|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. decembra 2009
OKÁLI: Zavedeniu mýta 1. januára teraz nič nebráni
Sprevádzkovaniu mýtneho systému podľa plánu 1. januára 2010 teraz nič nebráni a nemalo by brániť ani o niekoľko dní, vyslovil presvedčenie generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll, a.s. Matej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. decembra (WEBNOVINY) - Sprevádzkovaniu mýtneho systému podľa plánu 1. januára 2010 teraz nič nebráni a nemalo by brániť ani o niekoľko dní, vyslovil presvedčenie generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll, a.s. Matej Okáli. Firma, ktorá pripravuje zavedenie elektronického výberu mýta pre automobily nad 3,5 tony a autobusy, plánuje do konca tohto týždňa skončiť 28-dňový finálny skúšobný test systému. "Potom nasleduje dopĺňanie všetkých dokumentov, podpisovanie podkladov pre Národnú diaľničnú spoločnosť, aby bola ukončená fáza výstavby služby," povedal Okáli v rozhovore pre agentúru SITA. Ak diaľničná spoločnosť výsledky záverečného testu schváli, výber mýta môže dostať zelenú.
Skúška systému mýta začala 23. novembra a jej zámerom sú dve základné úlohy. "Prvou je preverenie pripravenosti všetkých služieb na prevádzku mýtneho systému, ktoré sa používajú na podporu zákazníckych služieb. A paralelne k tomu prebieha test, ktorý má preveriť správnosť výpočtu mýta," uviedol ďalej Okáli. Do skúšky je podľa neho zapojených viac ako 2 tisíc vozidiel, využívajúcich spoplatnenú cestnú sieť pre mýto. Automobily jazdia po cestách v štandardnej prevádzke a správnosť výberu mýta sa kontroluje každý deň. Cestní prepravcovia budú platiť mýto na viac ako 2 tisíc kilometroch spoplatnených diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.
"Celý postup schválenia výsledkov a podmienok pre udelenie povolenia na spustenie mýtneho systému je presne popísaný v tendrových podmienkach. Samotný test je len jedným z ďalšieho množstva dokumentov, ktorý je potrebné získať k spusteniu mýtneho systému, po tom, čo Národná diaľničná spoločnosť schváli všetky naše výstupy, či už z fázy návrhu, alebo prebiehajúcej výstavby služby," dodal Okáli.
Výstavba kontrolných brán pre kontrolu správnosti výberu mýta pokračuje podľa harmonogramu. Všetkých 46 brán, z toho šesť pevných a 40 prenosných, má byť postavených k začiatku výberu mýta. "Medzi mýtnymi systémami na Slovensku a v Českej republike, či Rakúsku je základný principiálny rozdiel. Tam mýtne brány zabezpečujú samotný výpočet mýta, na Slovensku hovoríme o kontrolných bránach, tie na výpočet mýta neslúžia," vysvetlil Okáli. Na výpočet mýta sa bude používať palubná jednotka v automobiloch prepravcov. Prístroj bude neustále vysielať signál o svojej pozícii a na základe toho sa vypočíta výška mýta. Kontrolné brány budú zisťovať, či sú vozidlá vybavené palubnou jednotkou, či sú jej parametre nastavené tak, ako majú byť, aby zodpovedali parametrom vozidla.
Spoločnosť SkyToll založili členovia úspešného konzorcia SanToll - Ibertax. Koncesná zmluva o vybudovaní a prevádzke mýtneho systému bola uzatvorená medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a SkyToll-om 13. januára tohto roku na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli z tendra vyradení. Do mýtneho systému budú zapojené tri desiatky špeciálne vybavených vozidiel mýtnej polície. Technológiu pre mýto dodala nórska firma Q-Free, palubné jednotky Siemens a systémovú integráciu Tempest. SkyToll spolupracuje aj so spoločnosťou T-Mobile a ďalšími partnermi v oblasti prevádzky.
SITA
Skúška systému mýta začala 23. novembra a jej zámerom sú dve základné úlohy. "Prvou je preverenie pripravenosti všetkých služieb na prevádzku mýtneho systému, ktoré sa používajú na podporu zákazníckych služieb. A paralelne k tomu prebieha test, ktorý má preveriť správnosť výpočtu mýta," uviedol ďalej Okáli. Do skúšky je podľa neho zapojených viac ako 2 tisíc vozidiel, využívajúcich spoplatnenú cestnú sieť pre mýto. Automobily jazdia po cestách v štandardnej prevádzke a správnosť výberu mýta sa kontroluje každý deň. Cestní prepravcovia budú platiť mýto na viac ako 2 tisíc kilometroch spoplatnených diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.
"Celý postup schválenia výsledkov a podmienok pre udelenie povolenia na spustenie mýtneho systému je presne popísaný v tendrových podmienkach. Samotný test je len jedným z ďalšieho množstva dokumentov, ktorý je potrebné získať k spusteniu mýtneho systému, po tom, čo Národná diaľničná spoločnosť schváli všetky naše výstupy, či už z fázy návrhu, alebo prebiehajúcej výstavby služby," dodal Okáli.
Výstavba kontrolných brán pre kontrolu správnosti výberu mýta pokračuje podľa harmonogramu. Všetkých 46 brán, z toho šesť pevných a 40 prenosných, má byť postavených k začiatku výberu mýta. "Medzi mýtnymi systémami na Slovensku a v Českej republike, či Rakúsku je základný principiálny rozdiel. Tam mýtne brány zabezpečujú samotný výpočet mýta, na Slovensku hovoríme o kontrolných bránach, tie na výpočet mýta neslúžia," vysvetlil Okáli. Na výpočet mýta sa bude používať palubná jednotka v automobiloch prepravcov. Prístroj bude neustále vysielať signál o svojej pozícii a na základe toho sa vypočíta výška mýta. Kontrolné brány budú zisťovať, či sú vozidlá vybavené palubnou jednotkou, či sú jej parametre nastavené tak, ako majú byť, aby zodpovedali parametrom vozidla.
Spoločnosť SkyToll založili členovia úspešného konzorcia SanToll - Ibertax. Koncesná zmluva o vybudovaní a prevádzke mýtneho systému bola uzatvorená medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a SkyToll-om 13. januára tohto roku na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli z tendra vyradení. Do mýtneho systému budú zapojené tri desiatky špeciálne vybavených vozidiel mýtnej polície. Technológiu pre mýto dodala nórska firma Q-Free, palubné jednotky Siemens a systémovú integráciu Tempest. SkyToll spolupracuje aj so spoločnosťou T-Mobile a ďalšími partnermi v oblasti prevádzky.
SITA