|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. februára 2010
Orange najúspešnejším operátorom na trhu
Orange sa stal aj v roku 2009 najúspešnejším telekomunikačným operátorom na slovenskom trhu. Potvrdzujú to hospodárske výsledky za uplynulý kalendárny rok, podľa ktorých ...
Zdieľať
Foto: Orange Slovensko
BRATISLAVA 25. februára (WBN/PR) - Orange sa stal aj v roku 2009 najúspešnejším telekomunikačným operátorom na slovenskom trhu. Potvrdzujú to hospodárske výsledky za uplynulý kalendárny rok, podľa ktorých uskutočnil Orange viac ako 968 tisíc komerčných operácií, teda aktivácií nového paušálu alebo predĺžení kontraktu, vrátane prechodov z predplatených služieb na paušál. Zároveň potvrdil pozíciu lídra na slovenskom telekomunikačnom trhu s trhovým podielom takmer 52%.
Počet zákazníkov využívajúcich účastnícke programy sa medziročne zvýšil o 3,8%. V medziročnom porovnaní najviac vzrástla databáza zákazníkov služieb Orange Doma (FiberNet, FiberTV a FiberTel), o viac ako 89%. Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb ku koncu roka predstavoval 2,891 milióna. Podiel zákazníkov využívajúcich fakturované služby na celkovej zákazníckej báze vzrástol na 69 %.
„Tieto čísla potvrdzujú, že Orange je napriek silnejúcej konkurencii pre väčšinu zákazníkov na slovenskom trhu stále najatraktívnejším operátorom. Ponuka, ktorú sme uviedli vlani na trh, oslovila takmer milión zákazníkov. Viac ako 300 tisíc zákazníkov prešlo na niektorý z nových Paušálov Snov. Podľa prieskumov, za atraktívne ich považujú kvôli nekonečným volaniam v najväčšej mobilnej sieti a jednotkovej cene hovorov, ktorá s množstvom prevolaných minút môže klesnúť dokonca aj na 1 cent,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič.
Najvýznamnejšími faktormi, ktoré ovplyvnili výnosy, bola rastúca hlasová prevádzka spolu s rastom mobilných dátových služieb. Objem minút vygenerovanej odchádzajúcej hlasovej prevádzky v roku 2009 bol o 6 % väčší ako v roku 2008 a počet odchádzajúcich minút, ktoré pretelefonoval priemerný zákazník Orangeu za mesiac bol výrazne vyšší ako je slovenský priemer. Priemerný zákazník Orangeu pretelefonoval mesačne približne 137 odchádzajúcich minút čo je o 50 minút viac ako zákazníci ostatných operátorov, ktorí pretelefonovali 87 minút.
Najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosov boli už tradične mobilné dátové služby. Ich podiel na celkových výnosoch dosiahol 17,5 %. Vývoj celkových výnosov bol v súlade s finančným plánom a ovplyvnila ho predovšetkým regulácia (približne tri štvrtiny poklesu) a vplyv ekonomickej krízy. Spoločnosť dosiahla ku koncu roka výnosy v hodnote 812,7 mil. eur, čo o 5,8 % menej ako pred rokom. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne znížil o 7,4 % na približne 20,9 eur.
O skupine France Telecom
Orange je kľúčová značka skupiny France Telecom, jedného z popredných svetových telekomunikačných operátorov. Je tretím najväčším mobilným operátorom a druhým najväčším poskytovateľom širokopásmového internetu v Európe. V júni 2006 sa Orange stal v súlade so stratégiou NExT zameranou na integráciu operátorov v skupine France Telecom jednotnou značkou pre ponuky mobilných, širokopásmových a multi-play služieb vo Francúzsku, Veľkej Británii, Holandsku a v októbri aj v Španielsku. V súčasnosti má Orange 126 miliónov zákazníkov.
France Telecom (NYSE:FTE) je spoločnosť obchodovaná na burzách Euronext Paris Eurolist a v New Yorku. Za prvé tri štvrťroky roka 2009 dosiahla skupina France Telecom výnosy 38,1 miliárd eur. K 30. septembru 2009 zaznamenala takmer 190 miliónov zákazníkov v 32 krajinách sveta. Z toho 128,8 milióna zákazníkov mobilných služieb a 13,4 milióna užívateľov širokopásmového internetu. Firemné komunikačné riešenia a služby ponúka skupina pod názvom Orange Business Services a s touto značkou patrí France Telecom medzi svetových lídrov v poskytovaní telekomunikačných služieb nadnárodným spoločnostiam. Ďalšie informácie o skupine Orange a France Telecom sa nachádzajú na stránke www.orange.com, www.francetelecom.com a www.orange-business.com.
