|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. augusta 2007
Opozícia predložila vlastný návrh školského zákona
Opozičné strany KDH, SDKÚ-DS a SMK predložili do Národnej rady SR návrh zákona o vzdelávaní (tzv. školský zákon). Podľa podpredsedu kresťanských demokratov a bývalého ministra školstva ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) - Opozičné strany KDH, SDKÚ-DS a SMK predložili do Národnej rady SR návrh zákona o vzdelávaní (tzv. školský zákon). Podľa podpredsedu kresťanských demokratov a bývalého ministra školstva Martina Fronca, zákon prinesie "školám, pedagógom, rodičom a žiakom slobodu". Norma by totiž mala umožniť, aby všetci spomínaní mohli oveľa viac ovplyvňovať čo a ako sa bude v škole robiť. "Štát v tomto smere má povinnosť stanoviť minimum, ktoré pri dosiahnutí príslušného stupňa vzdelania má žiak vedieť. Všetko ostatné má byť otvorené," dodal. Predseda školského výboru Ferdinand Devínsky (SDKÚ-DS) dodal, že v súčasnosti platný zákon so svojimi 19 novelizáciami je zrelý do
Žiak by po novom mal mať oveľa viac možností vyberať si svoju vzdelávaciu cestu. Pedagógom umožní, aby mohli rozhodovať, akým spôsobom a ktoré nové poznatky budú učiť. "Bude väčší priestor, aby sa zmenila štandardná štruktúra hodiny," povedal Fronc s tým, že absolventi by mali byť oveľa lepšie pripravení na uplatnenie sa praxi. Mal by sa tiež otvoriť trh s učebnicami, aby sa okrem učebníc schválených ministerstvom školstva mohli za stanovených podmienok používať aj iné učebnice. Podľa návrhu zákona, ktorý by poslanci mali prerokovať v prvom čítaní už na septembrovej schôdzi, by sa jednotlivé stupne vzdelania mali dostať do súladu s medzinárodnou klasifikáciou ISCED. "Znamená to, že ak žiak dosiahne určitý stupeň vzdelania, dostane k vysvedčeniu doklad, že takýto stupeň má ukončený a bude systém harmonizovaný, bude môcť jednoduchšie pokračovať v štúdiu v inej krajine Európskej únie," dodal. Súčasťou tohto systému sa stane aj predškolské vzdelávanie.
K predloženiu vlastného návrhu viedla opozíciu podľa Fronca viac ako ročná nečinnosť rezortu školstva v oblasti reformy vzdelávania, utlmenie už rozbehnutých projektov, na ktoré išli stovky miliónov korún zo štátneho rozpočtu i európskeho sociálneho fondu. "Začína nás to utvrdzovať v tom, že vláda sa ku školstvu a zvlášť k reforme vzdelávania správa ako macocha k nechcenej Popoluške, poznamenal Fronc. Za istý druh arogancie považuje to, že minister školstva Ján Mikolaj, "ktorý dodnes neurobil jedno jediné zásadné verejné vystúpenie k reforme vzdelávania, predložil legislatívny zámer školského zákona v čase hlavných školských prázdnin". Takýto postup, ako i samotný obsah legislatívneho zámeru bol signálom, že je "najvyšší čas prebudiť Šípkovú Ruženku, ktorou reforma vzdelávania je". Opozícia je pripravená o návrhu rokovať aj s koalíciou, verí, že návrh získa podporu aj jej poslancov. Podľa podpredsedu SMK a exministra školstva Lászlóa Szigetiho je k tomu, aby na Slovensku prebehla reforma vzdelávania, nový školský zákon nutnou, ale nie postačujúcou podmienkou. "Od školského zákona je oveľa dôležitejšia obsahová transformácia," dodal s tým, že práve týmto návrhom ponúkajú obsahovej reforme viac, ako ponúka materiál ministra školstva.
SITA