|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 27.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Filoména
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. novembra 2015
Opozícia neuspela s tým, aby SP viac informovala ľudí o ich nárokoch
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: Tablet.tv
Bratislava 27. novembra (TASR) - Sociálna poisťovňa (SP) nebude musieť občanom zasielať oranžové obálky, v ktorých by ich raz ročne informovala o ich nárokoch a právach vyplývajúcich z pozície poistenca a sporiteľa v dôchodkovom systéme. Parlament dnes totiž odmietol novelu zákona o sociálnom poistení, ktorú na rokovanie predložili opoziční poslanci Národnej rady SR Ľudovít Kaník (SDKÚ-DS), Jozef Mihál, Eugen Jurzyca (obaja SaS) a Erika Jurinová (OĽaNO).Poslanci sú presvedčení, že občania, ktorí sú účastníkmi dôchodkového systému, potrebujú mať pravidelný prehľad o tom, čo ich čaká. Mali by tak mať lepšie informácie o tom koľko odpracovali, koľko odviedli do SP, aké im z toho vyplývajú nároky, aké majú práva, koľko majú na svojich osobných účtoch nasporených peňazí, koľko môžu očakávať zo SP a kedy by mohli prípadne odísť do dôchodku.
S týmto zámerom vypracovali návrh za pomoci Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) a Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO). Inšpirovali sa podobným spôsobom informovania občanov vo Švédsku.
Vďaka takémuto pravidelnému informovaniu raz ročne by sa podľa Mihála ľudia navyše dozvedeli napríklad to, či za nich zamestnávatelia poctivo nahlasovali údaje do Sociálnej poisťovne.
S právnou normou však neuspeli. Poisťovňa opozičným poslancom odkázala, že občanov informuje dostatočne. "Tieto služby poskytujeme nielen telefonickým, osobným či písomným kontaktom v pobočkách či v ústredí, ale v posledných rokoch najmä prostredníctvom bezplatných elektronických služieb poisťovne, ktoré sa pravidelne rozširujú pre širšie spektrum poistencov,“ reagoval jej hovorca Peter Višváder. Zároveň dodal, že okrem elektronickej komunikácie so zamestnávateľmi, ktorí svoje pravidelné výkazy zasielajú poisťovni prostredníctvom webového portálu, poskytuje SP písomný aj elektronický prístup k individuálnemu účtu poistenca pre všetky fyzické osoby.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR