|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. marca 2012
Oprava Starého mosta by mala trvať 24 mesiacov
Rekonštrukcia bratislavského Starého mosta by mala v optimálnom prípade trvať 24 mesiacov, o tom, či most opravia zásadnejšie za 32 miliónov eur alebo v menšej miere za 28 miliónov eur, rozhodnú ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. marca (WEBNOVINY) - Rekonštrukcia bratislavského Starého mosta by mala v optimálnom prípade trvať 24 mesiacov, o tom, či most opravia zásadnejšie za 32 miliónov eur alebo v menšej miere za 28 miliónov eur, rozhodnú poslanci mestského zastupiteľstva na konci tohto mesiaca.
Uviedol to v pondelok na verejnej prezentácii projektu nosného dopravného systému hlavného mesta primátor Milan Ftáčnik. Pri drahšej rekonštrukcii by železnú konštrukciu mosta nahradili novou, pôvodné by ostali mýtne domčeky a niektoré piliere a podľa Ftáčnika má zásadnejšie prerobenie mosta výhodu v tom, že by sa tým podstatne predĺžila jeho životnosť.
Pri menšej rekonštrukcii by životnosť Starého mosta bola 30 až 40 rokov, pri tej náročnejšej, pri ktorej by postavili celkom novú konštrukciu, až 100 rokov. Nová konštrukcia mosta by podľa primátora navyše uniesla aj širšie promenádne časti - až 4,5 metrové lávky po oboch stranách.
Primátor tvrdí, že obe alternatívy prerobenia Starého mosta sú len jeho rekonštrukciou. Keby mesto chcelo postaviť celkom nový most, bola by podľa neho potrebná architektonická súťaž. To pre nedostatok času však nie je možné. Na konci marca musí mesto Bratislava podať predbežnú žiadosť o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava.
Potom bude nasledovať odborná oponentúra na ministerstve dopravy a oponentúra na úrovni odborného poradcu Európskej komisie Jaspers. V júni potom podá mesto žiadosť vo finálnej podobe a podľa primátora môžu následne spustiť súťaž na zhotoviteľa rekonštrukcie Starého mosta. Mesto počíta s tým, že súťaž by mala byť ukončená v októbri tohto roku, s prácami na moste by mohli začať v novembri alebo v decembri.
Mesto Bratislava bude na konci marca žiadať o nenávratný finančný príspevok na prvú etapu koľajovej trate do Petržalky – Šafárikovo námestie - Bosákova. Podľa Ftáčnika chce mesto v projekte pokračovať, pre Bratislavu je podľa neho na najbližších osem rokov kľúčový. Primátor verí, že mestu sa podarí získať peniaze aj na etapu Bosákova - Janíkov.
Uviedol to v pondelok na verejnej prezentácii projektu nosného dopravného systému hlavného mesta primátor Milan Ftáčnik. Pri drahšej rekonštrukcii by železnú konštrukciu mosta nahradili novou, pôvodné by ostali mýtne domčeky a niektoré piliere a podľa Ftáčnika má zásadnejšie prerobenie mosta výhodu v tom, že by sa tým podstatne predĺžila jeho životnosť.
Pri menšej rekonštrukcii by životnosť Starého mosta bola 30 až 40 rokov, pri tej náročnejšej, pri ktorej by postavili celkom novú konštrukciu, až 100 rokov. Nová konštrukcia mosta by podľa primátora navyše uniesla aj širšie promenádne časti - až 4,5 metrové lávky po oboch stranách.
Primátor tvrdí, že obe alternatívy prerobenia Starého mosta sú len jeho rekonštrukciou. Keby mesto chcelo postaviť celkom nový most, bola by podľa neho potrebná architektonická súťaž. To pre nedostatok času však nie je možné. Na konci marca musí mesto Bratislava podať predbežnú žiadosť o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava.
Potom bude nasledovať odborná oponentúra na ministerstve dopravy a oponentúra na úrovni odborného poradcu Európskej komisie Jaspers. V júni potom podá mesto žiadosť vo finálnej podobe a podľa primátora môžu následne spustiť súťaž na zhotoviteľa rekonštrukcie Starého mosta. Mesto počíta s tým, že súťaž by mala byť ukončená v októbri tohto roku, s prácami na moste by mohli začať v novembri alebo v decembri.
Mesto Bratislava bude na konci marca žiadať o nenávratný finančný príspevok na prvú etapu koľajovej trate do Petržalky – Šafárikovo námestie - Bosákova. Podľa Ftáčnika chce mesto v projekte pokračovať, pre Bratislavu je podľa neho na najbližších osem rokov kľúčový. Primátor verí, že mestu sa podarí získať peniaze aj na etapu Bosákova - Janíkov.