|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. augusta 2015
Ochota zadlžených osôb komunikovať s veriteľmi rastie
Počet ľudí, ktorí pravidelne komunikujú so svojím veriteľom, ak majú finančné ťažkosti, z roka na rok rastie. Z interných štatistík spoločnosti KRUK Česká ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 11. augusta (TASR) - Počet ľudí, ktorí pravidelne komunikujú so svojím veriteľom, ak majú finančné ťažkosti, z roka na rok rastie. Z interných štatistík spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK), ktorá sa zaoberá správou a vymáhaním pohľadávok, vyplýva, že sa zvyšuje počet zadlžených ľudí, ktorí sú ochotnejší s veriteľom hovoriť o svojich záväzkoch a riešiť ich.Najaktívnejšie pristupovali ľudia k riešeniu vlastných záväzkov v marci tohto roka, keď sa v rámci sledovaného obdobia uskutočnilo až 11 % všetkej komunikácie. Najmenšia aktivita je oproti tomu zaznamenaná v júni a auguste minulého roka. V tomto období predstavoval kontakt so zadlženými osobami necelých 6 %. Zo štatistík spoločnosti je rovnako zrejmé, že ľudia majú väčšiu motiváciu komunikovať s veriteľom na prelome roka. V zimných mesiacoch sa ochota ľudí riešiť svoje finančné záväzky pohybuje na úrovni 10 %.
"Nie je náhodou, že ľudia najviac reagujú na výzvy veriteľov v prvých mesiacoch nového roka alebo sú dokonca sami aktívni v riešení finančných otázok. Práve koniec roka a začiatok nového býva obdobím, keď ľudia bilancujú finančnú situáciu a snažia sa svoje záväzky vyriešiť a s veriteľom sa dohodnúť. Chcú vstúpiť do nového roka s čistým štítom," uviedla Markéta Fixová zo spoločnosti KRUK.
Najčastejším komunikačným kanálom medzi veriteľom a zadlženými osobami je telefonický rozhovor. Ženy sú pri riešení finančných problémov omnoho zhovorčivejšie než muži a majú potrebu obšírnejšie rozprávať svoj príbeh, aby si poradca dokázal názornejšie predstaviť, v akej situácii sa klientka nachádza. Ženy sa tiež aktívnejšie zaujímajú o navrhovaný spôsob riešenia vzniknutej situácie telefónnymi poradcami a detailnejšie zisťujú, akým spôsobom pracovať so svojimi príjmami a výdavkami. Muži sú oproti tomu viac priamočiari, idú priamo k veci a snažia sa rýchlejšie dohodnúť splátkový kalendár.
"Niektoré skupiny klientov nemajú dostatočný priestor a skúsenosti pri riešení svojich dlhov. Splnomocňujú preto svojich blízkych k riešeniu vzniknutej situácie za nich. Často sa stretávame so seniormi, ktorí splnomocňujú svoje deti, aby za nich dlhy riešili. Mladí ľudia vo veku medzi 20 a 30 rokov, ktorí sú v zahraničí, zas veľmi často zastupujú pri riešení ich dlhov rodičia. Plnú moc medzi sebou využívajú rovnako partneri," doplnila Fixová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR