|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. marca 2010
Opel Astra 1.6 Turbo - test
Tagy: Opel Astra
Už prvá generácia Oplu Astra si hneď po jej uvedení na trh v roku 1991 získala pevné postavenie vo svojej triede. Rovnako úspešné boli aj jej dve ďalšie generácie.....
Zdieľať
Už prvá generácia Oplu Astra si hneď po jej uvedení na trh v roku 1991 získala pevné postavenie vo svojej triede. Rovnako úspešné boli aj jej dve ďalšie generácie. Tá tretia bola neustále porovnávaná s Volkswagenom Golf a s Fordom Focus. Nižšia stredná trieda je asi najpreplnenejší automobilový segment a aj keď sa v ňom dá nájsť naozaj veľa dobrých áut, stále sa za trojicu tých najlepších považuje práve Opel Astra spoločne s Golfom a Focusom. Dnes tu máme už štvrtú generáciu Oplu Astra, ktorá odhodlane prevzala štafetu v boji o najlepšie auto „C“ segmentu od svojho predchodcu.
Dizajn
Iste mi dáte za pravdu, ak poviem, že dizajn auta je pri rozhodovaní sa o jeho kúpe veľmi dôležitý. Áno, väčšina ľudí pozerá pri kúpe auta na mnohé iné faktory a poslúcha skôr rozum, no pri dvoch autách podobných z racionálneho hľadiska určite vyhrá to krajšie. Sú aj ľudia, ktorí si proste rovno kúpia také auto, aké sa im páči. No a myslím si, že nová Astra má šancu už aj u tejto skupiny ľudí. Zatiaľ čo jej predchodca pôsobil trochu konzervatívnejšie, nový model je viac odviazanejší. Dizajnéri to však našťastie neprehnali a podarilo sa im vytvoriť auto, ktoré sa zrejme bude páčiť väčšine ľudí.
Interiér
Zatiaľ čo pútavý dizajn a štýlové interiéry boli donedávna výsadou väčšinou talianskych áut, Opel Astra dokázal skombinovať nečakane pekný dizajn, ako exteriéru, tak aj interiéru, spolu s očakávanou kvalitou nemeckého auta. Tá je v Astre doslova hmatateľná. Už aj pri otváraní dverí, alebo zatváraní veka batožinového priestoru vám dá Astra pocítiť ako kvalitne je vyrobená.
V interiéri však cítiť aj silnú inšpiráciu „väčšou sestrou“ – Insigniou. Z Oplu Insignia si nová Astra požičala aj niektoré moderné technológie, ktoré sú v tejto triede vysokým nadštandardom. Ide predovšetkým o adaptívne svetlomety, ktoré okrem iného dokážu samé prepínať diaľkové a stretávacie svetlá. Ďalej je to systém Opel Eye, ktorý dokáže čítať dopravné značky, alebo napríklad aj systém plynulej regulácie tlmičov FlexRide.
Štýlový interiér pôsobí kvalitne a moderne.
Dizajnéri stavili v interiéri aj na hru so svetlom. Pekne tvarovaný interiér je navyše veľmi príjemne osvetlený. Podsvietené je okolie kulisy radiacej páky, alebo napríklad aj madlá dverí. Za zmienku stojí tiež biele podsvietenie hlavných prístrojov, ktoré sa v športovom režime zmení na červené.
Priestrannosť interiéru je adekvátna k danému segmentu. Vzadu je miesta tak akurát a batožinový priestor ponúka v základnom stave 370 litrov. Nedá mi však nespomenúť množstvo odkladacích priestorov v interiéri, ktoré boli navrhnuté tak, aby ste si mali kde odložiť všetky veci, ktoré so sebou denne nosíte.
Motor
Pod kapotou nami testovanej Astry pracoval najsilnejší benzínový agregát zo súčasnej ponuky motorov pre nový Opel Astra. Ide o 1,6 litrový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom. Motor má na svoj objem nadpriemerný výkon – 132 kW (180 k). Ten je za volantom naozaj cítiť, ale spotreba paliva je primeraná k slušnému výkonu motora, nie k malému objemu valcov.
