|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
DPA uviedla, že správa týždenníka sa zakladá na analýzach hakera Felixa Domkeho, ktorý argumentuje údajmi z jázd modelu Zafira. Naznačujú, že Opel použil podobnú taktiku ako Volkswagen. Pri kontrolách dochádzalo k vypnutiu zariadenia na meranie škodlivín v plynoch.
Podľa Domkeho nálezu Opel použil kombináciu otáčok motora a množstva vstrekovanej motorovej nafty. Tým si chcel zabezpečiť, že jeho dieselové motory prejdú testami.
Automobilka sa v reakcii na najnovšie informácie odvolala na analýzy, ktoré sa urobili v Nemecku, Francúzsku a v Anglicku. Potvrdili, že sa nepoužil nijaký softvér, ktorý by sa využil počas testov. Vedenie automobilky v Rüsselsheime to teraz zdôraznilo znovu.
Vyšetrovacia komisia spolkového ministerstva dopravy našla zariadenie na manipuláciu s úrovňou výfukových plynov len v autách Volkswagenu, ale nie pri podrobnom skúmaní modelov konkurencie.
Ku konkrétnym výhradám nechcel zaujať stanovisko nikto, uviedol hovorca automobilky. Dodal, že spočívajú na zlej interpretácii údajov. Upozornil na rozhovory s ministerstvom, ktoré dostalo v stredu (1.6.) celú dokumentáciu k problematike výfukových plynov. Opel pokračuje s úradmi v konštruktívnom dialógu a odpovie na všetky otvorené otázky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR