|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. novembra 2014
OĽaNO chce autobusy zadarmo, Fico sa má buchnúť po vačku
Obyvatelia obcí a miest bez prístupu k železnici by mali mať právo na autobusovú dopravu zadarmo k najbližšej vlakovej stanici. Hnutie OĽaNO predložilo v parlamente príslušný návrh zákona v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. novembra (WEBNOVINY) - Obyvatelia obcí a miest bez prístupu k železnici by mali mať právo na autobusovú dopravu zadarmo k najbližšej vlakovej stanici. Hnutie OĽaNO predložilo v parlamente príslušný návrh zákona v reakcii na zavedenie bezplatnej prepravy študentov a dôchodcov vo vlakoch od 17. novembra. Vlaky zadarmo považuje za krivdu voči ľuďom odkázaným na autobusovú dopravu.
"Štát by nemal pristupovať diskriminačným spôsobom v sociálnej politike voči ľuďom. Ak sa Smer rozhodol umožniť študentom a dôchodcom, aby cestovali vlakom zadarmo, rovnaké právo by mali mať aj ľudia, ktorí vlakovú stanicu vo svojej obci nemajú," povedal vo štvrtok na brífingu poslanec NR SR a líder OĽaNO Igor Matovič. Náklady na bezplatné autobusy k vlakom by mal podľa neho samosprávnym krajom preplácať štát.
Odporúčame:
Nemeckí rušňovodiči budú štrajkovať najdlhšie v histórii
Vlaky zadarmo môžu ohroziť prímestské autobusy, tvrdí BSK
Takmer polovica obcí k vlakom nemá prístup
Ľudia z obcí a miest, kde funguje vlaková doprava, tvrdí poslanec, by nemali byť zvýhodnení voči obciam a mestám bez vlakov. "Vlakové spoje sa rušili práve do chudobnejších lokalít a menších obcí, do ktorých prevádzka bola neefektívna a tieto spoje nahradili autobusy," uviedol Matovič. Ak štát objednáva osobnú železničnú dopravu a bude ju preplácať študentom a dôchodcom, mal by ju podľa neho preplácať aj v autobusoch po najbližšie vlakové stanice.
Ministerstvo dopravy považuje otázku zvyšovania dotácií pre autobusy za predčasnú, pokiaľ verejná osobná doprava nebude harmonizovaná v prospech cestujúcich.
"Problémom vzťahu autobusovej a vlakovej dopravy je, že sa navzájom nedopĺňajú, ale často si priamo konkurujú. S cieľom zladiť autobusovú a železničnú dopravu dlhodobo vedieme rokovania s predstaviteľmi vyšších územných celkov," uviedol pre agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa. O zľavách v prímestskej autobusovej doprave vo verejnom záujme rozhodujú samosprávne kraje a majú rôznu podobu.
Z necelých tritisíc obcí a miest na Slovensku nemá priamy prístup k vlakovej doprave asi tisícdvesto, vrátane viacerých okresných miest, napríklad Námestovo, Svidník či Stropkov. "Keď už teda Robert Fico rozdáva, nech sa buchne po vačku a zaplatí autobusy pre ľudí, ktorí vlakové spojenie nemajú. Dvoma návrhmi, ktoré predložil za posledné dva mesiace, zobral ľuďom 501 miliónov eur," povedal Matovič.
Matovič chce splniť Ficov sľub z pred rokov
Neznížením DPH o jedno percento od budúceho roku podľa neho ušetril v štátnom rozpočte 236 miliónov eur a na zmenách odpisových sadzieb a daňových zákonov získal 265 miliónov eur. Bezplatná preprava vo vlakoch bude stáť najmenej 13 miliónov eur ročne. "Bohato mu zostáva, aby priložil pár miliónov na to, aby mali ľudia prípoj k vlaku takisto zadarmo," dodal Matovič. Premiér by podľa neho nemal vlakmi zadarmo zneužívať v prospech určitej skupiny ľudí 25. výročie 17. novembra.
OĽaNO chce zároveň návrhom zákona čiastočne odškodniť poškodených klientov nebankových subjektov. Ako informoval poslanec Martin Fecko, oprávnené fyzické osoby by z maximálnej sumy 33 tisíc eur mohli mať nárok na odškodnenie najviac 13,2 tisíc eur.