Údaje výrobcu o spotrebe paliva sú totiž trochu optimistické. Takáto Astra by mala v meste spotrebovať 8,8 litra benzínu na 100 km. Mne palubný počítač ukazoval hodnoty okolo desiatich litrov. Mimo mesta by to malo byť iba 5,6 litra, no počítajte so spotrebou 7 až 8 litrov benzínu na 100 km.
Jazdné vlastnosti
Ako som už spomínal, nová Astra je pekná a dobre postavená. Aj tak je však na nej najlepšie to, ako jazdí. Začína sa to pri ideálnej polohe za volantom. Okrem výšky sedáka sa dá nastaviť aj jeho sklon. Sedadlá verzie Sport majú veľmi dobré bočné vedenie. K ideálne nastavenému sedadlu si bez problémov prispôsobíte aj trojramenný volant, ktorý sa veľmi dobre drží.
Radenie v novej Astre by mohlo ísť príkladom. Má krátke dráhy a je až neuveriteľne presné. Všetci výrobcovia by si v tomto mohli od Opla zobrať ponaučenie. No a potom je tu motor. Tomu je ťažké niečo vytýkať. Akurát možno trošku vyššiu spotrebu, no tú mu ľahko odpustíte kvôli zrýchleniu, ktoré dokáže autu prepožičať. Motor nemá takmer žiadnu „turbodieru“ a ochotne ťahá už od najnižších otáčok. Pokojne sa s ním dá jazdiť ako so vznetovým motorom. Ale ak mu popustíte uzdu a necháte ho vystúpať do otáčok...vytočená štvorka znamená, že rýchlomer vám ukáže také číslo, o ktorom sa nerozpráva. A to vám stále ostávajú ešte dva rýchlostné stupne. K predstave, ktorá sa vám pomaly vytvára pred očami, si domyslite pekný zvuk motora a pochopíte, že s Astrou 1.6 Turbo je radosť jazdiť.
Nedá mi nespomenúť perfektne fungujúci systém premenlivej charakteristiky tlmenia – FlexRide. Dokáže sa prispôsobiť aktuálnym jazdným podmienkam, no vodič si môže vybrať medzi tromi predvolenými režimami – Normal, Tour a Sport. V režime Tour auto evidentne zmäkne a ani na 18-palcových kolesách s nízkoprofilovými pneumatikami mi neprišla jazda nepohodlná. V režime Sport to už bolo samozrejme o inom, ale zase v zákrutách sa v tomto režime Astra takmer nenakláňa. V zákrutách vám však možno bude pri výhľade vadiť širší A-stĺpik.
Okrem adaptívnych tlmičov vďačí nová Astra za svoje skvelé jazdné vlastnosti aj Wattovmu priamovodu, ktorý má nainštalovaný na zadnej náprave. Je ľahší, menej komplikovaný a tým aj lacnejší, ako viacprvkové zavesenia zadných kolies, ktoré používa konkurencia. Jazdné vlastnosti sú však na podobnej úrovni, ak nie lepšie.
Nový Opel Astra ma veľmi príjemne prekvapil. Je to pekné a kvalitne pôsobiace auto. S týmto motorom pod kapotou je navyše veľmi rýchle, ale čo sa cení ešte viac je fakt, že podvozok dokáže s prehľadom zvládať aj takúto porciu výkonu. Nová Astra prináša do nižšej strednej triedy technológie z vyšších segmentov, čo ju spolu s ďalšími vyššie menovanými konkurenčnými výhodami stavia ak nie na prvú, tak nepochybne na najvyššie priečky vo svojej triede.
Základná cena modelu – Opel Astra 1.4 Essentia: 13 310 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Astra 1.6 Turbo Sport: 20 890 €
Technické údaje:
MotorTyp motora:zážihový, radovýValce / ventily: 4 / 16Zdvihový objem (cm3):1598Najvyšší výkon (kW / ot./min.):132 / 5500Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):230 / 2200-5400Prevádzkové vlastnostiMaximálna rýchlosť (km/h):221Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):8,5Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km):8,8 / 5,1 / 6,3Rozmery a hmotnostiBatožinový priestor (l):370 / 1235Objem nádrže (l):56Prevádzková hmotnosť:1373-1590Rozmer pneumatík:215/50 R17 Dĺžka (mm):4419Šírka (mm):1814Výška (mm):1510Rázvor (mm):2685
Ondrej Rabatin
Dizajn
Iste mi dáte za pravdu, ak poviem, že dizajn auta je pri rozhodovaní sa o jeho kúpe veľmi dôležitý. Áno, väčšina ľudí pozerá pri kúpe auta na mnohé iné faktory a poslúcha skôr rozum, no pri dvoch autách podobných z racionálneho hľadiska určite vyhrá to krajšie. Sú aj ľudia, ktorí si proste rovno kúpia také auto, aké sa im páči. No a myslím si, že nová Astra má šancu už aj u tejto skupiny ľudí. Zatiaľ čo jej predchodca pôsobil trochu konzervatívnejšie, nový model je viac odviazanejší. Dizajnéri to však našťastie neprehnali a podarilo sa im vytvoriť auto, ktoré sa zrejme bude páčiť väčšine ľudí.
Interiér
Zatiaľ čo pútavý dizajn a štýlové interiéry boli donedávna výsadou väčšinou talianskych áut, Opel Astra dokázal skombinovať nečakane pekný dizajn, ako exteriéru, tak aj interiéru, spolu s očakávanou kvalitou nemeckého auta. Tá je v Astre doslova hmatateľná. Už aj pri otváraní dverí, alebo zatváraní veka batožinového priestoru vám dá Astra pocítiť ako kvalitne je vyrobená.
V interiéri však cítiť aj silnú inšpiráciu „väčšou sestrou“ – Insigniou. Z Oplu Insignia si nová Astra požičala aj niektoré moderné technológie, ktoré sú v tejto triede vysokým nadštandardom. Ide predovšetkým o adaptívne svetlomety, ktoré okrem iného dokážu samé prepínať diaľkové a stretávacie svetlá. Ďalej je to systém Opel Eye, ktorý dokáže čítať dopravné značky, alebo napríklad aj systém plynulej regulácie tlmičov FlexRide.
Štýlový interiér pôsobí kvalitne a moderne.
Dizajnéri stavili v interiéri aj na hru so svetlom. Pekne tvarovaný interiér je navyše veľmi príjemne osvetlený. Podsvietené je okolie kulisy radiacej páky, alebo napríklad aj madlá dverí. Za zmienku stojí tiež biele podsvietenie hlavných prístrojov, ktoré sa v športovom režime zmení na červené.
Priestrannosť interiéru je adekvátna k danému segmentu. Vzadu je miesta tak akurát a batožinový priestor ponúka v základnom stave 370 litrov. Nedá mi však nespomenúť množstvo odkladacích priestorov v interiéri, ktoré boli navrhnuté tak, aby ste si mali kde odložiť všetky veci, ktoré so sebou denne nosíte.
Motor
Pod kapotou nami testovanej Astry pracoval najsilnejší benzínový agregát zo súčasnej ponuky motorov pre nový Opel Astra. Ide o 1,6 litrový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom. Motor má na svoj objem nadpriemerný výkon – 132 kW (180 k). Ten je za volantom naozaj cítiť, ale spotreba paliva je primeraná k slušnému výkonu motora, nie k malému objemu valcov.
Údaje výrobcu o spotrebe paliva sú totiž trochu optimistické. Takáto Astra by mala v meste spotrebovať 8,8 litra benzínu na 100 km. Mne palubný počítač ukazoval hodnoty okolo desiatich litrov. Mimo mesta by to malo byť iba 5,6 litra, no počítajte so spotrebou 7 až 8 litrov benzínu na 100 km.
Jazdné vlastnosti
Ako som už spomínal, nová Astra je pekná a dobre postavená. Aj tak je však na nej najlepšie to, ako jazdí. Začína sa to pri ideálnej polohe za volantom. Okrem výšky sedáka sa dá nastaviť aj jeho sklon. Sedadlá verzie Sport majú veľmi dobré bočné vedenie. K ideálne nastavenému sedadlu si bez problémov prispôsobíte aj trojramenný volant, ktorý sa veľmi dobre drží.
