|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. novembra 2016
Odškodné pre automobilky za clo môže prevýšiť aj ich náklady na mzdy
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Londýn 5. novembra (TASR) - Odškodnenie automobiliek v Británii za prípadné zavedenie exportného cla po brexite, môže stáť vládu v Londýne viac, ako sú náklady firiem na mzdy pre ich britských zamestnancov. Vyplýva to z analýzy, ktorú si nechala vypracovať agentúra Reuters.Japonská automobilka Nissan v septembri pohrozila, že plánovanú investíciu v britskom závode Sunderland zastaví, ak jej vláda nesľúbi kompenzácie za prípadné zavedenie cla po odchode Británie z Európskej únie (EÚ). Britská premiérka Theresa Mayová koncom októbra automobilku ubezpečila, že jej poskytne podporu, aby si udržala konkurencieschopnosť na európskom trhu aj po brexite. Nissan na oplátku potvrdil, že postaví novú výrobnú linku v Sunderlande.
Podrobnosti o kompenzáciách ani jedna strana nezverejnila. Reuters odhaduje, že ak Británia nedosiahne s EÚ dohodu o voľnom obchode, výrobcovia áut v Spojenom kráľovstve môžu očakávať zavedenie exportného cla zhruba vo výške 10 %. To je totiž tarifa, ktorú pri exporte do EÚ platia ostatné automobilky z krajín mimo bloku.
Náklady vlády na kompenzácie pre Nissan, ktorý do EÚ vyvezie ročne autá za 2,9 miliardy libier (3,27 miliardy eur), by sa tak mohli vyšplhať na 290 miliónov GBP. To je dokonca o niečo viac ako vlaňajšie náklady automobilky na mzdy v jej hlavnom závode Sunderland, ktoré dosiahli 288 miliónov GBP.
Tento výpočet signalizuje, že náklady štátu na kompenzácie za zavedenie cla na vývoz áut z Británie do EÚ, môžu prevýšiť výdavky na mzdy pre zamestnancov automobiliek.
Je to síce len odhad, ale aj podľa profesora Kevina Farnswortha, z Univerzity v New Yorku, ktorý je expertom na vládne dotácie, je už dnes viac ako jasné, že prípadná pomoc automobilkám po zavedení cla, určite prevýši predchádzajúce dotácie, ktoré vláda poskytla britskému priemyslu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR