|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. mája 2009
Orange chce päťdňovú lehotu na prenos čísla skrátiť
Spoločnosť Orange súhlasí s obsahom znenia opatrenia Telekomunikačného úradu SR (TÚ), ktorým úrad upravuje podmienky prenositeľnosti čísla a stanovuje maximálnu časovú hranicu na prenos čísla. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. mája (WEBNOVINY) - Spoločnosť Orange súhlasí s obsahom znenia opatrenia Telekomunikačného úradu SR (TÚ), ktorým úrad upravuje podmienky prenositeľnosti čísla a stanovuje maximálnu časovú hranicu na prenos čísla. "Už v súčasnosti sa nám darí vybavovať žiadosti o prenos v lehotách výrazne kratších, ako sú lehoty stanovené súčasným opatrením a túto lehotu chceme ešte viac skrátiť" uviedol pre agentúru SITA hovorca Orangeu Richard Fides.
Podľa operátora Telefónica O2 Slovakia je zavedenie päťdňovej lehoty a zjednodušenie celého procesu prenášania čísla významným krokom z pohľadu zákazníkov aj operátorov. "Zároveň vítame odporúčanie TÚ nepožadovať poplatky za služby spojené s prenositeľnosťou mobilného čísla," uviedol pre agentúru SITA hovorca Telefónica O2 Slovakia René Parák. Ako ďalej dodal, spoločnosť zároveň vyzýva konkurenčných operátorov Orange Slovensko a T-Mobile Slovensko, aby spoločne s O2 začali urýchlene upravovať systém prenositeľnosti mobilných čísel na čo najskoršie uvedenie nových pravidiel do praxe.
Spoločnosť T-Mobile zatiaľ komentovať opatrenie úradu nebude, pretože sa s ním momentálne oboznamuje. "Už pred spustením prenositeľnosti v roku 2006 sme očakávali len minimálny záujem o túto službu. Naše predpoklady sa v tomto ohľade potvrdili," uviedol pre agentúru SITA hovorca operátora Andrej Gargulák. Ako operátor informoval, o prenos čísla požiadalo spolu približne jedno percento spomedzi všetkých zákazníkov na Slovensku. "Aj po odštartovaní automatizovanej prenositeľnosti s tretím operátorom ostal počet žiadostí na úrovni, ktorá je z pohľadu odlevu či prílevu zákazníkov zanedbateľná," povedal Gargulák. Podľa neho sa v krajinách Európskej únie nepreukázala jednoznačná závislosť medzi dĺžkou prenosu čísla a ich celkovým počtom.
Spoločnosť Slovak Telekom vykoná všetky potrebné technické i systémové kroky na realizáciu opatrenia TÚ a taktiež implementáciu do príslušných dokumentov. Firma však podľa jej hovorkyne Jany Burdovej chce poukázať na skutočnosť, že TÚ pri príprave opatrenia nedostatočne zohľadnil existujúce technické možnosti poskytovateľov sietí a služieb a vysokú finančnú nákladnosť jeho finálnej podoby. "Spoločnosť Slovak Telekom by privítala odlišné podmienky pre pevné a mobilné siete, aby sa zohľadnila najmä skutočnosť, že aktivácia v pevných sieťach je viazaná na zriadenie služby na pevnom vedení v konkrétnej lokalite, čomu častokrát predchádza technické šetrenie, a nielen na jednoduchú aktiváciu SIM karty, ako to je v prípade prenosu čísla medzi mobilnými sieťami," uviedla pre agentúru SITA Burdová.
Alternatívny telekomunikačný operátor GTS Nextra považuje navrhovanú lehotu za reálne dodržateľnú, pričom podľa riaditeľa pre stratégiu a produkty Ivana Leščáka je aj v súčasnosti administratívny proces prenosu vo väčšine prípadov v rámci tejto lehoty. "V komplexných riešeniach telefónnych služieb pre firmy, s ktorými sa najčastejšie stretávame sa prenášajú naraz väčšie množstva čísel, a v týchto prípadoch je dôležité najmä zabezpečiť prechod na novú službu s čo najmenšími výpadkami, takže deň prenesenia sa plánuje aj dlhšiu dobu vopred, aby sa pripravili prípojky a zariadenia aj v priestoroch zákazníka," informoval agentúru SITA Leščák.
Operátor Slovanet bol schopný preniesť číslo v lehote piatich dní na zriadenú či aktívnu telefónnu linku alebo zapojenú ústredňu už v minulosti. "Čo Slovanet doteraz nemohol ovplyvniť, bolo, v akom čase zákazníka zo svojej siete uvoľní jeho súčasný operátor," uviedol pre agnetúru SITA PR manažér Slovanetu Slavomír Benko. Slovanet teda podľa Benka toto opatrenie uvíta, keďže ide o ústretový krok smerom k spokojnosti klientov a umožňuje im promptne zrealizovať ich slobodné rozhodnutie o zmene poskytovateľa hlasovej služby.
