|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. apríla 2013
Oprava Hlavnej stanice sa naťahuje, projekt možno čaká súd
Projekt Predstaničného námestia a plánovanú rekonštrukciu Hlavnej stanice bude možno sprevádzať aj súdny spor. Investor projektu, spoločnosť Transprojekt, sa bude súdne brániť v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. apríla (WEBNOVINY) - Projekt Predstaničného námestia a plánovanú rekonštrukciu Hlavnej stanice bude možno sprevádzať aj súdny spor.
Investor projektu, spoločnosť Transprojekt, sa bude súdne brániť v prípade, že sa vedenie mesta Bratislava rozhodne od platnej Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve odstúpiť. Píše sa to v tlačovej správe spoločnosti Transprojekt, ktorú agentúru SITA poslala mediálna hovorkyňa projektu Predstaničné námestie Mária Adamová.
Bratislavskí mestskí poslanci totiž na februárovom zasadnutí zastupiteľstva poverili primátora Milana Ftáčnika, aby dal do konca apríla vypracovať právnu analýzu ukončenia alebo zániku Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve s investorom.
"Posledné hlasovanie Mestského zastupiteľstva o projekte Predstaničné námestie je prejavom nezáujmu vedenia mesta zlepšiť situáciu približne 70-tisícom domácich a zahraničných cestujúcich, ktorí denne prejdú Hlavnou stanicou, prejavom nezáujmu odľahčiť jeden z najvyťaženejších dopravných uzlov v meste a nezáujmom komplexne riešiť jeden z najcitlivejších problémov Bratislavy," píše sa v tlačovej správe spoločnosti Transprojekt.
Ako informovala Adamová, investor bude v prípade nevyhnutnosti podania žaloby žiadať vrátenie vynaložených investícií, ale i ušlý zisk a úroky, teda dodatočnú škodu vo výške približne 30-miliónov eur.
Poslancov zaujímajú prostriedky z eurofondov
Projekt rekonštrukcie Hlavnej stanice v Bratislave
Investor projektu, spoločnosť Transprojekt, má do roku 2016 vybudovať pri stanici infraštruktúru, cesty a križovatky.
Postaviť má tiež novú železničnú stanicu, tá pritom musí byť v plnej prevádzke a opäť má získať svoj pôvodný historický ráz. Vybudovať má tiež novú električkovú trať, ktorá by mala zachádzať pod novú staničnú halu.
Pribudnúť by mal podchod pre peších na Šancovej a Pražskej ulici, investor má vybudovať prístupovú halu k nástupištiam, zrekonštruovať Múzeum dopravy či upraviť terén v okolí stanice.
Obchodné centrum, ktoré tam investor plánuje vybudovať, môže začať stavať až po tom, ako budú naplnené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Bratislavských poslancov tiež zaujímalo či je možné čerpať na projekt peniaze z eurofondov. Vo februári preto požiadali primátora Ftáčnika, aby začal rokovať s ministerstvom dopravy o možnostiach zapojiť projekt rekonštrukcie Hlavnej stanice do Operačného programu Doprava na obdobie 2014 - 2020.
"V súvislosti so snahami vypovedať právoplatnú Zmluvu o budúcej kúpnej zmluve a následne čerpať finančné prostriedky na obnovu Hlavnej stanice v rámci Operačného programu Doprava, je dôležité položiť si otázku, či bude vôbec možné, aby vedenie Hlavného mesta získalo z Európskej únie potrebné financie na súdnym sporom blokované pozemky," upozorňuje investor projektu, spoločnosť Transprojekt.
Spoločnosť Transprojekt však aj naďalej tvrdí, že mesto neodovzdaním pozemkov a svojím prístupom viac než dva roky vedome blokuje realizáciu projektu. Investor tiež pripomína, že vedeniu mesta predložil všetky požadované dokumenty, znalecké posudky na pozemky i konkrétne návrhy riešenia zmluvných vzťahov, ktoré sa týkajú možnosti začatia projektu. "Ani jedným z týchto návrhov sa Mestské zastupiteľstvo seriózne nezaoberalo a reálne ohrozuje zmluvný termín realizácie takzvaných vyvolaných investície do konca roka 2016," dodáva Transprojekt.
Investor čaká už len na pozemky
V tlačovej správe upozorňujú na to, že investor bez pozemkov nemôže začať s prácami, pretože ak by teraz vstúpili na územie z ťažkými mechanizmami, bolo by to protizákonné.
Ako informovala Adamová, investor do projektu investoval viac ako 16-miliónov eur z vlastných prostriedkov a venoval mu 12 rokov práce.
Ešte v januári 2011 zaplatili prvú časť kúpnej ceny, pozemky však stále do užívania nedostali. Spoločnosť Transprojekt však tvrdí, že za prvú splátku i pravidelný nájom mestu zaplatili približne 1,2 milióna eur a mesto ich minulo na bežné výdavky.
