Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

13. mája 2011

Odkaz pre manažérov je jasný: Vážte si svojich ľudí



Dôležitosť v práci, rozvoj kariéry, súlad so značkou, mzda a uznanie - aj to sú hlavné motivačné faktory, ktoré v zamestnaní vplývajú na Slovákov. Manažéri, ktorí ...



Zdieľať
konferencia o zodpovednom podnikani pon Foto: Nadácia PontisBRATISLAVA 13. mája (WBN/PR) - Dôležitosť v práci, rozvoj kariéry, súlad so značkou, mzda a uznanie - aj to sú hlavné motivačné faktory, ktoré v zamestnaní vplývajú na Slovákov.


Manažéri, ktorí si myslia, že zamestnancov možno motivovať jedine mzdou, sú na omyle. „Dbajte o to, aby si vrcholový manažment ľudí vážil. Nech je to akokoľvek, pre zamestnancov je to dôležité a je to faktor číslo jedna pre všetkých,“ povedala známa koučka a personálna manažérka Tereza Kožuská z AON Hewitt počas včerajšej konferencie o zodpovednom podnikaní, ktorú organizovala Nadácia Pontis a Bussines Leaders Forum.

Aj v porovnaní s minulým rokom si Slováci potrpia na tie isté motivačné faktory, len ich poradie sa mení. Ako najdôležitejšie sa pre nich ukázalo to, či sú v práci dôležití a majú možnosti rozvoj kariéry. „Dbajte o to, aby ľudia pracovali vo vašej spoločnosti radi a aby v ňu verili. Značka a povesť zamestnávateľa prezentovaná navonok musí byť v súlade s tým, ako ju cítia vo vnútri,“ radila Kožuská, ktorá vychádzala zo štúdie Best Employers. Dôležitosť mzdy pre motiváciu zamestnancov sa ukázala až na štvrtom mieste. „Odkaz od zamestnancov je jasný. Umožnite mi rozvoj, chovajte sa ku mne slušne, majte značku, za ktorou si môžem stáť, dajte mi finančné a motivačné ohodnotenie, ktoré mi patrí a ja budem spokojný,“ dodala.
Foto: Nadácia Pontis Nezneužívanie zamestnancov sa ukázalo ako veľmi dôležité aj v prieskume, ktorý spolu s BLF zorganizovala agentúra Focus. „To znamená, že slovenská verejnosť očakáva, že zamestnávateľ sa k zamestnancom správa ľudsky, je k nim čestný, komunikuje s nimi a dodržiava ich práva, ale aj to, že vie oceniť nadpprácu dobrými mzdami ,“ dodala Beata Hlavčáková z Nadácia Pontis a výkonná riaditeľka BLF. Ľudia pritom oceňujú aj firmy, ktoré dbajú o vhodné pracovné podmienky a bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci pre ich zamestnancov, a poskytujú im dobré sociálne podmienky a rôzne výhody nielen pre nich ale aj ich rodiny.

Nadácia Pontis (http://www.nadaciapontis.sk)
Nadácia Pontis je jednou z najväčších nadácií na Slovensku. Podporuje firemnú filantropiu, presadzuje zodpovedné podnikanie a venuje sa rozvojovej spolupráci. S firmami spolupracuje pri realizácii ich filantropických aktivít a dobrovoľníctva zamestnancov. Poskytuje poradenstvo pri tvorbe filantropickej stratégie. Organizuje ocenenie za zodpovedné podnikanie a firemnú filantropiu Via Bona Slovakia. Spravuje 10 nadačných fondov, prostredníctvom ktorých firmy realizujú svoje darcovské aktivity. Nadácia Pontis je administrátorom združenia Business Leaders Forum. Presadzuje diverzitu na pracoviskách, ochranu životného prostredia v podnikaní, transparentnosť a zavádzanie štandardov v reportovaní zodpovedného podnikania. Projektmi v oblasti demokratizácie a rozvojovej spolupráci podporuje občiansku spoločnosť v Bielorusku a v minulosti aj na Kube. Skúsenosti Slovenska nadobudnuté v procese transformácie spoločnosti využíva na Balkáne. Presadzuje zahraničnú politiku Slovenska a Európskej únie, založenú na hodnotách demokracie, rešpektovaní ľudských práv a solidarite. Od novembra 2009 realizuje program individuálneho darcovstva http://www.DobraKrajina.sk. V marci 2010 nadácia spustila on-line grantovanie prostredníctvom http://www.Darca.sk a v septembri 2010 program firemného dobrovoľníctva prostredníctvom http://www.HlavyPomahaju.sk.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Wi-Fi zónu na Námestí Slobody oficiálne nespustili
<< predchádzajúci článok
Grécko musí uskutočniť ďalšie konsolidačné opatrenia