|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2012
Od júla bude mať Letisko Sliač novú odletovú halu
Vyšší komfort cestujúcich a zároveň možnosť bezpečne ich vybaviť viac má Letisku Sliač priniesť nový odletový terminál s triediarňou batožín, ktorého výstavbu sa v piatok slávnostne ...
Zdieľať
BANSKÁ BYSTRICA 10. februára (WEBNOVINY) - Vyšší komfort cestujúcich a zároveň možnosť bezpečne ich vybaviť viac má Letisku Sliač priniesť nový odletový terminál s triediarňou batožín, ktorého výstavbu sa v piatok slávnostne začala.
Realizácia má trvať štyri mesiace a stáť 2,5 milióna eur, z čoho 723-tisíc letisko zaplatí z dotácie od ministerstva dopravy a zvyšok z komerčného úveru. Dodávateľom je banskobystrická firma Mijas.
Ako uviedol predseda predstavenstva Letiska Sliač Ľubomír Krupár, novú halu letisko potrebuje z dvoch hlavných dôvodov. V prvom rade je to zabezpečenie priepustnosti letiska, aby nebolo nútené odriekať sloty leteckým spoločnostiam. Druhým dôvodom je zvýšenie kvality služieb cestujúcim a ich bezpečnosti.
Krupár pripomenul, že kým vlani vybavili okolo 15-tisíc cestujúcich pri 52 charterových letoch, tento rok očakávajú nárast počtu cestujúcich na vyše dvojnásobok pri zhruba 120 charterových letoch.
"Minulý rok sme museli žiadať leteckých prepravcov o posunutie príletov a odletov, aby sme mali nejakú časovú medzeru medzi jednotlivými letmi. Minulý rok sa to ešte dalo pri tých 52 charteroch. Tohto roku, keby sme nemali tento terminál, boli by sme nútení niektoré lety odrieknuť. A v prípade charterových letov sa nedá odrieknuť jeden let, ale celá šnúra, čiže by sme mohli prísť o deväť, možno 18 letov," povedal Krupár.
Podľa neho tento región má veľký potenciál, ktorý keď sa využije, bude letisko schopné prežiť bez štátnej dotácie. K Bulharsku a Turecku ako vlaňajším destináciám charterových letov majú tento rok pribudnúť aj Tunisko a Egypt, letisko sa usiluje aj o pravidelnú leteckú linku do Viedne.
Realizácia má trvať štyri mesiace a stáť 2,5 milióna eur, z čoho 723-tisíc letisko zaplatí z dotácie od ministerstva dopravy a zvyšok z komerčného úveru. Dodávateľom je banskobystrická firma Mijas.
Ako uviedol predseda predstavenstva Letiska Sliač Ľubomír Krupár, novú halu letisko potrebuje z dvoch hlavných dôvodov. V prvom rade je to zabezpečenie priepustnosti letiska, aby nebolo nútené odriekať sloty leteckým spoločnostiam. Druhým dôvodom je zvýšenie kvality služieb cestujúcim a ich bezpečnosti.
Krupár pripomenul, že kým vlani vybavili okolo 15-tisíc cestujúcich pri 52 charterových letoch, tento rok očakávajú nárast počtu cestujúcich na vyše dvojnásobok pri zhruba 120 charterových letoch.
"Minulý rok sme museli žiadať leteckých prepravcov o posunutie príletov a odletov, aby sme mali nejakú časovú medzeru medzi jednotlivými letmi. Minulý rok sa to ešte dalo pri tých 52 charteroch. Tohto roku, keby sme nemali tento terminál, boli by sme nútení niektoré lety odrieknuť. A v prípade charterových letov sa nedá odrieknuť jeden let, ale celá šnúra, čiže by sme mohli prísť o deväť, možno 18 letov," povedal Krupár.
Podľa neho tento región má veľký potenciál, ktorý keď sa využije, bude letisko schopné prežiť bez štátnej dotácie. K Bulharsku a Turecku ako vlaňajším destináciám charterových letov majú tento rok pribudnúť aj Tunisko a Egypt, letisko sa usiluje aj o pravidelnú leteckú linku do Viedne.