|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. mája 2009
Odbory VW nedôverujú automobilke Porsche
Odbory Volkswagenu podľa predsedu závodnej rady automobilky Bernda Osterloha sú skeptickí v otázke zlúčenia VW s Porsche a nedôverujú dvom vrcholovým manažérom výrobcu luxusných vozidiel. ...
Zdieľať
FRANKFURT 31. mája (WEBNOVINY) - Odbory Volkswagenu podľa predsedu závodnej rady automobilky Bernda Osterloha sú skeptickí v otázke zlúčenia VW s Porsche a nedôverujú dvom vrcholovým manažérom výrobcu luxusných vozidiel. "Nedôverujeme generálnemu riaditeľov Wendelinovi Wiedekingovi a finančnému riaditeľov Holgerov Haerterovi. Ich útoky na práva zamestnancov VW a voči zákonu o VW, ale taktiež správaniu počas celého pokusu o prevzatie Volkswagenu zanechalo vážne pochybnosti," uviedol Osterloh pre nemecké noviny Frankfurter Allgemeine Zeitung. Osterloh nevidí dôvod na dôveru v týchto predstaviteľov najmä v súčasnej situácii.
Tzv. zákon o VW umožňuje štátu Dolné Sasko, ktorý vlastní vo VW len 20 %, vetovať významné rozhodnutia najväčšej európskej automobilky. Osterloh neodpovedal na otázku, či chce aby Wiedeking a Haerter rezignovali, keď uviedol, že to je na rozhodnutí rodín Porsche a Piech. Porsche, ktoré drží vo VW takmer 51 % hlasovacích práv, bolo nútené vzdať sa pokusu o získanie plnej kontroly nad VW a namiesto toho usilovať o zlúčenie, ktorého detaily by sa mali vypracovať na začiatku júna, ale pravdepodobne potrvajú dlhšie
Čistý dlh Porsche v objeme 9 mld. eur sa nazbieral v záujme prevzatia VW predtým, ako automobilové trhy skolabovali, čím sa stali financie automobilky kľúčovým bodom v snahách o dosiahnutie dohody. Ako Osterloh dodal, ak Porsche konečne vyloží karty na stôl a ak budú náklady a riziká zvládnuteľné, potom nájdeme cestu. "Chceme vedieť ako je na tom Porsche v otázke likvidity, dlhu a opcií na akcie VW," zdôraznil Osterloh.
Koncern Volkswagen pôsobí na Slovensku prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Volkswagen Slovakia, ktorá je výrobno-montážnym podnikom. V Bratislave vyrába nemecká automobilka VW Touareg, Audi Q7, časť vozidiel Porsche Cayenne a Škodu Octavia, v Martine má závod na výrobu prevodoviek a komponentov do prevodoviek a v Košiciach sa pripravujú autá na export do Ruska. Automobilka zamestnávala v roku 2008 priemerne 7,8 tis. pracovníkov. Spoločnosť Volkswagen Slovakia, a.s. Bratislava v minulom roku dosiahla zisk po zdanení vo výške 283,5 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 25,9 %. V roku 2008 slovenský výrobca automobilov dosiahol tržby na úrovni 5,178 mld. eur, čo znamenalo medziročný pokles o 9,6 %. V uplynulom roku podľa jeho informácií sa v závode v Bratislave vyrobilo 188 tis. vozidiel, kým v roku 2007 sa vyrobilo 249 tis. automobilov.
SITA, Reuters
Tzv. zákon o VW umožňuje štátu Dolné Sasko, ktorý vlastní vo VW len 20 %, vetovať významné rozhodnutia najväčšej európskej automobilky. Osterloh neodpovedal na otázku, či chce aby Wiedeking a Haerter rezignovali, keď uviedol, že to je na rozhodnutí rodín Porsche a Piech. Porsche, ktoré drží vo VW takmer 51 % hlasovacích práv, bolo nútené vzdať sa pokusu o získanie plnej kontroly nad VW a namiesto toho usilovať o zlúčenie, ktorého detaily by sa mali vypracovať na začiatku júna, ale pravdepodobne potrvajú dlhšie
Čistý dlh Porsche v objeme 9 mld. eur sa nazbieral v záujme prevzatia VW predtým, ako automobilové trhy skolabovali, čím sa stali financie automobilky kľúčovým bodom v snahách o dosiahnutie dohody. Ako Osterloh dodal, ak Porsche konečne vyloží karty na stôl a ak budú náklady a riziká zvládnuteľné, potom nájdeme cestu. "Chceme vedieť ako je na tom Porsche v otázke likvidity, dlhu a opcií na akcie VW," zdôraznil Osterloh.
Koncern Volkswagen pôsobí na Slovensku prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Volkswagen Slovakia, ktorá je výrobno-montážnym podnikom. V Bratislave vyrába nemecká automobilka VW Touareg, Audi Q7, časť vozidiel Porsche Cayenne a Škodu Octavia, v Martine má závod na výrobu prevodoviek a komponentov do prevodoviek a v Košiciach sa pripravujú autá na export do Ruska. Automobilka zamestnávala v roku 2008 priemerne 7,8 tis. pracovníkov. Spoločnosť Volkswagen Slovakia, a.s. Bratislava v minulom roku dosiahla zisk po zdanení vo výške 283,5 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 25,9 %. V roku 2008 slovenský výrobca automobilov dosiahol tržby na úrovni 5,178 mld. eur, čo znamenalo medziročný pokles o 9,6 %. V uplynulom roku podľa jeho informácií sa v závode v Bratislave vyrobilo 188 tis. vozidiel, kým v roku 2007 sa vyrobilo 249 tis. automobilov.
SITA, Reuters