|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Od priateľa k priateľovi
Za minulý rok na Slovensku dosiahol priamy predaj obrat vyšší ako 108 miliónov eur a zamestnáva viac ako 137 000 ľudí, z toho 94 % žien. Najúspešnejšou metódou predaja sú odporúčania od priateľa k ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. augusta (WBN/PR) - Za minulý rok na Slovensku dosiahol priamy predaj obrat vyšší ako 108 miliónov eur a zamestnáva viac ako 137 000 ľudí, z toho 94 % žien. Najúspešnejšou metódou predaja sú odporúčania od priateľa k priateľovi, touto metódou sa uzavrelo až 93 % predajov.
Znamená to, že dobré skúsenosti rodiny, priateľov a známych sú najcennejšou a tou najlepšou referenciou. Ako priamy predaj funguje a aké sú jeho výhody hovorí jednotka na slovenskom trhu v priamom predaji, Zuzana Machová, generálna riaditeľka Oriflame Slovensko.
Ako úspešná manažérka a žena, stojíte na čele kozmetickej spoločnosti Oriflame v dvoch krajinách, na Slovensku a v Českej republike, pričom na Slovensku si už tretí rok po sebe držíte 1. miesto medzi firmami priameho predaja. Aké je to byť lídrom na trhu a čo všetko sa za týmto úspechom skrýva?
"Úspech Oriflame je v prvom rade úspechom všetkých kozmetických poradcov na Slovensku, ktorí denno denne predávajú kozmetiku Oriflame, poskytujú odborné poradenstvo a ponúkajú príležitosť zárobku iným. Oriflame je poctivá švédska firma. Naši zakladatelia sú osobní priatelia švédskej kráľovnej Sylvie, s ktorou založili nadáciu World Childhood Foundation na pomoc deťom celého sveta. Máme kvalitné výrobky, záleží nám na prírode a životnom prostredí, ponúkame Fair- Trade kozmetiku, katalógy tlačíme na papier zo zodpovedne spravovaných lesov, dlhodobo sa venujeme charite. Ako čestná a solídna firma s 20 ročnými skúsenosťami na Slovensku a 45 ročnou históriou plníme svoje sľuby. Až 17 krát do roka vyplácame bonusy svojim poradcom. Ak to mám veľmi stručne zhrnúť, úspešní sme preto, lebo sme slušní a čestní. A takých ľudí aj priťahujeme."
Oriflame funguje na báze priameho predaja. Akú s ním máte skúsenosť?
"Je to ten najpríjemnejší a najľudskejší predaj. Je to predaj a poradenstvo od priateľa k priateľovi. Priateľ vie poradiť, pripraviť ponuku priamo šitú na mieru, produkty prinesie rovno domov. Fungujeme na báze trojtýždňových katalógov. Tento predaj je bezpečný, pretože ponúkame 100% záruku vrátenia tovaru. Výhodou je aj to, že tovar je vždy čerstvý, priamo z výroby putuje do jednotlivých krajín, nezdržuje sa v skladoch, na pultoch, policiach, či vo výkladoch..."
Aký je prínos veľkých spoločností v oblasti priameho predaja pre ekonomický rast krajiny?
"Priamy predaj je samostatný priemysel, ktorý neustále rastie. Mám čerstvé skúsenosti z Maďarska, kde som donedávna pôsobila ako generálna riaditeľka pre Oriflame Maďarsko. Počas 3 rokov sme napriek neľahkej ekonomickej situácii v krajine neustále rástli a zvyšovali obrat. Znamená to, že sme pomohli tisícom poradcom zarobiť si peniaze na slušný život. Veľmi slušný život. Počas hospodárskej krízy sme pomohli dobre žiť mnohým nezamestnaným v chudobných regiónoch. Bežne sa nám stávalo, že ľudia opúšťali svoje bežné zamestnanie, len aby sa mohli plne venovať Oriflame, pretože my sme im ponúkli viac.
Pre krajinu znamená priamy predaj prácu pre tisíce ľudí a platenie daní našou spoločnosťou a našimi kozmetickými poradcami. Oriflame je vážená a uznávaná spoločnosť v každej krajine, kde pôsobí."
V poslednej dobe sa objavujú správy o nekalých praktikách zahraničných firiem voči spotrebiteľovi. Akými etickými pravidlami sa riadia kozmetický poradcovia Oriflame?
"Samotní sme rozhorčení neuveriteľnými praktikami niektorých firiem! Akékoľvek nekalé praktiky sú nám úplne cudzie a neznáme! Spomínala som, že Oriflame je postavená na čestnosti a solídnosti. Dodržiavame prísny etický kódex Seldie, Európskej asociácie priameho predaja. Pracujeme na báze dobrovoľnosti a hádam najlepším dôkazom je 100% garancia vrátenia tovaru, ktorá je zakotvená v našich pravidlách."
Čo môže Váš spotrebiteľ urobiť, ak nie je s výrobkami z akéhokoľvek dôvodu spokojný?
"Vráti ich svojmu poradcovi a dostane peniaze naspäť. Bez rečí a prieťahov."
Ďakujeme za rozhovor.
Ako spoznať serióznu firmu?
1. Známe meno
Ak o firme počujete prvý krát, zvýšte opatrnosť! Najlepšie referencie majú všeobecne známe firmy s dlhoročnou tradíciou pôsobenia, s ktorými majú skúsenosti aj vaši známi.
2. Žiadne vysoké poplatky
Etablované firmy nevyberajú vysoké poplatky. Práve naopak, často dávajú príležitosť vyskúšať si produkty, alebo služby na určitú dobu, s garanciou vrátenia peňazí. Podozrivé spoločnosti žijú z vysokých poplatkov, ktoré sú nevratné.
3. Kvalitné výrobky a vysoký štandard služieb
Seriózny priamy predaj profituje z dlhodobej spokojnosti náročného zákazníka a jeho pravidelných objednávkach. Podozrivé firmy ale profitujú z neudržateľného pyramídového systému a neustáleho naberania nových členov. Prvý obchod so zákazníkom býva často aj posledným, rýchlym "olúpením" zákazníka o vysokú sumu peňazí.
4. Láskavý a etický prístup
Žiadna seriózna firma nenúti svojich predajcov k povinným odberom. Naopak, riadia sa prísnymi etickými kódexmi a sú združené v medzinárodných zväzoch priameho predaja.
Zdroj informácií: Seldia, The European Direct Selling Association.
Znamená to, že dobré skúsenosti rodiny, priateľov a známych sú najcennejšou a tou najlepšou referenciou. Ako priamy predaj funguje a aké sú jeho výhody hovorí jednotka na slovenskom trhu v priamom predaji, Zuzana Machová, generálna riaditeľka Oriflame Slovensko.
Ako úspešná manažérka a žena, stojíte na čele kozmetickej spoločnosti Oriflame v dvoch krajinách, na Slovensku a v Českej republike, pričom na Slovensku si už tretí rok po sebe držíte 1. miesto medzi firmami priameho predaja. Aké je to byť lídrom na trhu a čo všetko sa za týmto úspechom skrýva?
"Úspech Oriflame je v prvom rade úspechom všetkých kozmetických poradcov na Slovensku, ktorí denno denne predávajú kozmetiku Oriflame, poskytujú odborné poradenstvo a ponúkajú príležitosť zárobku iným. Oriflame je poctivá švédska firma. Naši zakladatelia sú osobní priatelia švédskej kráľovnej Sylvie, s ktorou založili nadáciu World Childhood Foundation na pomoc deťom celého sveta. Máme kvalitné výrobky, záleží nám na prírode a životnom prostredí, ponúkame Fair- Trade kozmetiku, katalógy tlačíme na papier zo zodpovedne spravovaných lesov, dlhodobo sa venujeme charite. Ako čestná a solídna firma s 20 ročnými skúsenosťami na Slovensku a 45 ročnou históriou plníme svoje sľuby. Až 17 krát do roka vyplácame bonusy svojim poradcom. Ak to mám veľmi stručne zhrnúť, úspešní sme preto, lebo sme slušní a čestní. A takých ľudí aj priťahujeme."
