|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. augusta 2019
OĽaNO: Podporujeme liberalizáciu dopravy, ale treba nastaviť pravidlá
Na archívnej snímke Igor Matovič (OĽaNO).
Zdieľať
Na archívnej snímke Igor Matovič (OĽaNO). Foto: TASR - Martin Baumann
Bratislava 7. augusta (TASR) – Opozičné hnutie OĽaNO podporuje myšlienku liberalizácie dopravy. Súčasne však tvrdí, že je potrebné najprv nastaviť pravidlá. Reagovalo tak na informácie, že Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR spúšťa liberalizáciu železničných tratí.Hnutie konštatuje, že chce, aby na Slovensku pôsobili súkromní dopravcovia, ktorí môžu priniesť najmä lepšie služby pre cestujúcich. Podľa poslanca OĽaNO Jána Marosza to však nejde "chaotickým rozdelením tratí do cudzích rúk na desať rokov bez toho, aby mal štát jasno, v akom režime majú na nich premávať jednotlivé spoje".
"Ministerstvo hovorí, že dopravcom určí rozsah výkonov, no už dnes je jasné, že na niektorých tratiach, vrátane úseku medzi Žilinou a Rajcom, by v dohľadnej dobe bolo treba zvýšiť počet spojov aj o 50 %. Ak tam minister dopravy 'zabetónuje' dopravcu s pevnými podmienkami, ľudia sa budú roky voziť v preplnených vlakoch," podotkol Marosz.
Ako riziko vidí hnutie OĽaNO aj neochotu niektorých dopravcov vstupovať do integrovaných systémov a deliť si tržby s ostatnými dopravcami. "Štát by mal najprv nastaviť pravidlá, dopravu skoordinovať a integrovať tak, aby mali ľudia zabezpečené prípoje, a potom na jednotlivé úseky súťažením získať súkromných prevádzkovateľov," zdôraznil poslanec.
Marosz zároveň vyjadril podozrenie, že v súťaži o dopravcu na prvú trať môže ísť o machináciu a tender môže mať už vopred víťaza. "Ministerstvo dopravy tvrdí, že prvý dopravca by mal začať jazdiť už od februára 2020. Ani po tom, čo boli informácie o tendri rok zverejnené, nie je možné nájsť dopravcu za sedem mesiacov. Normálny čas férovej súťaže sú dva až tri roky," myslí si Marosz.
Rezort dopravy v stredu informoval o tom, že spúšťa dlho očakávanú liberalizáciu železničných tratí. Historicky prvou traťou, o ktorú môžu dopravcovia súťažiť v transparentnej súťaži, je 21 kilometrov dlhá regionálna trať Žilina – Rajec. Úspešný uchádzač bude v zmysle zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme obsluhovať trať počas 10 rokov. MDV SR si od liberalizácie sľubuje zvýšenie konkurencieschopnosti na železniciach a predovšetkým lepšie a kvalitnejšie služby pre cestujúcich.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR