|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. apríla 2016
Online služby využíva najmä mladá generácia ľudí Y a Z
Nastupujúca generácia mladých ľudí Y a Z narodených od 80. rokov a neskôr najčastejšie využíva online služby. Napríklad na objednávanie jedál, taxi služieb či zliav. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 9. apríla (TASR) - Nastupujúca generácia mladých ľudí Y a Z narodených od 80. rokov a neskôr najčastejšie využíva online služby. Napríklad na objednávanie jedál, taxi služieb či zliav. Zhodujú sa na tom viaceré portály online služieb. Podľa manažéra mobilnej taxi aplikácie Liftago Tomáša Sroku si aj taxíky prostredníctvom aplikácie v smartfóne počas dňa najviac objednávajú mladí podnikatelia, manažéri agentúr či startupisti z kategórie tridsiatnikov, ktorí riadia rôzne projekty a musia sa rýchlo presúvať medzi stretnutiami. "Využívajú ju počas pracovných dní najmä ľudia vo veku 25 až 35 rokov s vyšším príjmom, ktorí chcú efektívne využívať svoj čas aj používaním nových technológií," konštatoval Sroka.
Je to podľa neho pre nich pohodlnejšia voľba než hľadanie parkovacieho miesta v preplnenom centre mesta. "Mladí tridsiatnici zároveň používajú taxi aj ako doplnok mestskej dopravy," doplnil Sroka.
Technológie využíva mladá generácia aj pri otázke stravovania. Okrem videoreceptov si totiž mladí ľudia čoraz častejšie doprajú jedlo z reštaurácie bez toho, aby museli odísť od počítača alebo z domu. "Slováci aj Česi si zaobstarávajú jedlo najmä domov, do práce, na párty pre priateľov či na firemný večierok. Typický zákazník donáškovej služby má 26 až 33 rokov," priblížil marketingový manažér portálu DajmeJedlo.sk Marcel Milo.
Väčšinou je podľa neho zákazník slobodný, býva vo väčšom meste a je zamestnaný v administratíve alebo technológiách, kde prevažne pracuje s počítačom. "Sledujeme nový trend, že donášku najmä obedov si zákazníci plánujú dlhšie vopred, tak aby boli pracovne efektívni a stihli čo najlepšie využiť obedňajšiu pauzu," dodal Milo.
Podľa Štefana Miha z portálu Zľavomat.sk už napríklad v súčasnosti nie je cena pre väčšinu ľudí hlavným dôvodom návštevy zľavového portálu. "Hľadajú inšpiráciu najmä na voľné chvíle pre seba, svojich priateľov a rodinu. Čím je ponuka pestrejšia a častejšie sa mení, tým častejšie mladí ľudia portál navštevujú. Podobne ako kontrolujú spravodajské portály alebo sociálne siete pre nové správy," opísal Miho.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR