|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. septembra 2010
OMBUDSMAN: Pribúda podnetov, ktoré nevyriešim
Na verejného ochrancu práv Pavla Kandráča sa obracajú ľudia čoraz častejšie s podnetmi, ktoré nepatria do jeho pôsobnosti. „Pod tento stav sa ...
Zdieľať
Pavol Kandráč
Foto: SITA/Michal Burza
BRATISLAVA 21. septembra (WEBNOVINY) - Na verejného ochrancu práv Pavla Kandráča sa obracajú ľudia čoraz častejšie s podnetmi, ktoré nepatria do jeho pôsobnosti. „Pod tento stav sa podpísalo najmä nízke právne vedomie verejnosti, ale aj hospodárska kríza, keď sa pre sociálne slabšie skupiny právne služby stávajú nedostupnými,“ povedal Kandráč dnes pre agentúru SITA.
Verejný ochranca práv dostal za posledných šesť mesiacov 1 358 podnetov. Kancelária ombudsmana vybavila za toto obdobie 1 192 podnetov, čo je 87 percent. Najčastejšie sa na ombudsmana obracajú ľudia najmä pri riešení občianskoprávnych problémov (42 percent). Nasledujú podnety z oblasti správneho, sociálneho, trestného, rodinného a pracovného práva, ale aj ústavného, medzinárodného či práva Európskej únie i práv detí. Stúpajúcu tendenciu má počet podnetov z občianskeho a rodinného práva.
Na verejného ochrancu práv sa obracajú najmä fyzické osoby (98 percent). Viac o pomoc žiadali muži (56 percent) ako ženy. Vek podávateľov sa pohybuje najmä medzi 31 až 60 rokov. Osobne však do kancelárie ombudsmana prichádzajú najmä seniori.
SITA
BRATISLAVA 21. septembra (WEBNOVINY) - Na verejného ochrancu práv Pavla Kandráča sa obracajú ľudia čoraz častejšie s podnetmi, ktoré nepatria do jeho pôsobnosti. „Pod tento stav sa podpísalo najmä nízke právne vedomie verejnosti, ale aj hospodárska kríza, keď sa pre sociálne slabšie skupiny právne služby stávajú nedostupnými,“ povedal Kandráč dnes pre agentúru SITA.
Verejný ochranca práv dostal za posledných šesť mesiacov 1 358 podnetov. Kancelária ombudsmana vybavila za toto obdobie 1 192 podnetov, čo je 87 percent. Najčastejšie sa na ombudsmana obracajú ľudia najmä pri riešení občianskoprávnych problémov (42 percent). Nasledujú podnety z oblasti správneho, sociálneho, trestného, rodinného a pracovného práva, ale aj ústavného, medzinárodného či práva Európskej únie i práv detí. Stúpajúcu tendenciu má počet podnetov z občianskeho a rodinného práva.
Na verejného ochrancu práv sa obracajú najmä fyzické osoby (98 percent). Viac o pomoc žiadali muži (56 percent) ako ženy. Vek podávateľov sa pohybuje najmä medzi 31 až 60 rokov. Osobne však do kancelárie ombudsmana prichádzajú najmä seniori.
SITA