|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Od vlastného podnikania odradzuje hlavne strach a neistota
Štúdia Technickej univerzity v Mníchove skúmala podnikateľský potenciál a vnímanie podnikania v 24 krajinách sveta vrátane Českej republiky. V skúmaných krajinách sa v priemere 70 % ľudí stavia ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. novembra (WBN/PR) - Štúdia Technickej univerzity v Mníchove skúmala podnikateľský potenciál a vnímanie podnikania v 24 krajinách sveta vrátane Českej republiky. V skúmaných krajinách sa v priemere 70 % ľudí stavia pozitívne k možnosti vlastného podnikania. 39 % si dokonca vie predstaviť, že by sami začali podnikať alebo si založili živnosť.
Česká republika nepatrne zaostáva: 68 % ľudí vníma podnikanie pozitívne a 37 % si vie predstaviť, že s podnikaním skutočne aj začne. Najpozitívnejšie sa k podnikaniu stavia veková skupina 30-39 rokov a ľudia s príjmom nad 40 tisíc Kč.
Väčšina z tých, ktorí sa k naštartovaniu vlastného podnikania neodvážia, je odradená strachom z neúspechu. Platí to globálne, v Českej republike je to dokonca až 91 %. Ešte o 4 % viac sa ľudia obávajú zlyhania napríklad v Japonsku alebo Taliansku.
„Obavy ľudí z podnikania v Čechách ovplyvňuje rad faktorov. Je to hlavne administratívna záťaž, založiť u nás podnik nie je jednoduché a v tomto ohľade sme hodnotení ako jedna z najhorších krajín EU. Ďalej je to podnikateľské prostredie, je tu značná nerovnováha na trhu a vplyv šedej ekonomiky. Podnikatelia sa často obávajú, že ich potopí nekalá konkurencia. Štátna správa pritom nemá dostatok nástrojov ako tieto vplyvy eliminovať,“ hovorí prezident Zväzu obchodu ČR Zdeněk Juračka.
Prieskumu, ktorí pre spoločnosť Amway zrealizovala agentúra GFK a Mníchovská univerzita, sa v Čechách zúčastnilo tisíc respondentov. Štúdia tiež ukázala, že ľudia na vlastnom podnikaní oceňujú najmä nezávislosť na zamestnávateľovi, možnosť určiť si pracovnú dobu a absenciu nadriadeného. 33 % respondentov v Českej republike považuje za motiváciu ďalší príjem.
56 % ľudí sa obáva bankrotu a finančných ťažkostí, 13 % má strach zo sklamania a straty rodiny. „Pozitívne je, že percento ľudí, ktorí sa obávajú týchto osobných dopadov je pomerne nízke. Stále nám však chýba viera vo vlastný úspech, v tejto oblasti sme ešte nedosiahli úroveň západných štátov,“ hovorí ekonóm Jiří Schwarz z Fakulty sociálnych vied UK.
Najústretovejšie sa k samostatnej živnosti stavajú tradične Dáni. Až 89 % z nich ju vníma pozitívne. Naopak negatívne sa k podnikaniu stavajú v Nemecku, kde má podporu len u 37 % ľudí. Dôležitú rolu zohrávajú podmienky pre podnikanie. Viac ako polovica českých respondentov si myslí, že Česká republika nie je k podnikaniu ústretová. Ešte horšia je situácia v Portugalsku, Maďarsku alebo v Taliansku. Naopak najústretovejšie k podnikaniu ľudia považujú USA a Austráliu.
Podľa 39 % respondentov zo sveta môžu k podnikaniu povzbudiť hlavne verejné stimuly a pôžičky. Medzi faktory, ktoré môžu ovplyvniť vôľu začať podnikať, patrí tiež nutnosť obmedziť byrokraciu (v ČR 44 %). Naopak vzdelanie v oblasti podnikania je v porovnaní s ostatnými štátmi pomerne nízko, len pre 21 % ľudí je to najdôležitejší faktor.
„Ako hlavnú motiváciu pre podnikanie vidím zlepšenie politickej situácie. Ľudia sa obávajú budúceho vývoja, idú cestou najmenšieho odporu a podnikania sa boja. Nervozita sa potom prejavuje na ekonomike a na maloobchodných obratoch, kedy ľudia šetria na budúcnosť a obávajú sa míňať,“ dodáva Zdeněk Juračka.
Amway je jednou z najväčších firiem priameho predaja na svete. Spoločnosť Alticor Inc., ktorá je materskou firmou Amway, dosiahla v roku 2012 celkového obratu 11,3 mld.USD. Amway bola založená v roku 1959 podnikateľmi Richom DeVosom a Jayom Van Andelom a má sídlo v meste Ada v Michigane v USA. Amway ponúka spotrebný tovar a podnikateľskú príležitosť prostredníctvom siete viac než 3 miliónov nezávislých distribútorov vo viac ako 100 krajinách a teritóriách sveta. Najpredávanejšími výrobkami Amway sú výživové doplnky značky Nutrilite, výrobky starostlivosti o pleť a dekoratívna kozmetika Artistry a systém na doúpravu vody eSpring. Spoločnosť svoje výrobky vyvíja, vyrába a poskytuje potrebnú logistickú podporu prostredníctvom dcérskych spoločností Access Business Group a útvarov Alticor Corporate Enterprises.
