|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. mája 2009
Oprava zosuvu cesty je pre poslancov PSK prioritou
POPRAD 5. mája (WEBNOVINY) – Poslanci Prešovského samosprávneho kraja (PSK) musia rozhodnúť o pridelení peňazí na opravu zosuvu časti cesty II/537 medzi Horným Smokovcom a Tatranskou Lomnicou. Každé odsúvanie rekonštrukcie ...
Zdieľať
POPRAD 5. mája (WEBNOVINY) – Poslanci Prešovského samosprávneho kraja (PSK) musia rozhodnúť o pridelení peňazí na opravu zosuvu časti cesty II/537 medzi Horným Smokovcom a Tatranskou Lomnicou. Každé odsúvanie rekonštrukcie prepadávajúcej sa cesty bude znamenať ďalšie zvyšovanie nákladov na opravu. V súčasnosti predstavujú náklady na opravu zosúvajúcej sa cesty 0,373 mil. eur. „Pred dvoma rokmi to bolo o 100 % lacnejšie,“ povedal počas dnešného výjazdu vo Vysokých Tatrách predseda PSK Peter Chudík. Prioritou poslancov PSK za okres Poprad je oprava tohto havarijného stavu. „Každý havarijný stav musí byť priorita a musí ísť pred ostatnými stavbami,“ uviedol poslanec Milan Baran.
Podľa predsedu PSK regionálna samospráva má na výber financovanie celej stavby z Regionálneho operačného programu alebo z rezervného fondu a kapitálových výdavkov určených na tento rok pre okres Poprad. Ak by chcela regionálna samospráva opraviť cestu z prostriedkov Regionálneho operačného programu hrozí, že sa to nepodarí stihnúť do konca tohto roku. Primátor Vysokých Tatier Ján Mokoš by privítal, keby sa cestu podarilo urobiť čo najskôr. “Určite to nebude do letnej sezóny. Musíme počítať s obmedzeniami,“ uviedol Mokoš. Počas rekonštrukcie cesty by došlo k čiastočnému obmedzeniu chodcov na chodníku, kde by sa presmerovala doprava. Mesto je pripravené aj na krízový variant, ak by došlo k úplnému uzavretiu cesty medzi Starým Smokovcom a Tatranskou Lomnicou.
Zosuv vozovky medzi Horným Smokovcom a Tatranskou Lomnicou sa začal krátko po vetrovej kalamite v roku 2004. Zrýchlený odtok vody z odlesnených pozemkov spôsobuje neustále podmývanie cesty na úseku dlhom približne 160 metrov. Pokles cesty dnes predstavuje približne 30 cm. Podľa Chudíka spadnutie oporného múru na trať električky nehrozí, oporný múr nezosúva. Klesá len vozovka medzi oporným múrom a chodníkom. Ešte vlani bola na tomto úseku cesty znížená rýchlosť na 40 km/h. Od apríla je premávka na tomto úseku cesty presmerovaná len do jedného jazdného pruhu. Zosuv pritom zasahuje až do druhého jazdného pruhu.
SITA
Podľa predsedu PSK regionálna samospráva má na výber financovanie celej stavby z Regionálneho operačného programu alebo z rezervného fondu a kapitálových výdavkov určených na tento rok pre okres Poprad. Ak by chcela regionálna samospráva opraviť cestu z prostriedkov Regionálneho operačného programu hrozí, že sa to nepodarí stihnúť do konca tohto roku. Primátor Vysokých Tatier Ján Mokoš by privítal, keby sa cestu podarilo urobiť čo najskôr. “Určite to nebude do letnej sezóny. Musíme počítať s obmedzeniami,“ uviedol Mokoš. Počas rekonštrukcie cesty by došlo k čiastočnému obmedzeniu chodcov na chodníku, kde by sa presmerovala doprava. Mesto je pripravené aj na krízový variant, ak by došlo k úplnému uzavretiu cesty medzi Starým Smokovcom a Tatranskou Lomnicou.
Zosuv vozovky medzi Horným Smokovcom a Tatranskou Lomnicou sa začal krátko po vetrovej kalamite v roku 2004. Zrýchlený odtok vody z odlesnených pozemkov spôsobuje neustále podmývanie cesty na úseku dlhom približne 160 metrov. Pokles cesty dnes predstavuje približne 30 cm. Podľa Chudíka spadnutie oporného múru na trať električky nehrozí, oporný múr nezosúva. Klesá len vozovka medzi oporným múrom a chodníkom. Ešte vlani bola na tomto úseku cesty znížená rýchlosť na 40 km/h. Od apríla je premávka na tomto úseku cesty presmerovaná len do jedného jazdného pruhu. Zosuv pritom zasahuje až do druhého jazdného pruhu.
SITA