Čas na prenesenie telefónneho čísla v pevných aj mobilných sieťach sa najneskôr od septembra tohto roku skráti na maximálne päť pracovných dní. Vyplýva to z opatrenia TÚ, ktorým sa ustanovujú podrobnosti zabezpečenia prenositeľnosti čísla. Opatrenie úradu tiež zavádza jednotnú "hlásku" pri volaní na prenesené číslo v mobilných sieťach, po ktorej bude mať telefonujúci čas na ukončenie hovoru bez spoplatnenia volania. TÚ tiež vo svojom opatrení odporučil operátorom nepožadovať priame úhrady užívateľov za služby spojené s prenositeľnosťou čísla. Ak by operátori tieto poplatky od užívateľov vyberali, úrad im odporúča maximálnu cenu do 4 eur.
SITA
Podľa operátora Telefónica O2 Slovakia je zavedenie päťdňovej lehoty a zjednodušenie celého procesu prenášania čísla významným krokom z pohľadu zákazníkov aj operátorov. "Zároveň vítame odporúčanie TÚ nepožadovať poplatky za služby spojené s prenositeľnosťou mobilného čísla," uviedol pre agentúru SITA hovorca Telefónica O2 Slovakia René Parák. Ako ďalej dodal, spoločnosť zároveň vyzýva konkurenčných operátorov Orange Slovensko a T-Mobile Slovensko, aby spoločne s O2 začali urýchlene upravovať systém prenositeľnosti mobilných čísel na čo najskoršie uvedenie nových pravidiel do praxe.
Spoločnosť T-Mobile zatiaľ komentovať opatrenie úradu nebude, pretože sa s ním momentálne oboznamuje. "Už pred spustením prenositeľnosti v roku 2006 sme očakávali len minimálny záujem o túto službu. Naše predpoklady sa v tomto ohľade potvrdili," uviedol pre agentúru SITA hovorca operátora Andrej Gargulák. Ako operátor informoval, o prenos čísla požiadalo spolu približne jedno percento spomedzi všetkých zákazníkov na Slovensku. "Aj po odštartovaní automatizovanej prenositeľnosti s tretím operátorom ostal počet žiadostí na úrovni, ktorá je z pohľadu odlevu či prílevu zákazníkov zanedbateľná," povedal Gargulák. Podľa neho sa v krajinách Európskej únie nepreukázala jednoznačná závislosť medzi dĺžkou prenosu čísla a ich celkovým počtom.
Spoločnosť Slovak Telekom vykoná všetky potrebné technické i systémové kroky na realizáciu opatrenia TÚ a taktiež implementáciu do príslušných dokumentov. Firma však podľa jej hovorkyne Jany Burdovej chce poukázať na skutočnosť, že TÚ pri príprave opatrenia nedostatočne zohľadnil existujúce technické možnosti poskytovateľov sietí a služieb a vysokú finančnú nákladnosť jeho finálnej podoby. "Spoločnosť Slovak Telekom by privítala odlišné podmienky pre pevné a mobilné siete, aby sa zohľadnila najmä skutočnosť, že aktivácia v pevných sieťach je viazaná na zriadenie služby na pevnom vedení v konkrétnej lokalite, čomu častokrát predchádza technické šetrenie, a nielen na jednoduchú aktiváciu SIM karty, ako to je v prípade prenosu čísla medzi mobilnými sieťami," uviedla pre agentúru SITA Burdová.
Alternatívny telekomunikačný operátor GTS Nextra považuje navrhovanú lehotu za reálne dodržateľnú, pričom podľa riaditeľa pre stratégiu a produkty Ivana Leščáka je aj v súčasnosti administratívny proces prenosu vo väčšine prípadov v rámci tejto lehoty. "V komplexných riešeniach telefónnych služieb pre firmy, s ktorými sa najčastejšie stretávame sa prenášajú naraz väčšie množstva čísel, a v týchto prípadoch je dôležité najmä zabezpečiť prechod na novú službu s čo najmenšími výpadkami, takže deň prenesenia sa plánuje aj dlhšiu dobu vopred, aby sa pripravili prípojky a zariadenia aj v priestoroch zákazníka," informoval agentúru SITA Leščák.
Operátor Slovanet bol schopný preniesť číslo v lehote piatich dní na zriadenú či aktívnu telefónnu linku alebo zapojenú ústredňu už v minulosti. "Čo Slovanet doteraz nemohol ovplyvniť, bolo, v akom čase zákazníka zo svojej siete uvoľní jeho súčasný operátor," uviedol pre agnetúru SITA PR manažér Slovanetu Slavomír Benko. Slovanet teda podľa Benka toto opatrenie uvíta, keďže ide o ústretový krok smerom k spokojnosti klientov a umožňuje im promptne zrealizovať ich slobodné rozhodnutie o zmene poskytovateľa hlasovej služby.
Čas na prenesenie telefónneho čísla v pevných aj mobilných sieťach sa najneskôr od septembra tohto roku skráti na maximálne päť pracovných dní. Vyplýva to z opatrenia TÚ, ktorým sa ustanovujú podrobnosti zabezpečenia prenositeľnosti čísla. Opatrenie úradu tiež zavádza jednotnú "hlásku" pri volaní na prenesené číslo v mobilných sieťach, po ktorej bude mať telefonujúci čas na ukončenie hovoru bez spoplatnenia volania. TÚ tiež vo svojom opatrení odporučil operátorom nepožadovať priame úhrady užívateľov za služby spojené s prenositeľnosťou čísla. Ak by operátori tieto poplatky od užívateľov vyberali, úrad im odporúča maximálnu cenu do 4 eur.
SITA