Viac informácií na: www.amway.com, www.amway.sk
Česká republika nepatrne zaostáva: 68 % ľudí vníma podnikanie pozitívne a 37 % si vie predstaviť, že s podnikaním skutočne aj začne. Najpozitívnejšie sa k podnikaniu stavia veková skupina 30-39 rokov a ľudia s príjmom nad 40 tisíc Kč.
Väčšina z tých, ktorí sa k naštartovaniu vlastného podnikania neodvážia, je odradená strachom z neúspechu. Platí to globálne, v Českej republike je to dokonca až 91 %. Ešte o 4 % viac sa ľudia obávajú zlyhania napríklad v Japonsku alebo Taliansku.
„Obavy ľudí z podnikania v Čechách ovplyvňuje rad faktorov. Je to hlavne administratívna záťaž, založiť u nás podnik nie je jednoduché a v tomto ohľade sme hodnotení ako jedna z najhorších krajín EU. Ďalej je to podnikateľské prostredie, je tu značná nerovnováha na trhu a vplyv šedej ekonomiky. Podnikatelia sa často obávajú, že ich potopí nekalá konkurencia. Štátna správa pritom nemá dostatok nástrojov ako tieto vplyvy eliminovať,“ hovorí prezident Zväzu obchodu ČR Zdeněk Juračka.
Prieskumu, ktorí pre spoločnosť Amway zrealizovala agentúra GFK a Mníchovská univerzita, sa v Čechách zúčastnilo tisíc respondentov. Štúdia tiež ukázala, že ľudia na vlastnom podnikaní oceňujú najmä nezávislosť na zamestnávateľovi, možnosť určiť si pracovnú dobu a absenciu nadriadeného. 33 % respondentov v Českej republike považuje za motiváciu ďalší príjem.
56 % ľudí sa obáva bankrotu a finančných ťažkostí, 13 % má strach zo sklamania a straty rodiny. „Pozitívne je, že percento ľudí, ktorí sa obávajú týchto osobných dopadov je pomerne nízke. Stále nám však chýba viera vo vlastný úspech, v tejto oblasti sme ešte nedosiahli úroveň západných štátov,“ hovorí ekonóm Jiří Schwarz z Fakulty sociálnych vied UK.
Najústretovejšie sa k samostatnej živnosti stavajú tradične Dáni. Až 89 % z nich ju vníma pozitívne. Naopak negatívne sa k podnikaniu stavajú v Nemecku, kde má podporu len u 37 % ľudí. Dôležitú rolu zohrávajú podmienky pre podnikanie. Viac ako polovica českých respondentov si myslí, že Česká republika nie je k podnikaniu ústretová. Ešte horšia je situácia v Portugalsku, Maďarsku alebo v Taliansku. Naopak najústretovejšie k podnikaniu ľudia považujú USA a Austráliu.
Podľa 39 % respondentov zo sveta môžu k podnikaniu povzbudiť hlavne verejné stimuly a pôžičky. Medzi faktory, ktoré môžu ovplyvniť vôľu začať podnikať, patrí tiež nutnosť obmedziť byrokraciu (v ČR 44 %). Naopak vzdelanie v oblasti podnikania je v porovnaní s ostatnými štátmi pomerne nízko, len pre 21 % ľudí je to najdôležitejší faktor.
„Ako hlavnú motiváciu pre podnikanie vidím zlepšenie politickej situácie. Ľudia sa obávajú budúceho vývoja, idú cestou najmenšieho odporu a podnikania sa boja. Nervozita sa potom prejavuje na ekonomike a na maloobchodných obratoch, kedy ľudia šetria na budúcnosť a obávajú sa míňať,“ dodáva Zdeněk Juračka.
Amway je jednou z najväčších firiem priameho predaja na svete. Spoločnosť Alticor Inc., ktorá je materskou firmou Amway, dosiahla v roku 2012 celkového obratu 11,3 mld.USD. Amway bola založená v roku 1959 podnikateľmi Richom DeVosom a Jayom Van Andelom a má sídlo v meste Ada v Michigane v USA. Amway ponúka spotrebný tovar a podnikateľskú príležitosť prostredníctvom siete viac než 3 miliónov nezávislých distribútorov vo viac ako 100 krajinách a teritóriách sveta. Najpredávanejšími výrobkami Amway sú výživové doplnky značky Nutrilite, výrobky starostlivosti o pleť a dekoratívna kozmetika Artistry a systém na doúpravu vody eSpring. Spoločnosť svoje výrobky vyvíja, vyrába a poskytuje potrebnú logistickú podporu prostredníctvom dcérskych spoločností Access Business Group a útvarov Alticor Corporate Enterprises.
Viac informácií na: www.amway.com, www.amway.sk