|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2009
Oprava štadióna Nepelu stála už mesto 15,7 mil. €
Na rekonštrukciu Zimného štadióna Ondreja Nepelu v bratislavskom Novom Meste dalo hlavné mesto už 15 736 058,5 €, do konca roka by sa náklady mali vyšplhať na približne 20 571 000 €. Na dnešnom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. decembra (WEBNOVINY) - Na rekonštrukciu Zimného štadióna Ondreja Nepelu v bratislavskom Novom Meste dalo hlavné mesto už 15 736 058,5 €, do konca roka by sa náklady mali vyšplhať na približne 20 571 000 €. Na dnešnom brífingu to povedala riaditeľka Generálneho investora Bratislavy (GIB) Jarmila Tvrdá. Práve na tomto štadióne by sa mali konať Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji v roku 2011. Rekonštrukcia štadióna pokračuje v zmysle schváleného harmonogramu, na stavbe už ukončili montáž najvyšších prvkov objektu, pričom pri tejto príležitosti sa slávnostne vztýči "glajcha". "To je slávnosť pre každého stavbára. Pre mňa ako pre primátora je to veľmi dôležitý moment z toho dôvodu, že doposiaľ sme presne v termíne, dokonca máme ešte maličký predstih," uviedol primátor hlavného mesta Andrej Ďurkovský.
Rekonštrukčné práce pokračujú podľa harmonogramu, niektoré sú podľa primátora v miernom predstihu. Od posledného mediálneho dňa pokračovali práce na stavbe montážou nosnej obvodovej oceľovej konštrukcie, montážou stužujúcich oceľových prvkov a lávok a montážou trapézových plechov a iných pomocných oceľových konštrukcií. "Domontovali sme posledné oceľové konštrukcie väzníkov. Domontovali sme všetky oceľové konštrukcie po obvode, oceľovú konštrukciu vstupu. Montujeme už ochozy, ktoré sú okolo štadiónu. V súčasnosti je namontovaných okolo 2 000 ton oceľových konštrukcií," spresnil riaditeľ spoločnosti Ingsteel Anton Bezák. Objekt sa postupne uzemňuje, na ukončených častiach oceľovej konštrukcie sa postupne robia požiarne nátery a povrchové nátery. Pokračuje odstraňovanie ľadovej plochy a súčasne sa robí výkop pre novú konštrukciu. "Vykopali sme objekt pod tréningovými halami, odviezli sme asi 40-tisíc kubíkov zeminy," povedal Bezák, čo podľa neho nebolo jednoduché odviezť. Po zabezpečení výkopu budúcej podzemnej garáže sa začali armovacie práce, ktoré pokračujú betónovaním základovej dosky. Na stavbe sa denne pohybuje okolo 150 robotníkov. Podľa Tvrdej je zaujímavá výstavba tréningových hál a parkovacích miest pod nimi, kde je základová doska rozdelená do 20 častí. "Do konca decembra by malo byť šesť častí hotových," doplnila. Ďurkovský dúfa, že všetky práce dotiahnu v "maličkom" predstihu a že štadión bude slúžiť nielen hokejistom, ale aj verejnosti. "Vedľa štadióna sa plánuje šport park a nehodláme tam nič iné urobiť. Vznikne tu plocha, ktorá tu doposiaľ ani nebola. Miesto tejto plochy tu bola betónová plocha štadióna, ktorá sa nevyužívala," konštatoval primátor, pričom táto nová zelená plocha by mala podľa neho pomôcť celej lokalite.
Od budúceho roka by mal rekonštrukciu zimného štadióna financovať štát. Podľa primátora bola táto požiadavka mesta jednoznačne definovaná v zmluve medzi hlavným mestom a štátom, konkrétne Ministerstvom školstva SR. Aj podľa schváleného uznesenia by mal štát vyčleniť na tieto práce potrebné peniaze v rokoch 2010 a 2011. "Je vecou štátu zabezpečiť tieto finančné prostriedky. Od prvého januára prechádza financovanie na štát," povedal Ďurkovský.
Najstaršiu striekanú ľadovú plochu v Bratislave uviedli do prevádzky v roku 1871. Prvé bratislavské klzisko s umelým ľadom sa na dnešnej Trnavskej ceste začalo budovať 28. októbra 1939. Do prevádzky ho uviedli pred Vianocami 1940, prvé oficiálne hokejové stretnutie tu odohrali 21. decembra 1940. Klzisko však nebolo kryté a sektor pre divákov okolo mantinelov ponúkal len 300 miest pre fanúšikov hokeja. Prvé tribúny pribudli v rokoch 1948-49, čím sa zvýšila kapacita na 11-tisíc divákov. Zastrešenie štadióna sa datuje do roku 1958 pri príležitosti Majstrovstiev Európy v krasokorčuľovaní. Posledná väčšia rekonštrukcia štadióna bola v rokoch 1989-92 v súvislosti s MS v ľadovom hokeji 1992 v Prahe a Bratislave.
