|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. októbra 2009
Okruh v Orechovej Potôni už v prevádzke
V prvý októbrový deň v Orechovej Potôni otvorili prevádzku prvého multifunkčného motoristického zariadenia na Slovensku, pretekársky a tréningový okruh Slovakia Ring. "Výnimočnosť tohto ...
Zdieľať
ORECHOVÁ POTôŇ 1. októbra (WEBNOVINY) - V prvý októbrový deň v Orechovej Potôni otvorili prevádzku prvého multifunkčného motoristického zariadenia na Slovensku, pretekársky a tréningový okruh Slovakia Ring. "Výnimočnosť tohto komplexu je, že svojou multifunkčnosťou sa odlišuje od väčšiny ostatných v Európe. Na 5800 m dlhej dráhe sa dá jazdiť aj obojstranne, ponúka až 6 variantov, z tribún vidieť takmer všetky úseky, priepustnosť trate je vyššia ako na podobných okruhoch v Európe," uviedol vo štvrtok na tlačovej besede v objekte Slovakia Ringu konateľ spoločnosti vlastniacej okruh Andrej Adamkovič a dodal: "Pre tunajší región ide o významnú záležitosť. Predpokladáme, že ročne sem pricestuje 40 000 návštevníkov zo zahraničia a samozrejme pribudnú aj domáci účastníci."
Na otázku agentúry SITA, koľko pracovných príležitostí Slovakia Ring prinesie, generálny riaditeľ okruhu Pavel Čulík odpovedal: "Dnes je tu už zamestnaných 50 ľudí. Najväčší počet pracovníkov budú tvoriť traťoví maršáli v počte 200, ktorí sa budú v celotýždennej prevádzke striedať. Cieľovým číslom by malo byť 350 ľudí, ktorí budú denne prichádzať do zamestnania."
Okruh so šírkou 12 m je dlhý 5800 m. Je na ňom 6 ľavotočivých a 5 pravotočivých zákrut, jedna šikana a 7 roviniek. Cieľová rovinka pri pretekoch meria 900 m, ale pri tréningu možno použiť jej celú dĺžku 1244 m.
Srdcom celého komplexu je riadiaca veža. "Celú trať monitoruje 32 kamier, ktoré spĺňajú svetové parametre. Je to vylepšená kópia systému, ktorý funguje na Hungaroringu," informoval športový riaditeľ Slovakia Ringu Ladislav Šnegoň s tým, že na okruhu budú časomiery na tri medzičasy. Vďaka vhodným klimatickým podmienkam je predpoklad maximálneho využitia počas celého roka. Dráha je určená pre všetky kategórie motoristov od športovcov až po širokú verejnosť. Prvými "veľkými" pretekmi na Slovakia Ringu bude jedna časť seriálu Alpe Adria Cup v máji 2010. Veľká cena Slovenska, ktorá sa doteraz jazdievala na letisku v Piešťanoch, bude mať svoju premiéru v Orechovej Potôni v auguste 2010. "Zatiaľ je to iba sen. Na F1 treba dorásť. Okrem kvalitnej trate na to potrebujeme ďalšie zariadenia, veľa kvalitný ľudí, veľkých sponzorov a dostať sa do športovej diplomacie," uviedol na margo možnosti usporiadať v budúcnosti aj preteky seriálu F1 Čulík.
Už od štvrtka sa môžu záujemcovia z radov verejnosti, ktorí vlastnia rýchle autá, hlásiť do poradovníka tréningových jázd na www.slovakiaring.sk. Predpokladaná cena na 1 deň je 100 eur, ale v prípade väčšieho počtu záujemcov sa bude všetko riešiť individuálne. Výstavbu realizoval súkromný investor s rozpočtom približne 21 500 000 eur (650 000 000 Sk). V ďalších etapách sa v blízkosti areálu vybuduje dráha pre profesionálnu školu šmyku a ďalšie servisné objekty, vrátane hotela, v roku 2011 pribudne off-roadový okruh a kartingová dráha.
Autorom projektu je Rakúšan Hans Roth. "Okruh je iný ako ostatné v Európe. Je plynulý s rýchlymi aj pomalšími úsekmi, nie je taký ako okruhy, na ktorých sa jazdí F1, kde sa bazíruje na zrýchľovaní a brzdení." Slovakia Ring Orechová Potôň je vzdialená 36 km od Bratislavy, ktorá je napojená na európsky dialničný koridor.