O spoločnosti Orange Slovensko
Orange Slovensko je najväčším telekomunikačným operátorom na Slovensku. Ako integrovaný telekomunikačný operátor poskytuje služby na báze multi - play prostredníctvom svojej mobilnej a pevnej siete. K 31.12. 2009 mal 2,891 milióna aktívnych zákazníkov mobilnej siete, ktorej signálom pokrýva 99,6% populácie a vyše 90% územia SR a ďalších viac ako 37 500 zákazníkov FiberNetu, FiberTV a FiberTelu v pevnej optickej sieti. Spoločnosť Orange Slovensko dosiahla k 31.12.2009 celkové výnosy 812,7 milióna eur. Orange je vedúcim poskytovateľom mobilných telekomunikačných služieb aj pre firemný segment. Mobilné telekomunikačné služby spoločnosti Orange Slovensko využíva 64% slovenských firiem. Približne 62% firiem deklaruje, že ich hlavným poskytovateľom telekomunikačných služieb je spoločnosť Orange Slovensko (zdroj: T/Audit, TNS Aisa, október 2009). Okrem mobilnej dátovej siete GPRS s celonárodným pokrytím prevádzkuje mobilnú dátovú sieť EDGE s najlepším pokrytím v SR - 98,3% populácie, ako aj mobilnú sieť tretej generácie v štandarde UMTS s bezkonkurenčným pokrytím 66,2% populácie SR, čo predstavuje viac ako 3 mil. obyvateľov v 134 mestách a 324 priľahlých obciach. Vysokorýchlostná mobilná dátová sieť Orangeu v štandarde HSDPA/HSUPA podporujúca prenosové rýchlosti do 7,2 Mbit/s pre sťahovanie a 1,46 Mbit/s pre odosielanie dát je dostupná na celom území SR pokrytom signálom UMTS. Orange Slovensko je prvý telekomunikačný operátor na Slovensku, ktorý spustil najmodernejšiu pevnú sieť novej generácie na báze FTTH (Fiber To The Home - optika do bytu), ktorá v súčasnosti pokrýva viac ako 293 tisíc domácností v 17 mestách. Kvalita služieb spoločnosti Orange Slovensko spĺňa kritériá certifikátu ISO 9001:2000 podľa medzinárodného štandardu kvality. Nezávislí audítori potvrdili, že Orange Slovensko má vybudovaný systém riadenia, ktorý zákazníkom zaručuje kvalitné, stabilné a konzistentné poskytovanie služieb. Spoločnosť Orange Slovensko je držiteľom certifikátu environmentálneho manažérstva podľa normy ISO 14001:2004. Majiteľom 100% akcií spoločnosti Orange Slovensko je skupina France Telecom prostredníctvom Atlas Services Belgicko. Orange Slovensko je prvý telekomunikačný operátor na Slovensku, ktorý prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti získal potvrdenie o priemyselnej bezpečnosti NBÚ. Orange je jediná spoločnosť na Slovensku, ktorá sa umiestnila šesťkrát po sebe na stupni víťazov rebríčka Firma roka, ktorý každoročne zostavuje ekonomický týždenník Trend. Informácie o spoločnosti Orange Slovensko sa nachádzajú na stránke www.orange.sk.
Počet zákazníkov využívajúcich účastnícke programy sa medziročne zvýšil o 3,8%. V medziročnom porovnaní najviac vzrástla databáza zákazníkov služieb Orange Doma (FiberNet, FiberTV a FiberTel), o viac ako 89%. Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb ku koncu roka predstavoval 2,891 milióna. Podiel zákazníkov využívajúcich fakturované služby na celkovej zákazníckej báze vzrástol na 69 %.
„Tieto čísla potvrdzujú, že Orange je napriek silnejúcej konkurencii pre väčšinu zákazníkov na slovenskom trhu stále najatraktívnejším operátorom. Ponuka, ktorú sme uviedli vlani na trh, oslovila takmer milión zákazníkov. Viac ako 300 tisíc zákazníkov prešlo na niektorý z nových Paušálov Snov. Podľa prieskumov, za atraktívne ich považujú kvôli nekonečným volaniam v najväčšej mobilnej sieti a jednotkovej cene hovorov, ktorá s množstvom prevolaných minút môže klesnúť dokonca aj na 1 cent,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič.
Najvýznamnejšími faktormi, ktoré ovplyvnili výnosy, bola rastúca hlasová prevádzka spolu s rastom mobilných dátových služieb. Objem minút vygenerovanej odchádzajúcej hlasovej prevádzky v roku 2009 bol o 6 % väčší ako v roku 2008 a počet odchádzajúcich minút, ktoré pretelefonoval priemerný zákazník Orangeu za mesiac bol výrazne vyšší ako je slovenský priemer. Priemerný zákazník Orangeu pretelefonoval mesačne približne 137 odchádzajúcich minút čo je o 50 minút viac ako zákazníci ostatných operátorov, ktorí pretelefonovali 87 minút.
Najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosov boli už tradične mobilné dátové služby. Ich podiel na celkových výnosoch dosiahol 17,5 %. Vývoj celkových výnosov bol v súlade s finančným plánom a ovplyvnila ho predovšetkým regulácia (približne tri štvrtiny poklesu) a vplyv ekonomickej krízy. Spoločnosť dosiahla ku koncu roka výnosy v hodnote 812,7 mil. eur, čo o 5,8 % menej ako pred rokom. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne znížil o 7,4 % na približne 20,9 eur.
