|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. januára 2014
Od roku 2015 by mohlo ísť ročne na cyklodopravu 11 až 16 miliónov eur
Od roku 2015 by mohlo ísť zo štátnej pokladnice každoročne na podporu rozvoja cyklistickej dopravy približne 11 až 16 miliónov eur.
Zdieľať
Bratislava 15. januára (TASR) – Od roku 2015 by mohlo ísť zo štátnej pokladnice každoročne na podporu rozvoja cyklistickej dopravy približne 11 až 16 miliónov eur.
Všetko to však bude závisieť od možností rozpočtu. Takýto zámer opísalo ministerstvo dopravy v návrhu Trvalého finančného mechanizmu, ktorým sa má určiť pravidelné financovanie opatrení slovenskej Cyklostratégie.
Materiál na dnešnom zasadnutí odsúhlasila vláda. Rezort dopravy v ňom navrhuje, aby sa od roku 2015 uplatňovala v rozpočte ministerstva každoročne suma 2 až 3 eurá na obyvateľa pre potreby podpory rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky. Financie by sa mali používať napríklad na budovanie nových cyklotrás, ich vyznačovanie a opravy a údržbu tých existujúcich.
Cyklostratégia počíta do roku 2020 s výstavbou nových cyklistických komunikácií v predpokladanej dĺžke 1000 kilometrov. Tým by sa Slovensko podľa ministerstva dopravy priblížilo k úrovni cyklistickej infraštruktúry v okolitých krajinách.
Na rok 2014 návrh trvalého finančného mechanizmu na podporu cyklistiky počíta väčšinou s prostriedkami z eurofondov z programového obdobia na roky 2014 až 2020 a časťou financií z rozpočtu. Predpokladá sa suma 12,88 milióna eur. Z toho však 12,74 milióna tvoria peniaze z eurofondov, ktoré by čerpali jednotlivé kraje pri 5-% spolufinancovaní. Z rozpočtu rezortu dopravy je na rok 2014 naplánovaná suma 141.000 eur. Tá by mala ísť najmä na osvetu, propagáciu a vzdelávanie v oblasti cyklistickej dopravy na celom Slovensku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
22. septembra 2012 slávnostne otvorili Cyklomost Slobody v bratislavskej Devínskej Novej Vsi. Foto: TASR/Martin Baumann
Všetko to však bude závisieť od možností rozpočtu. Takýto zámer opísalo ministerstvo dopravy v návrhu Trvalého finančného mechanizmu, ktorým sa má určiť pravidelné financovanie opatrení slovenskej Cyklostratégie.
Materiál na dnešnom zasadnutí odsúhlasila vláda. Rezort dopravy v ňom navrhuje, aby sa od roku 2015 uplatňovala v rozpočte ministerstva každoročne suma 2 až 3 eurá na obyvateľa pre potreby podpory rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky. Financie by sa mali používať napríklad na budovanie nových cyklotrás, ich vyznačovanie a opravy a údržbu tých existujúcich.
Cyklostratégia počíta do roku 2020 s výstavbou nových cyklistických komunikácií v predpokladanej dĺžke 1000 kilometrov. Tým by sa Slovensko podľa ministerstva dopravy priblížilo k úrovni cyklistickej infraštruktúry v okolitých krajinách.
Na rok 2014 návrh trvalého finančného mechanizmu na podporu cyklistiky počíta väčšinou s prostriedkami z eurofondov z programového obdobia na roky 2014 až 2020 a časťou financií z rozpočtu. Predpokladá sa suma 12,88 milióna eur. Z toho však 12,74 milióna tvoria peniaze z eurofondov, ktoré by čerpali jednotlivé kraje pri 5-% spolufinancovaní. Z rozpočtu rezortu dopravy je na rok 2014 naplánovaná suma 141.000 eur. Tá by mala ísť najmä na osvetu, propagáciu a vzdelávanie v oblasti cyklistickej dopravy na celom Slovensku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR