![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
27. novembra 2015
Opozícia neuspela s tým, aby SP viac informovala ľudí o ich nárokoch
Ilustračná snímka
Zdieľať

Poslanci sú presvedčení, že občania, ktorí sú účastníkmi dôchodkového systému, potrebujú mať pravidelný prehľad o tom, čo ich čaká. Mali by tak mať lepšie informácie o tom koľko odpracovali, koľko odviedli do SP, aké im z toho vyplývajú nároky, aké majú práva, koľko majú na svojich osobných účtoch nasporených peňazí, koľko môžu očakávať zo SP a kedy by mohli prípadne odísť do dôchodku.
S týmto zámerom vypracovali návrh za pomoci Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) a Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO). Inšpirovali sa podobným spôsobom informovania občanov vo Švédsku.
Vďaka takémuto pravidelnému informovaniu raz ročne by sa podľa Mihála ľudia navyše dozvedeli napríklad to, či za nich zamestnávatelia poctivo nahlasovali údaje do Sociálnej poisťovne.
S právnou normou však neuspeli. Poisťovňa opozičným poslancom odkázala, že občanov informuje dostatočne. "Tieto služby poskytujeme nielen telefonickým, osobným či písomným kontaktom v pobočkách či v ústredí, ale v posledných rokoch najmä prostredníctvom bezplatných elektronických služieb poisťovne, ktoré sa pravidelne rozširujú pre širšie spektrum poistencov,“ reagoval jej hovorca Peter Višváder. Zároveň dodal, že okrem elektronickej komunikácie so zamestnávateľmi, ktorí svoje pravidelné výkazy zasielajú poisťovni prostredníctvom webového portálu, poskytuje SP písomný aj elektronický prístup k individuálnemu účtu poistenca pre všetky fyzické osoby.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR