|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. februára 2006
Odborové združenie železničiarov je za privatizáciu Carga
Odborové združenie železničiarov (OZŽ), ktoré je najväčšou odborovou centrálou na železnici, nepovažuje oddialenie privatizácie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) za ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. februára (WN/SITA) - Odborové združenie železničiarov (OZŽ), ktoré je najväčšou odborovou centrálou na železnici, nepovažuje oddialenie privatizácie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) za vhodné riešenie. "Najhorším riešením by bolo nedotiahnuť proces privatizácie do konca," povedal predseda OZŽ Peter Rozložník. V procese liberalizácie trhu nákladnej železničnej dopravy v rámci Európskej únie je vstup silného strategického partnera do ZSSK Carga podľa neho lepším riešením, ako ponechať spoločnosť napospas konkurencii. Investor by však mal mať záujem rozvíjať prepravu a zabezpečovať tovarové toky, čo znamená pracovné miesta pre železničiarov na Slovensku. Informoval o tom hovorca ZSSK Cargo Miloš Čikovský.
Podľa Rozložníka je v súčasnosti spolupráca výhodnejšia ako konkurenčný boj. "Najmä ak vybraný záujemca má možnosť v rámci liberalizácie pôsobiť ako veľmi silná konkurencia pre ZSSK Cargo a v rámci prípravy na privatizáciu spoznal detailne celé fungovanie spoločnosti," konštatoval Rozložník. OZŽ podľa neho veľmi pozorne sledovalo proces privatizácie, aj keď predaj 100-percentného balíka spoločnosti nepovažovalo za ideálne riešenie problémov nákladnej železničnej dopravy na Slovensku. "Je nám veľmi ľúto, že sa proces privatizácie stal problémom politickým. Zdá sa nám, že v súčasnom období pred blížiacimi sa parlamentnými voľbami sa odborné hľadiská a stanoviská dostávajú do úzadia," dodal Rozložník.
Výberová komisia pre privatizáciu odporučila ministrovi dopravy ako najvhodnejšie investora konzorcium, ktoré je zložené z rakúskej spoločnosti Rail Cargo a investičnej skupiny J&T. To ponúklo podmienenú cenu za firmu 13,8 mld. Sk. Či sa však privatizácia ukončí, je otázne. Vzhľadom na predčasné parlamentné voľby sa slovenská vláda zaviazala nerobiť už žiadne privatizačné rozhodnutia a na odobrenie privatizácie ZSSK Cargo tak potrebuje súhlas aj opozičných strán. Tie sa však k tejto otázke postavili skôr negatívne. Ak by sa vláda aj napriek nesúhlasu opozície pokúsila predať ZSSK Cargo, čelila by návrhom na odvolanie premiéra.
FOTO:SITA