|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. marca 2012
Oklamaných podomovými predajcami stále pribúda
Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP) zaznamenal v prvom štvrťroku 2012 takmer 6000 prípadov zákazníkov, ktorí sa rozhodli obnoviť zmluvný vzťah s SPP na dodávku plynu, pretože sa konaním ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. marca (WEBNOVINY) - Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP) zaznamenal v prvom štvrťroku 2012 takmer 6000 prípadov zákazníkov, ktorí sa rozhodli obnoviť zmluvný vzťah s SPP na dodávku plynu, pretože sa konaním predajcov alternatívnych dodávateľov pri podpise novej zmluvy cítili oklamaní a zavádzaní.
V porovnaní s vlaňajškom je to veľký nárast, pretože za celý rok 2011 spoločnosť registrovala vyše 7000 takýchto prípadov. "SPP preto upozorňuje svojich odberateľov z radov domácností, aby neuzatvárali zmluvu bezprostredne po oslovení podomovými predajcami, ale aby si vyžiadali čas na dôkladné preštudovanie a porovnanie ponuky," uviedol hovorca SPP Peter Bednár.
Problém sa týka najmä východného Slovenska
Z informácií od nespokojných zákazníkov, ktorí sa na SPP obrátili, vyplýva, že väčšina prípadov sa týkala najmä východného Slovenska. Vyše 60 % z týchto zákazníkov využíva tarifu D1 (plyn sa využíva len na varenie). V roku 2011 bol jednou z najvýznamnejších zmien na trhu s plynom najmä intenzívny vstup konkurencie do regulovaného segmentu domácností.
Viacerí zákazníci sa však sťažujú na používanie nekalých predajných praktík. Pri podomovom predaji často sprostredkovatelia tlačia na zákazníkov, aby podpísali zmluvu s alternatívnym dodávateľom ihneď na mieste. "Najčastejšie prípady zavádzania sa týkajú nepravdivých informácií o údajnom spájaní SPP s inou spoločnosťou, zmene spôsobu fakturácie, respektíve vystupovania predajcu iného dodávateľa v mene SPP," uviedol Bednár.
SPP odporúča obrátiť sa na Zákaznícku linku
Odberateľom SPP odporúča, aby si v prípade oslovenia podomovým predajcom overili všetky poskytnuté informácie a starostlivo zvážili predkladanú ponuku. Ak má spotrebiteľ akékoľvek pochybnosti alebo si chce informácie overiť, môže sa obrátiť na Zákaznícku linku SPP 0850 111 363 alebo na zamestnancov Zákazníckych centier SPP.
Pokiaľ má zákazník záujem o ukončenie zmluvného vzťahu, zrušenie novej zmluvy a obnovenie pôvodnej môže zaňho vybaviť SPP na základe splnomocnenia. Podľa zákona má zákazník právo ukončiť zmluvu uzatvorenú formou podomového predaja (ak bola zmluva uzatvorená v priestoroch jeho domácnosti) bez udania dôvodu a bez sankcie do siedmich pracovných dní. Podmienky vypovedania zmluvného vzťahu po uplynutí tejto lehoty si definuje každá spoločnosť vo vlastných obchodných podmienkach.
V porovnaní s vlaňajškom je to veľký nárast, pretože za celý rok 2011 spoločnosť registrovala vyše 7000 takýchto prípadov. "SPP preto upozorňuje svojich odberateľov z radov domácností, aby neuzatvárali zmluvu bezprostredne po oslovení podomovými predajcami, ale aby si vyžiadali čas na dôkladné preštudovanie a porovnanie ponuky," uviedol hovorca SPP Peter Bednár.
Problém sa týka najmä východného Slovenska
Z informácií od nespokojných zákazníkov, ktorí sa na SPP obrátili, vyplýva, že väčšina prípadov sa týkala najmä východného Slovenska. Vyše 60 % z týchto zákazníkov využíva tarifu D1 (plyn sa využíva len na varenie). V roku 2011 bol jednou z najvýznamnejších zmien na trhu s plynom najmä intenzívny vstup konkurencie do regulovaného segmentu domácností.
Viacerí zákazníci sa však sťažujú na používanie nekalých predajných praktík. Pri podomovom predaji často sprostredkovatelia tlačia na zákazníkov, aby podpísali zmluvu s alternatívnym dodávateľom ihneď na mieste. "Najčastejšie prípady zavádzania sa týkajú nepravdivých informácií o údajnom spájaní SPP s inou spoločnosťou, zmene spôsobu fakturácie, respektíve vystupovania predajcu iného dodávateľa v mene SPP," uviedol Bednár.
SPP odporúča obrátiť sa na Zákaznícku linku
Odberateľom SPP odporúča, aby si v prípade oslovenia podomovým predajcom overili všetky poskytnuté informácie a starostlivo zvážili predkladanú ponuku. Ak má spotrebiteľ akékoľvek pochybnosti alebo si chce informácie overiť, môže sa obrátiť na Zákaznícku linku SPP 0850 111 363 alebo na zamestnancov Zákazníckych centier SPP.
Pokiaľ má zákazník záujem o ukončenie zmluvného vzťahu, zrušenie novej zmluvy a obnovenie pôvodnej môže zaňho vybaviť SPP na základe splnomocnenia. Podľa zákona má zákazník právo ukončiť zmluvu uzatvorenú formou podomového predaja (ak bola zmluva uzatvorená v priestoroch jeho domácnosti) bez udania dôvodu a bez sankcie do siedmich pracovných dní. Podmienky vypovedania zmluvného vzťahu po uplynutí tejto lehoty si definuje každá spoločnosť vo vlastných obchodných podmienkach.