|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. decembra 2009
Odbory chcú v Cargu zvýšiť mzdy, vedenie nesúhlasí
Zástupcovia zamestnancov a vedenie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) rokujú o úrovni miezd v budúcom roku. Pokiaľ odbory navrhujú zvýšenie tarifných miezd zhruba o 3 %, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. decembra (WEBNOVINY) - Zástupcovia zamestnancov a vedenie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) rokujú o úrovni miezd v budúcom roku. Pokiaľ odbory navrhujú zvýšenie tarifných miezd zhruba o 3 %, manažment má v súčasnej zložitej ekonomickej situácii firmy iné predstavy o budúcoročných mzdách. "Naša predstava je, aby sme sa v roku 2010 dostali v mzdách na úroveň roka 2008 pred krízou," povedal v rozhovore pre agentúru SITA riaditeľ úseku obchodu a člen predstavenstva ZSSK Cargo Ján Simčo. Rokovania podľa neho nie sú jednoduché.
Spoločnosť by podľa Simča neuniesla zvýšenie miezd v budúcom roku, ako to požadujú zástupcovia zamestnancov. Priznal však, že v dôsledku rekordného poklesu výkonov v nákladnej preprave a následne aj výnosov z hlavnej činnosti pre krízu museli vo firme výrazne ušetriť osobné náklady. "Zamestnanci kvôli prepadu výkonov nemajú nadčasovú prácu, znížili sa príplatky a prémie, týmto majú nižšiu priemernú mzdu zhruba o 4,5 percenta ako v roku 2008. Prví pociťujeme dopady krízy a zároveň sa to prejavuje na mzdách zamestnancov," dodal Simčo.
Slovenské Cargo muselo pre krízu v tomto roku zaviesť krízový manažment a obmedziť na minimum všetky náklady, ktoré nesúviseli s hlavnou činnosťou, nákladnou prepravou, alebo boli nevyhnutné na zabezpečenie prevádzkyschopnosti firmy. Spoločnosť pre pokles výkonov zaviedla v apríli a máji celozávodnú dovolenku, prešla na štvordňový pracovný týždeň. V septembri zaviedla aj flexikonto, keď pracovníci na miestach s najväčším prepadom výkonov sú v limitovanom čase doma.
Spoločnosť ZSSK Cargo, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,65 mil. eur. Firma je druhým najväčším zamestnávateľom v železničnom sektore a celkovo štvrtým najväčším zamestnávateľom na Slovensku.
SITA
Spoločnosť by podľa Simča neuniesla zvýšenie miezd v budúcom roku, ako to požadujú zástupcovia zamestnancov. Priznal však, že v dôsledku rekordného poklesu výkonov v nákladnej preprave a následne aj výnosov z hlavnej činnosti pre krízu museli vo firme výrazne ušetriť osobné náklady. "Zamestnanci kvôli prepadu výkonov nemajú nadčasovú prácu, znížili sa príplatky a prémie, týmto majú nižšiu priemernú mzdu zhruba o 4,5 percenta ako v roku 2008. Prví pociťujeme dopady krízy a zároveň sa to prejavuje na mzdách zamestnancov," dodal Simčo.
Slovenské Cargo muselo pre krízu v tomto roku zaviesť krízový manažment a obmedziť na minimum všetky náklady, ktoré nesúviseli s hlavnou činnosťou, nákladnou prepravou, alebo boli nevyhnutné na zabezpečenie prevádzkyschopnosti firmy. Spoločnosť pre pokles výkonov zaviedla v apríli a máji celozávodnú dovolenku, prešla na štvordňový pracovný týždeň. V septembri zaviedla aj flexikonto, keď pracovníci na miestach s najväčším prepadom výkonov sú v limitovanom čase doma.
Spoločnosť ZSSK Cargo, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,65 mil. eur. Firma je druhým najväčším zamestnávateľom v železničnom sektore a celkovo štvrtým najväčším zamestnávateľom na Slovensku.
SITA