Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

18. marca 2011

Odborári v ZSSK chcú vyššie platy, vedenie firmy nesúhlasí



Kolektívne vyjednávanie o sociálnych a mzdových podmienkach zamestnancov v tomto roku nie je ešte stále uzavreté v dvoch z troch štátnych železničných ...



Zdieľať
peniaze Ilustračné foto SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 18. marca (WEBNOVINY) - Kolektívne vyjednávanie o sociálnych a mzdových podmienkach zamestnancov v tomto roku nie je ešte stále uzavreté v dvoch z troch štátnych železničných spoločností. Pokračovať bude na budúci týždeň. Odborári žiadajú navýšenie miezd v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), a.s. Vedenie s touto požiadavkou nesúhlasí pre nedostatok finančných prostriedkov, informoval agentúru SITA hovorca ZSSK Alexander Buzinkay. Neskoršie schválenie revitalizačného programu vládou, ktorý odobrila až 16. marca, podľa neho spôsobí spoločnosti v tomto roku stratu okolo 10 mil. eur. Kolektívne vyjednávanie v ZSSK je prerušené. "Rokovanie bolo prerušené na podnet odborových centrál, pokračovať bude 23. marca," uviedol Buzinkay.


Rokovania vedenia a zástupcov zamestnancov v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. smerujú k predĺženiu platnosti minuloročnej kolektívnej zmluvy. "Požiadavky odborov hovoria o faktickom predĺžení platnosti kolektívnej zmluvy z roku 2010. Odborári na ostatnom rokovaní začiatkom marca akceptovali požiadavku spoločnosti na nulový smerný rast miezd v roku 2011," uviedol pre agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda. Ďalšie kolo kolektívneho vyjednávania sa podľa neho uskutoční 23. marca.

Mzda sa nezmení

V Železniciach Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spravujú infraštruktúru, kolektívne vyjednávanie už ukončili. Generálny riaditeľ spoločnosti Vladimír Ľupták a zástupcovia jedenástich odborových organizácií vo štvrtok podpísali dodatok ku kolektívnej zmluve z minulého roka, ktorý predlžuje jej platnosť aj pre terajší rok. Pracovníci najväčšej z troch železničných spoločností budú tretí rok za sebou dostávať mzdu na doterajšej úrovni. Jej priemerná výška dosahuje 757,65 eura. Popri odmeňovaní zamestnancov zostáva zachované aj poskytovanie odstupného, ako aj otázky fondu pracovného času i špecifické riešenie dôležitých osobných prekážok v práci.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. po rozdelení Železničnej spoločnosti, a.s. prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť má základné imanie 401,65 mil. eur.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie ŽSR rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR zabezpečujú prepravné a dopravné služby, ktoré zodpovedajú záujmom dopravnej politiky štátu a požiadavkám trhu vrátane súvisiacich činností.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Tipos stále nemá rozhodnutie Najvyššieho súdu SR
<< predchádzajúci článok
Počet poberateľov dávky v nezamestnanosti pribúda