Podľa odhadu hnutia nárok na odškodnenie v sume zhruba 120 miliónov eur by mohlo mať asi 50 tisíc ľudí a mal by sa uplatňovať na ministerstve financií do jedného roka od navrhovanej účinnosti zákona 1. marca 2015. OĽaNO tvrdí, že týmto návrhom chce splniť nesplnený sľub Fica z roku 2006.
"Štát by nemal pristupovať diskriminačným spôsobom v sociálnej politike voči ľuďom. Ak sa Smer rozhodol umožniť študentom a dôchodcom, aby cestovali vlakom zadarmo, rovnaké právo by mali mať aj ľudia, ktorí vlakovú stanicu vo svojej obci nemajú," povedal vo štvrtok na brífingu poslanec NR SR a líder OĽaNO Igor Matovič. Náklady na bezplatné autobusy k vlakom by mal podľa neho samosprávnym krajom preplácať štát.
Nemeckí rušňovodiči budú štrajkovať najdlhšie v histórii
Vlaky zadarmo môžu ohroziť prímestské autobusy, tvrdí BSK
Takmer polovica obcí k vlakom nemá prístup
Ľudia z obcí a miest, kde funguje vlaková doprava, tvrdí poslanec, by nemali byť zvýhodnení voči obciam a mestám bez vlakov. "Vlakové spoje sa rušili práve do chudobnejších lokalít a menších obcí, do ktorých prevádzka bola neefektívna a tieto spoje nahradili autobusy," uviedol Matovič. Ak štát objednáva osobnú železničnú dopravu a bude ju preplácať študentom a dôchodcom, mal by ju podľa neho preplácať aj v autobusoch po najbližšie vlakové stanice.
Ministerstvo dopravy považuje otázku zvyšovania dotácií pre autobusy za predčasnú, pokiaľ verejná osobná doprava nebude harmonizovaná v prospech cestujúcich.
"Problémom vzťahu autobusovej a vlakovej dopravy je, že sa navzájom nedopĺňajú, ale často si priamo konkurujú. S cieľom zladiť autobusovú a železničnú dopravu dlhodobo vedieme rokovania s predstaviteľmi vyšších územných celkov," uviedol pre agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa. O zľavách v prímestskej autobusovej doprave vo verejnom záujme rozhodujú samosprávne kraje a majú rôznu podobu.
Z necelých tritisíc obcí a miest na Slovensku nemá priamy prístup k vlakovej doprave asi tisícdvesto, vrátane viacerých okresných miest, napríklad Námestovo, Svidník či Stropkov. "Keď už teda Robert Fico rozdáva, nech sa buchne po vačku a zaplatí autobusy pre ľudí, ktorí vlakové spojenie nemajú. Dvoma návrhmi, ktoré predložil za posledné dva mesiace, zobral ľuďom 501 miliónov eur," povedal Matovič.
Matovič chce splniť Ficov sľub z pred rokov
Neznížením DPH o jedno percento od budúceho roku podľa neho ušetril v štátnom rozpočte 236 miliónov eur a na zmenách odpisových sadzieb a daňových zákonov získal 265 miliónov eur. Bezplatná preprava vo vlakoch bude stáť najmenej 13 miliónov eur ročne. "Bohato mu zostáva, aby priložil pár miliónov na to, aby mali ľudia prípoj k vlaku takisto zadarmo," dodal Matovič. Premiér by podľa neho nemal vlakmi zadarmo zneužívať v prospech určitej skupiny ľudí 25. výročie 17. novembra.
OĽaNO chce zároveň návrhom zákona čiastočne odškodniť poškodených klientov nebankových subjektov. Ako informoval poslanec Martin Fecko, oprávnené fyzické osoby by z maximálnej sumy 33 tisíc eur mohli mať nárok na odškodnenie najviac 13,2 tisíc eur.
Podľa odhadu hnutia nárok na odškodnenie v sume zhruba 120 miliónov eur by mohlo mať asi 50 tisíc ľudí a mal by sa uplatňovať na ministerstve financií do jedného roka od navrhovanej účinnosti zákona 1. marca 2015. OĽaNO tvrdí, že týmto návrhom chce splniť nesplnený sľub Fica z roku 2006.