Radenie v novej Astre by mohlo ísť príkladom. Má krátke dráhy a je až neuveriteľne presné. Všetci výrobcovia by si v tomto mohli od Opla zobrať ponaučenie. No a potom je tu motor. Tomu je ťažké niečo vytýkať. Akurát možno trošku vyššiu spotrebu, no tú mu ľahko odpustíte kvôli zrýchleniu, ktoré dokáže autu prepožičať. Motor nemá takmer žiadnu „turbodieru“ a ochotne ťahá už od najnižších otáčok. Pokojne sa s ním dá jazdiť ako so vznetovým motorom. Ale ak mu popustíte uzdu a necháte ho vystúpať do otáčok...vytočená štvorka znamená, že rýchlomer vám ukáže také číslo, o ktorom sa nerozpráva. A to vám stále ostávajú ešte dva rýchlostné stupne. K predstave, ktorá sa vám pomaly vytvára pred očami, si domyslite pekný zvuk motora a pochopíte, že s Astrou 1.6 Turbo je radosť jazdiť.
Nedá mi nespomenúť perfektne fungujúci systém premenlivej charakteristiky tlmenia – FlexRide. Dokáže sa prispôsobiť aktuálnym jazdným podmienkam, no vodič si môže vybrať medzi tromi predvolenými režimami – Normal, Tour a Sport. V režime Tour auto evidentne zmäkne a ani na 18-palcových kolesách s nízkoprofilovými pneumatikami mi neprišla jazda nepohodlná. V režime Sport to už bolo samozrejme o inom, ale zase v zákrutách sa v tomto režime Astra takmer nenakláňa. V zákrutách vám však možno bude pri výhľade vadiť širší A-stĺpik.
Okrem adaptívnych tlmičov vďačí nová Astra za svoje skvelé jazdné vlastnosti aj Wattovmu priamovodu, ktorý má nainštalovaný na zadnej náprave. Je ľahší, menej komplikovaný a tým aj lacnejší, ako viacprvkové zavesenia zadných kolies, ktoré používa konkurencia. Jazdné vlastnosti sú však na podobnej úrovni, ak nie lepšie.
Nový Opel Astra ma veľmi príjemne prekvapil. Je to pekné a kvalitne pôsobiace auto. S týmto motorom pod kapotou je navyše veľmi rýchle, ale čo sa cení ešte viac je fakt, že podvozok dokáže s prehľadom zvládať aj takúto porciu výkonu. Nová Astra prináša do nižšej strednej triedy technológie z vyšších segmentov, čo ju spolu s ďalšími vyššie menovanými konkurenčnými výhodami stavia ak nie na prvú, tak nepochybne na najvyššie priečky vo svojej triede.
Základná cena modelu – Opel Astra 1.4 Essentia: 13 310 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Astra 1.6 Turbo Sport: 20 890 €
Technické údaje:
MotorTyp motora:zážihový, radovýValce / ventily: 4 / 16Zdvihový objem (cm3):1598Najvyšší výkon (kW / ot./min.):132 / 5500Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):230 / 2200-5400Prevádzkové vlastnostiMaximálna rýchlosť (km/h):221Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):8,5Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km):8,8 / 5,1 / 6,3Rozmery a hmotnostiBatožinový priestor (l):370 / 1235Objem nádrže (l):56Prevádzková hmotnosť:1373-1590Rozmer pneumatík:215/50 R17 Dĺžka (mm):4419Šírka (mm):1814Výška (mm):1510Rázvor (mm):2685
Ondrej Rabatin
Tagy: Opel Astra
Súvisiace články:
Video: Volkswagen chystá nový Chrobák - Volkswagen Ragster (23. 3. 2010)
Nissan má ďalší nový crossover (13. 2. 2010)
Volkswagen predstavil nový Touareg (12. 2. 2010)
Špeciálna séria Alfy MiTo pre Maserati (3. 2. 2010)
Jaguar bude mať 75 rokov (3. 2. 2010)
Dopyt po Lexuse LFA prevyšuje ponuku (23. 1. 2010)
Land Rover ako ochranca prírody (22. 1. 2010)
Auto pre jazdcov (29. 11. 2005)