|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. apríla 2013
Operačný program Doprava zazmluvnil už 150 mil. eur
Zazmluvnenie financií na projekty v Operačnom programe Doprava (OPD) dynamicky rastie. V druhom aprílovom týždni sa kontrahácia OPD zvýšila o 150 miliónov eur. Minister dopravy, výstavby a regionálneho ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. apríla (WBN/PR) - Zazmluvnenie financií na projekty v Operačnom programe Doprava (OPD) dynamicky rastie. V druhom aprílovom týždni sa kontrahácia OPD zvýšila o 150 miliónov eur. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek rozhodol o poskytnutí nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ na štyri projekty. Najväčším z nich je projekt modernizácie železničnej trate Beluša−Púchov za vyše 99 mil. eur.
„Nasadili sme rýchle tempo a v ňom budeme pokračovať. V priebehu tohto roka by sme mohli rozostavať 85km diaľnic a rýchlostných ciest financovaných z eurofondov. Ak sa nebudú prebiehajúce tendre nezmyselne naťahovať, na jeseň budeme mať zazmluvnené všetky peniaze určené na veľké cestné projekty,“ vyhlásil minister J. Počiatek. Ako pripomenul, eurofondy sú najvýhodnejším zdrojom financovania výstavby a modernizácie železníc, diaľnic a ciest. Únia nám pri dopravných projektoch prepláca až 85 percent oprávnených nákladov.
Od začiatku apríla boli v OPD zazmluvnené tieto projekty:
- Prioritná os 1: Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, úsek Beluša – Púchov (suma 99 198 452,20 eur)
- Prioritná os 5: R2 Žiar nad Hronom – obchvat, ½ profil (29 972 528,55 eur)
- Prioritná os 2: R3 Horná Štubňa – obchvat, ½ profil(suma 17 508 112,50 eur)
- Prioritná os 2:Príprava projektovej dokumentácie D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica - Čadca, Bukov, druhý profil - Svrčinovec (suma 5 459 915,31 eur)
Kontrahácia v OPD sa zazmluvnením týchto projektov zvýšila o štyri percentá a v súčasnosti je na takmer 65 percentách. Celková zazmluvnená suma je 2 461 165 929,31 eur.
Sumy uvedené v tlačovej správe sú sumárom zdrojov z EÚ a zo štátneho rozpočtu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov, či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3-Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov
PO5- Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6- Železničná verejná osobná doprava
PO7- Technická pomoc
www.opd.sk
„Nasadili sme rýchle tempo a v ňom budeme pokračovať. V priebehu tohto roka by sme mohli rozostavať 85km diaľnic a rýchlostných ciest financovaných z eurofondov. Ak sa nebudú prebiehajúce tendre nezmyselne naťahovať, na jeseň budeme mať zazmluvnené všetky peniaze určené na veľké cestné projekty,“ vyhlásil minister J. Počiatek. Ako pripomenul, eurofondy sú najvýhodnejším zdrojom financovania výstavby a modernizácie železníc, diaľnic a ciest. Únia nám pri dopravných projektoch prepláca až 85 percent oprávnených nákladov.
Od začiatku apríla boli v OPD zazmluvnené tieto projekty:
- Prioritná os 1: Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, úsek Beluša – Púchov (suma 99 198 452,20 eur)
- Prioritná os 5: R2 Žiar nad Hronom – obchvat, ½ profil (29 972 528,55 eur)
- Prioritná os 2: R3 Horná Štubňa – obchvat, ½ profil(suma 17 508 112,50 eur)
- Prioritná os 2:Príprava projektovej dokumentácie D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica - Čadca, Bukov, druhý profil - Svrčinovec (suma 5 459 915,31 eur)
Kontrahácia v OPD sa zazmluvnením týchto projektov zvýšila o štyri percentá a v súčasnosti je na takmer 65 percentách. Celková zazmluvnená suma je 2 461 165 929,31 eur.
Sumy uvedené v tlačovej správe sú sumárom zdrojov z EÚ a zo štátneho rozpočtu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov, či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3-Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov
PO5- Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6- Železničná verejná osobná doprava
PO7- Technická pomoc
www.opd.sk