|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. apríla 2012
Odborári z Košíc ostávajú v štrajkovej pohotovosti
Odborári z Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) trvajú na tom, že súčasťou kolektívneho vyjednávania majú byť organizácia pracovného času vodičov - rozvrhy práce a služobné cestovné poriadky, ...
Zdieľať
KOŠICE 2. apríla (WEBNOVINY) - Odborári z Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) trvajú na tom, že súčasťou kolektívneho vyjednávania majú byť organizácia pracovného času vodičov - rozvrhy práce a služobné cestovné poriadky, podľa ktorých sú vodiči zaraďovaní do služieb, s čím ale vedenie dopravného podniku nesúhlasí.
K dohode nedospeli ani po pondelkovom stretnutí na košickom magistráte s predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom DPMK Zdenkom Schramlom za účasti primátora Richarda Rašiho.
Ako uviedol po skončení stretnutia predseda jednej z dvoch odborových organizácií fungujúcich v DPMK Vladislav Stankovič, na tejto požiadavke trvajú a ostávajú v štrajkovej pohotovosti, pričom nové rozvrhy platia od prvého apríla. Problémom podľa neho je, že celý systém zadeľovania treba urobiť tak, aby vodič mal počas celého referenčného obdobia jasno a mal naplnený rozvrh až na úroveň výšky stanoveného pracovného času, do výšky jeho úväzku.
"To sa však nedeje a zamestnávateľ chce, aby bol vodič kedykoľvek k dispozícii a mohol s nimi manipulovať. Vodiči si však potrebujú zadeliť svoj čas, aby vedeli kedy, budú doma s rodinou a nie aby boli sústavne k dispozícii zamestnávateľovi," dodal.
"Pre nás je problémom, že zamestnávateľ znova vydáva rozvrhy bez dohody s odbormi aj v rámci kolektívneho vyjednávania. To sa malo riešiť dnes na základe stanoviska, ktoré mal primátorovi pripraviť nezávislý odborník, no my s ním nemôžeme byť spokojní, lebo nebolo podložené právnymi argumentmi,“ povedal Stankovič.
Odborári sú presvedčení, že zamestnávateľ to dlhodobo obchádza a podľa zákona to musí prerokovať s odbormi. Podľa neho počkajú na vyjadrenie nezávislého odborníka, či táto otázka patrí do kolektívnej zmluvy. "Musíme počkať, lebo predseda predstavenstva DPMK dnes predložil istý návrh a rovnako aj primátor navrhol uskutočniť ešte jedno stretnutie,“ dodal Stankovič.
"Myslím si, že vzniknutá situácia má riešenie. Treba však schladiť hlavy na oboch stranách a hľadať kompromis, pretože vyjednávanie je vždy o kompromise, a nie o tom, že niekto vyhrá, či niekto prehrá. Výsledkom nedohody bude prehra všetkých Košičanov, pretože keď sa nedohodnú a budú hľadať iné formy, doplatí na to iba obyvateľ,“ povedal Raši s tým, že mesto nie je účastníkom kolektívneho vyjednávania.
Primátor pripustil, že je viac riešení. "Jedno riešenie je také, že sa odborári s vedením podniku dohodnú a mestská doprava bude fungovať, alebo je aj riešenie také, že sa nedohodnú a nejaká časť MHD fungovať nebude. Nevravím, aké riešenie bude prijaté, ale tu mestská hromadná doprava fungovať bude,“ odpovedal Raši na otázku novinárov, či v prípade nedohody odborárov s vedením bude košickú mestskú hromadnú dopravu zabezpečovať iný subjekt.
Aj generálny riaditeľ DPMK Schraml potvrdil, že kolektívne vyjednávanie stále pokračuje a verí, že nájdu s odborármi spoločnú reč. Podľa neho predmetom ďalšieho kolektívneho vyjednávania bude aj zaraďovanie vodičov do rizikových skupín, ako aj mzdové požiadavky.
K dohode nedospeli ani po pondelkovom stretnutí na košickom magistráte s predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom DPMK Zdenkom Schramlom za účasti primátora Richarda Rašiho.
Ako uviedol po skončení stretnutia predseda jednej z dvoch odborových organizácií fungujúcich v DPMK Vladislav Stankovič, na tejto požiadavke trvajú a ostávajú v štrajkovej pohotovosti, pričom nové rozvrhy platia od prvého apríla. Problémom podľa neho je, že celý systém zadeľovania treba urobiť tak, aby vodič mal počas celého referenčného obdobia jasno a mal naplnený rozvrh až na úroveň výšky stanoveného pracovného času, do výšky jeho úväzku.
"To sa však nedeje a zamestnávateľ chce, aby bol vodič kedykoľvek k dispozícii a mohol s nimi manipulovať. Vodiči si však potrebujú zadeliť svoj čas, aby vedeli kedy, budú doma s rodinou a nie aby boli sústavne k dispozícii zamestnávateľovi," dodal.
"Pre nás je problémom, že zamestnávateľ znova vydáva rozvrhy bez dohody s odbormi aj v rámci kolektívneho vyjednávania. To sa malo riešiť dnes na základe stanoviska, ktoré mal primátorovi pripraviť nezávislý odborník, no my s ním nemôžeme byť spokojní, lebo nebolo podložené právnymi argumentmi,“ povedal Stankovič.
Odborári sú presvedčení, že zamestnávateľ to dlhodobo obchádza a podľa zákona to musí prerokovať s odbormi. Podľa neho počkajú na vyjadrenie nezávislého odborníka, či táto otázka patrí do kolektívnej zmluvy. "Musíme počkať, lebo predseda predstavenstva DPMK dnes predložil istý návrh a rovnako aj primátor navrhol uskutočniť ešte jedno stretnutie,“ dodal Stankovič.
"Myslím si, že vzniknutá situácia má riešenie. Treba však schladiť hlavy na oboch stranách a hľadať kompromis, pretože vyjednávanie je vždy o kompromise, a nie o tom, že niekto vyhrá, či niekto prehrá. Výsledkom nedohody bude prehra všetkých Košičanov, pretože keď sa nedohodnú a budú hľadať iné formy, doplatí na to iba obyvateľ,“ povedal Raši s tým, že mesto nie je účastníkom kolektívneho vyjednávania.
Primátor pripustil, že je viac riešení. "Jedno riešenie je také, že sa odborári s vedením podniku dohodnú a mestská doprava bude fungovať, alebo je aj riešenie také, že sa nedohodnú a nejaká časť MHD fungovať nebude. Nevravím, aké riešenie bude prijaté, ale tu mestská hromadná doprava fungovať bude,“ odpovedal Raši na otázku novinárov, či v prípade nedohody odborárov s vedením bude košickú mestskú hromadnú dopravu zabezpečovať iný subjekt.
Aj generálny riaditeľ DPMK Schraml potvrdil, že kolektívne vyjednávanie stále pokračuje a verí, že nájdu s odborármi spoločnú reč. Podľa neho predmetom ďalšieho kolektívneho vyjednávania bude aj zaraďovanie vodičov do rizikových skupín, ako aj mzdové požiadavky.