Oriflame funguje na báze priameho predaja. Akú s ním máte skúsenosť?
"Je to ten najpríjemnejší a najľudskejší predaj. Je to predaj a poradenstvo od priateľa k priateľovi. Priateľ vie poradiť, pripraviť ponuku priamo šitú na mieru, produkty prinesie rovno domov. Fungujeme na báze trojtýždňových katalógov. Tento predaj je bezpečný, pretože ponúkame 100% záruku vrátenia tovaru. Výhodou je aj to, že tovar je vždy čerstvý, priamo z výroby putuje do jednotlivých krajín, nezdržuje sa v skladoch, na pultoch, policiach, či vo výkladoch..."
Aký je prínos veľkých spoločností v oblasti priameho predaja pre ekonomický rast krajiny?
"Priamy predaj je samostatný priemysel, ktorý neustále rastie. Mám čerstvé skúsenosti z Maďarska, kde som donedávna pôsobila ako generálna riaditeľka pre Oriflame Maďarsko. Počas 3 rokov sme napriek neľahkej ekonomickej situácii v krajine neustále rástli a zvyšovali obrat. Znamená to, že sme pomohli tisícom poradcom zarobiť si peniaze na slušný život. Veľmi slušný život. Počas hospodárskej krízy sme pomohli dobre žiť mnohým nezamestnaným v chudobných regiónoch. Bežne sa nám stávalo, že ľudia opúšťali svoje bežné zamestnanie, len aby sa mohli plne venovať Oriflame, pretože my sme im ponúkli viac.
Pre krajinu znamená priamy predaj prácu pre tisíce ľudí a platenie daní našou spoločnosťou a našimi kozmetickými poradcami. Oriflame je vážená a uznávaná spoločnosť v každej krajine, kde pôsobí."
V poslednej dobe sa objavujú správy o nekalých praktikách zahraničných firiem voči spotrebiteľovi. Akými etickými pravidlami sa riadia kozmetický poradcovia Oriflame?
"Samotní sme rozhorčení neuveriteľnými praktikami niektorých firiem! Akékoľvek nekalé praktiky sú nám úplne cudzie a neznáme! Spomínala som, že Oriflame je postavená na čestnosti a solídnosti. Dodržiavame prísny etický kódex Seldie, Európskej asociácie priameho predaja. Pracujeme na báze dobrovoľnosti a hádam najlepším dôkazom je 100% garancia vrátenia tovaru, ktorá je zakotvená v našich pravidlách."
Čo môže Váš spotrebiteľ urobiť, ak nie je s výrobkami z akéhokoľvek dôvodu spokojný?
"Vráti ich svojmu poradcovi a dostane peniaze naspäť. Bez rečí a prieťahov."
Ďakujeme za rozhovor.
Ako spoznať serióznu firmu?
1. Známe meno
Ak o firme počujete prvý krát, zvýšte opatrnosť! Najlepšie referencie majú všeobecne známe firmy s dlhoročnou tradíciou pôsobenia, s ktorými majú skúsenosti aj vaši známi.
2. Žiadne vysoké poplatky
Etablované firmy nevyberajú vysoké poplatky. Práve naopak, často dávajú príležitosť vyskúšať si produkty, alebo služby na určitú dobu, s garanciou vrátenia peňazí. Podozrivé spoločnosti žijú z vysokých poplatkov, ktoré sú nevratné.
3. Kvalitné výrobky a vysoký štandard služieb
Seriózny priamy predaj profituje z dlhodobej spokojnosti náročného zákazníka a jeho pravidelných objednávkach. Podozrivé firmy ale profitujú z neudržateľného pyramídového systému a neustáleho naberania nových členov. Prvý obchod so zákazníkom býva často aj posledným, rýchlym "olúpením" zákazníka o vysokú sumu peňazí.
4. Láskavý a etický prístup
Žiadna seriózna firma nenúti svojich predajcov k povinným odberom. Naopak, riadia sa prísnymi etickými kódexmi a sú združené v medzinárodných zväzoch priameho predaja.
Zdroj informácií: Seldia, The European Direct Selling Association.