Parametre okruhu Slovakiaring
-dĺžka: 5800 m, šírka: 12 m, šírka v cieľovej rovinke: 22 m, dĺžka cieľovej rovinky:
900 m, 4 prevýšenia s 2%-ným stúpaním
-predpokladaná maximálna rýchlosť 300 km/h
-možnosť jazdenia obojsmerne, 6 alternatív vytýčenia trate
-vysoká priepustnosť trate: pri tréningu 70 motocyklistov, pri pretekoch 50, priepustnosť automobilov v pretekoch je 46 vozidiel, v tréningoch a voľných jazdách + 25 % viac
-33 boxov
-10 km servisných ciest
-padoock na rozlohe 2 ha
-32 monitorov, ktoré sledujú diania na trati
SITA
Na otázku agentúry SITA, koľko pracovných príležitostí Slovakia Ring prinesie, generálny riaditeľ okruhu Pavel Čulík odpovedal: "Dnes je tu už zamestnaných 50 ľudí. Najväčší počet pracovníkov budú tvoriť traťoví maršáli v počte 200, ktorí sa budú v celotýždennej prevádzke striedať. Cieľovým číslom by malo byť 350 ľudí, ktorí budú denne prichádzať do zamestnania."
Okruh so šírkou 12 m je dlhý 5800 m. Je na ňom 6 ľavotočivých a 5 pravotočivých zákrut, jedna šikana a 7 roviniek. Cieľová rovinka pri pretekoch meria 900 m, ale pri tréningu možno použiť jej celú dĺžku 1244 m.
Srdcom celého komplexu je riadiaca veža. "Celú trať monitoruje 32 kamier, ktoré spĺňajú svetové parametre. Je to vylepšená kópia systému, ktorý funguje na Hungaroringu," informoval športový riaditeľ Slovakia Ringu Ladislav Šnegoň s tým, že na okruhu budú časomiery na tri medzičasy. Vďaka vhodným klimatickým podmienkam je predpoklad maximálneho využitia počas celého roka. Dráha je určená pre všetky kategórie motoristov od športovcov až po širokú verejnosť. Prvými "veľkými" pretekmi na Slovakia Ringu bude jedna časť seriálu Alpe Adria Cup v máji 2010. Veľká cena Slovenska, ktorá sa doteraz jazdievala na letisku v Piešťanoch, bude mať svoju premiéru v Orechovej Potôni v auguste 2010. "Zatiaľ je to iba sen. Na F1 treba dorásť. Okrem kvalitnej trate na to potrebujeme ďalšie zariadenia, veľa kvalitný ľudí, veľkých sponzorov a dostať sa do športovej diplomacie," uviedol na margo možnosti usporiadať v budúcnosti aj preteky seriálu F1 Čulík.
Už od štvrtka sa môžu záujemcovia z radov verejnosti, ktorí vlastnia rýchle autá, hlásiť do poradovníka tréningových jázd na www.slovakiaring.sk. Predpokladaná cena na 1 deň je 100 eur, ale v prípade väčšieho počtu záujemcov sa bude všetko riešiť individuálne. Výstavbu realizoval súkromný investor s rozpočtom približne 21 500 000 eur (650 000 000 Sk). V ďalších etapách sa v blízkosti areálu vybuduje dráha pre profesionálnu školu šmyku a ďalšie servisné objekty, vrátane hotela, v roku 2011 pribudne off-roadový okruh a kartingová dráha.
Autorom projektu je Rakúšan Hans Roth. "Okruh je iný ako ostatné v Európe. Je plynulý s rýchlymi aj pomalšími úsekmi, nie je taký ako okruhy, na ktorých sa jazdí F1, kde sa bazíruje na zrýchľovaní a brzdení." Slovakia Ring Orechová Potôň je vzdialená 36 km od Bratislavy, ktorá je napojená na európsky dialničný koridor.
Parametre okruhu Slovakiaring
-dĺžka: 5800 m, šírka: 12 m, šírka v cieľovej rovinke: 22 m, dĺžka cieľovej rovinky:
900 m, 4 prevýšenia s 2%-ným stúpaním
-predpokladaná maximálna rýchlosť 300 km/h
-možnosť jazdenia obojsmerne, 6 alternatív vytýčenia trate
-vysoká priepustnosť trate: pri tréningu 70 motocyklistov, pri pretekoch 50, priepustnosť automobilov v pretekoch je 46 vozidiel, v tréningoch a voľných jazdách + 25 % viac
-33 boxov
-10 km servisných ciest
-padoock na rozlohe 2 ha
-32 monitorov, ktoré sledujú diania na trati
SITA