S rekonštrukciou štadióna pre hokejový šampionát začalo mesto 23. apríla. Ukončenie prác na stavbe zimného štadióna sa predpokladá koncom novembra 2010, tréningové haly a podzemné parkovisko by mali byť hotové 28. februára 2011.
SITA
Rekonštrukčné práce pokračujú podľa harmonogramu, niektoré sú podľa primátora v miernom predstihu. Od posledného mediálneho dňa pokračovali práce na stavbe montážou nosnej obvodovej oceľovej konštrukcie, montážou stužujúcich oceľových prvkov a lávok a montážou trapézových plechov a iných pomocných oceľových konštrukcií. "Domontovali sme posledné oceľové konštrukcie väzníkov. Domontovali sme všetky oceľové konštrukcie po obvode, oceľovú konštrukciu vstupu. Montujeme už ochozy, ktoré sú okolo štadiónu. V súčasnosti je namontovaných okolo 2 000 ton oceľových konštrukcií," spresnil riaditeľ spoločnosti Ingsteel Anton Bezák. Objekt sa postupne uzemňuje, na ukončených častiach oceľovej konštrukcie sa postupne robia požiarne nátery a povrchové nátery. Pokračuje odstraňovanie ľadovej plochy a súčasne sa robí výkop pre novú konštrukciu. "Vykopali sme objekt pod tréningovými halami, odviezli sme asi 40-tisíc kubíkov zeminy," povedal Bezák, čo podľa neho nebolo jednoduché odviezť. Po zabezpečení výkopu budúcej podzemnej garáže sa začali armovacie práce, ktoré pokračujú betónovaním základovej dosky. Na stavbe sa denne pohybuje okolo 150 robotníkov. Podľa Tvrdej je zaujímavá výstavba tréningových hál a parkovacích miest pod nimi, kde je základová doska rozdelená do 20 častí. "Do konca decembra by malo byť šesť častí hotových," doplnila. Ďurkovský dúfa, že všetky práce dotiahnu v "maličkom" predstihu a že štadión bude slúžiť nielen hokejistom, ale aj verejnosti. "Vedľa štadióna sa plánuje šport park a nehodláme tam nič iné urobiť. Vznikne tu plocha, ktorá tu doposiaľ ani nebola. Miesto tejto plochy tu bola betónová plocha štadióna, ktorá sa nevyužívala," konštatoval primátor, pričom táto nová zelená plocha by mala podľa neho pomôcť celej lokalite.
Od budúceho roka by mal rekonštrukciu zimného štadióna financovať štát. Podľa primátora bola táto požiadavka mesta jednoznačne definovaná v zmluve medzi hlavným mestom a štátom, konkrétne Ministerstvom školstva SR. Aj podľa schváleného uznesenia by mal štát vyčleniť na tieto práce potrebné peniaze v rokoch 2010 a 2011. "Je vecou štátu zabezpečiť tieto finančné prostriedky. Od prvého januára prechádza financovanie na štát," povedal Ďurkovský.
Najstaršiu striekanú ľadovú plochu v Bratislave uviedli do prevádzky v roku 1871. Prvé bratislavské klzisko s umelým ľadom sa na dnešnej Trnavskej ceste začalo budovať 28. októbra 1939. Do prevádzky ho uviedli pred Vianocami 1940, prvé oficiálne hokejové stretnutie tu odohrali 21. decembra 1940. Klzisko však nebolo kryté a sektor pre divákov okolo mantinelov ponúkal len 300 miest pre fanúšikov hokeja. Prvé tribúny pribudli v rokoch 1948-49, čím sa zvýšila kapacita na 11-tisíc divákov. Zastrešenie štadióna sa datuje do roku 1958 pri príležitosti Majstrovstiev Európy v krasokorčuľovaní. Posledná väčšia rekonštrukcia štadióna bola v rokoch 1989-92 v súvislosti s MS v ľadovom hokeji 1992 v Prahe a Bratislave.
S rekonštrukciou štadióna pre hokejový šampionát začalo mesto 23. apríla. Ukončenie prác na stavbe zimného štadióna sa predpokladá koncom novembra 2010, tréningové haly a podzemné parkovisko by mali byť hotové 28. februára 2011.
SITA