O skupine France Telecom
Orange je kľúčová značka skupiny France Telecom, jedného z popredných svetových telekomunikačných operátorov. Je tretím najväčším mobilným operátorom a druhým najväčším poskytovateľom širokopásmového internetu v Európe. V júni 2006 sa Orange stal v súlade so stratégiou NExT zameranou na integráciu operátorov v skupine France Telecom jednotnou značkou pre ponuky mobilných, širokopásmových a multi-play služieb vo Francúzsku, Veľkej Británii, Holandsku a v októbri aj v Španielsku. V súčasnosti má Orange 126 miliónov zákazníkov.
France Telecom (NYSE:FTE) je spoločnosť obchodovaná na burzách Euronext Paris Eurolist a v New Yorku. Za prvé tri štvrťroky roka 2009 dosiahla skupina France Telecom výnosy 38,1 miliárd eur. K 30. septembru 2009 zaznamenala takmer 190 miliónov zákazníkov v 32 krajinách sveta. Z toho 128,8 milióna zákazníkov mobilných služieb a 13,4 milióna užívateľov širokopásmového internetu. Firemné komunikačné riešenia a služby ponúka skupina pod názvom Orange Business Services a s touto značkou patrí France Telecom medzi svetových lídrov v poskytovaní telekomunikačných služieb nadnárodným spoločnostiam. Ďalšie informácie o skupine Orange a France Telecom sa nachádzajú na stránke www.orange.com, www.francetelecom.com a www.orange-business.com.
O spoločnosti Orange Slovensko
Orange Slovensko je najväčším telekomunikačným operátorom na Slovensku. Ako integrovaný telekomunikačný operátor poskytuje služby na báze multi - play prostredníctvom svojej mobilnej a pevnej siete. K 31.12. 2009 mal 2,891 milióna aktívnych zákazníkov mobilnej siete, ktorej signálom pokrýva 99,6% populácie a vyše 90% územia SR a ďalších viac ako 37 500 zákazníkov FiberNetu, FiberTV a FiberTelu v pevnej optickej sieti. Spoločnosť Orange Slovensko dosiahla k 31.12.2009 celkové výnosy 812,7 milióna eur. Orange je vedúcim poskytovateľom mobilných telekomunikačných služieb aj pre firemný segment. Mobilné telekomunikačné služby spoločnosti Orange Slovensko využíva 64% slovenských firiem. Približne 62% firiem deklaruje, že ich hlavným poskytovateľom telekomunikačných služieb je spoločnosť Orange Slovensko (zdroj: T/Audit, TNS Aisa, október 2009). Okrem mobilnej dátovej siete GPRS s celonárodným pokrytím prevádzkuje mobilnú dátovú sieť EDGE s najlepším pokrytím v SR - 98,3% populácie, ako aj mobilnú sieť tretej generácie v štandarde UMTS s bezkonkurenčným pokrytím 66,2% populácie SR, čo predstavuje viac ako 3 mil. obyvateľov v 134 mestách a 324 priľahlých obciach. Vysokorýchlostná mobilná dátová sieť Orangeu v štandarde HSDPA/HSUPA podporujúca prenosové rýchlosti do 7,2 Mbit/s pre sťahovanie a 1,46 Mbit/s pre odosielanie dát je dostupná na celom území SR pokrytom signálom UMTS. Orange Slovensko je prvý telekomunikačný operátor na Slovensku, ktorý spustil najmodernejšiu pevnú sieť novej generácie na báze FTTH (Fiber To The Home - optika do bytu), ktorá v súčasnosti pokrýva viac ako 293 tisíc domácností v 17 mestách. Kvalita služieb spoločnosti Orange Slovensko spĺňa kritériá certifikátu ISO 9001:2000 podľa medzinárodného štandardu kvality. Nezávislí audítori potvrdili, že Orange Slovensko má vybudovaný systém riadenia, ktorý zákazníkom zaručuje kvalitné, stabilné a konzistentné poskytovanie služieb. Spoločnosť Orange Slovensko je držiteľom certifikátu environmentálneho manažérstva podľa normy ISO 14001:2004. Majiteľom 100% akcií spoločnosti Orange Slovensko je skupina France Telecom prostredníctvom Atlas Services Belgicko. Orange Slovensko je prvý telekomunikačný operátor na Slovensku, ktorý prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti získal potvrdenie o priemyselnej bezpečnosti NBÚ. Orange je jediná spoločnosť na Slovensku, ktorá sa umiestnila šesťkrát po sebe na stupni víťazov rebríčka Firma roka, ktorý každoročne zostavuje ekonomický týždenník Trend. Informácie o spoločnosti Orange Slovensko sa nachádzajú na stránke www.orange.sk.