Investor Predstaničného námestia sa chce však stále s mestom dohodnúť na konštruktívnom riešení. Dodávajú, že projekt je v súčasnosti plne realizovateľný i finančne krytý. Financovanie obnovy námestia i Hlavnej stanice zastrešuje podľa investora renomovaná svetová spoločnosť Savills a na projekte sa chce podieľať aj Európska investičná banka, ktorá o tom informovala na stretnutí v roku 2011 aj primátora Ftáčnika.
Investor projektu, spoločnosť Transprojekt, sa bude súdne brániť v prípade, že sa vedenie mesta Bratislava rozhodne od platnej Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve odstúpiť. Píše sa to v tlačovej správe spoločnosti Transprojekt, ktorú agentúru SITA poslala mediálna hovorkyňa projektu Predstaničné námestie Mária Adamová.
Bratislavskí mestskí poslanci totiž na februárovom zasadnutí zastupiteľstva poverili primátora Milana Ftáčnika, aby dal do konca apríla vypracovať právnu analýzu ukončenia alebo zániku Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve s investorom.
"Posledné hlasovanie Mestského zastupiteľstva o projekte Predstaničné námestie je prejavom nezáujmu vedenia mesta zlepšiť situáciu približne 70-tisícom domácich a zahraničných cestujúcich, ktorí denne prejdú Hlavnou stanicou, prejavom nezáujmu odľahčiť jeden z najvyťaženejších dopravných uzlov v meste a nezáujmom komplexne riešiť jeden z najcitlivejších problémov Bratislavy," píše sa v tlačovej správe spoločnosti Transprojekt.
Ako informovala Adamová, investor bude v prípade nevyhnutnosti podania žaloby žiadať vrátenie vynaložených investícií, ale i ušlý zisk a úroky, teda dodatočnú škodu vo výške približne 30-miliónov eur.
Poslancov zaujímajú prostriedky z eurofondov
Projekt rekonštrukcie Hlavnej stanice v Bratislave
Investor projektu, spoločnosť Transprojekt, má do roku 2016 vybudovať pri stanici infraštruktúru, cesty a križovatky.
Postaviť má tiež novú železničnú stanicu, tá pritom musí byť v plnej prevádzke a opäť má získať svoj pôvodný historický ráz. Vybudovať má tiež novú električkovú trať, ktorá by mala zachádzať pod novú staničnú halu.
Pribudnúť by mal podchod pre peších na Šancovej a Pražskej ulici, investor má vybudovať prístupovú halu k nástupištiam, zrekonštruovať Múzeum dopravy či upraviť terén v okolí stanice.
Obchodné centrum, ktoré tam investor plánuje vybudovať, môže začať stavať až po tom, ako budú naplnené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR. Bratislavských poslancov tiež zaujímalo či je možné čerpať na projekt peniaze z eurofondov. Vo februári preto požiadali primátora Ftáčnika, aby začal rokovať s ministerstvom dopravy o možnostiach zapojiť projekt rekonštrukcie Hlavnej stanice do Operačného programu Doprava na obdobie 2014 - 2020.
"V súvislosti so snahami vypovedať právoplatnú Zmluvu o budúcej kúpnej zmluve a následne čerpať finančné prostriedky na obnovu Hlavnej stanice v rámci Operačného programu Doprava, je dôležité položiť si otázku, či bude vôbec možné, aby vedenie Hlavného mesta získalo z Európskej únie potrebné financie na súdnym sporom blokované pozemky," upozorňuje investor projektu, spoločnosť Transprojekt.
Spoločnosť Transprojekt však aj naďalej tvrdí, že mesto neodovzdaním pozemkov a svojím prístupom viac než dva roky vedome blokuje realizáciu projektu. Investor tiež pripomína, že vedeniu mesta predložil všetky požadované dokumenty, znalecké posudky na pozemky i konkrétne návrhy riešenia zmluvných vzťahov, ktoré sa týkajú možnosti začatia projektu. "Ani jedným z týchto návrhov sa Mestské zastupiteľstvo seriózne nezaoberalo a reálne ohrozuje zmluvný termín realizácie takzvaných vyvolaných investície do konca roka 2016," dodáva Transprojekt.
Investor čaká už len na pozemky
V tlačovej správe upozorňujú na to, že investor bez pozemkov nemôže začať s prácami, pretože ak by teraz vstúpili na územie z ťažkými mechanizmami, bolo by to protizákonné.
Ako informovala Adamová, investor do projektu investoval viac ako 16-miliónov eur z vlastných prostriedkov a venoval mu 12 rokov práce.
Ešte v januári 2011 zaplatili prvú časť kúpnej ceny, pozemky však stále do užívania nedostali. Spoločnosť Transprojekt však tvrdí, že za prvú splátku i pravidelný nájom mestu zaplatili približne 1,2 milióna eur a mesto ich minulo na bežné výdavky.
Investor Predstaničného námestia sa chce však stále s mestom dohodnúť na konštruktívnom riešení. Dodávajú, že projekt je v súčasnosti plne realizovateľný i finančne krytý. Financovanie obnovy námestia i Hlavnej stanice zastrešuje podľa investora renomovaná svetová spoločnosť Savills a na projekte sa chce podieľať aj Európska investičná banka, ktorá o tom informovala na stretnutí v roku 2011 aj primátora Ftáčnika.