|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 27.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Milan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Odborníci Fakulty psychológie PEVŠ riešia šikanu na školách
V súčasnosti pozorujeme prudký nárast agresivity a šikanovania u čoraz mladšej generácie. Šikanovanie školákov vrstovníkmi sa stáva dokonca celospoločenským problémom. Rozvoj nových ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. októbra (WBN/PR) - V súčasnosti pozorujeme prudký nárast agresivity a šikanovania u čoraz mladšej generácie. Šikanovanie školákov vrstovníkmi sa stáva dokonca celospoločenským problémom. Rozvoj nových komunikačných a informačných technológií žiaľ posunul šikanovanie aj do virtuálneho sveta.
Podľa aktuálneho prieskumu až neuveriteľných 43 % žiakov bolo svedkom šikanovania a pätina žiakov sa sama stala obeťou šikany. Svoju úlohu v procese vzniku i riešenia hrá ako rodič, tak aj učiteľ a kolektív žiakov v triede. Veľkú úlohu pri prevencii a intervencii v školách zohrávajú aj školskí psychológovia.
Fakulta psychológie Paneurópskej vysokej školy sa ako prvá vysoká škola na Slovensku aktívne zapojila do kampane boja proti šikanovaniu v školách prostredníctvom rôznorodých aktivít svojich pedagógov aj študentov.
V rámci osvety vystupujú pracovníci Ústavov školskej a pracovnej psychológie a aplikovanej psychológie Fakulty psychológie PEVŠ s témou šikanovania v médiách (RTVS, TV Markíza) a robia prednášky na tému porúch v správaní detí s dôrazom na agresiu a šikanovanie pre pedagogických a odborných zamestnancov základných a stredných škôl. V prednáškach a výcvikoch predstavujú praktické formy prevencie pred šikanóznym správaním detí medzi sebou, ale tiež spôsoby jeho včasného odhalenia a riešenia krízových situácií. Prednášky poskytujú cenné informácie učiteľom pre ich každodennú výchovnú činnosť.
Vysokoškolskí študenti Bc. a Mgr. štúdia zase sami pod supervíziou pedagógov Fakulty psychológie PEVŠ (prof. Evou Gajdošovu, PhD. a PhDr. Desankou Kanderovou, PhD.) uskutočňujú debaty a diskusie priamo v triedach so žiakmi 5. - 9.ročníkov.
"Ukazuje sa, že učitelia si radi v debate s odborníkmi - psychológmi preverujú svoje prístupy a postupy v prípade riešenia šikany v triede a žiaci zase pozitívne prijímajú informácie od mladých ľudí – psychológov, keďže debatujú s nimi jazykom im blízkym, poskytujú svoje vlastné zážitky a skúsenosti a návrhy a možnosti riešenia vzťahových problémov v triede," povedala prof. Gajdošová.
Podľa aktuálneho prieskumu až neuveriteľných 43 % žiakov bolo svedkom šikanovania a pätina žiakov sa sama stala obeťou šikany. Svoju úlohu v procese vzniku i riešenia hrá ako rodič, tak aj učiteľ a kolektív žiakov v triede. Veľkú úlohu pri prevencii a intervencii v školách zohrávajú aj školskí psychológovia.
Fakulta psychológie Paneurópskej vysokej školy sa ako prvá vysoká škola na Slovensku aktívne zapojila do kampane boja proti šikanovaniu v školách prostredníctvom rôznorodých aktivít svojich pedagógov aj študentov.
V rámci osvety vystupujú pracovníci Ústavov školskej a pracovnej psychológie a aplikovanej psychológie Fakulty psychológie PEVŠ s témou šikanovania v médiách (RTVS, TV Markíza) a robia prednášky na tému porúch v správaní detí s dôrazom na agresiu a šikanovanie pre pedagogických a odborných zamestnancov základných a stredných škôl. V prednáškach a výcvikoch predstavujú praktické formy prevencie pred šikanóznym správaním detí medzi sebou, ale tiež spôsoby jeho včasného odhalenia a riešenia krízových situácií. Prednášky poskytujú cenné informácie učiteľom pre ich každodennú výchovnú činnosť.
Vysokoškolskí študenti Bc. a Mgr. štúdia zase sami pod supervíziou pedagógov Fakulty psychológie PEVŠ (prof. Evou Gajdošovu, PhD. a PhDr. Desankou Kanderovou, PhD.) uskutočňujú debaty a diskusie priamo v triedach so žiakmi 5. - 9.ročníkov.
"Ukazuje sa, že učitelia si radi v debate s odborníkmi - psychológmi preverujú svoje prístupy a postupy v prípade riešenia šikany v triede a žiaci zase pozitívne prijímajú informácie od mladých ľudí – psychológov, keďže debatujú s nimi jazykom im blízkym, poskytujú svoje vlastné zážitky a skúsenosti a návrhy a možnosti riešenia vzťahových problémov v triede," povedala prof. Gajdošová.