|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ocenená slovenská značka Bentianna porastie vďaka peniazom od ľudí
Jedna z najrýchlejšie rastúcich domácich značiek - výrobca unikátneho slovenského aperitívu Bentianna expanduje do zahraničia aj vďaka pomoci desiatok Slovákov. Spoločnosť totiž ako prvá ...
Zdieľať
Foto: Bentianna
Bratislava 23. mája (OTS) - Jedna z najrýchlejšie rastúcich domácich značiek – výrobca unikátneho slovenského aperitívu Bentianna expanduje do zahraničia aj vďaka pomoci desiatok Slovákov. Spoločnosť totiž ako prvá na Slovensku využila platformu crowdinvestingu, kde získava peniaze mimo bánk – od ľudí. Cez crowdinvesting môže ktokoľvek podporiť projekty firiem už od 100 eur a stať sa tak investorom. „Bentianna za pár týždňov získala od ľudí vyše 50-tisíc eur a dosiahla tak tzv. treshold. Ide o zlomový bod, keď sa kampaň v crowdinvestingu pokladá za úspešnú. Jeho výška sa určuje na základe dohody s klientom. Sme veľmi radi, že aj Slováci majú veľký záujem o takúto formu originálneho investovania, ktorá je vo svete bežnou praxou. Pripravujeme ďalšie zaujímavé slovenské projekty firiem, kde môžu záujemcovia opäť investovať už od 100 eur,“ prezradil Andrej Wallo, regionálny manažér platformy CONDA Crowdinvesting na Slovensku. Spoločnosť CONDA je najväčšou crowdinvestingovou sieťou v Európe a na slovenský trh vstúpila vo februári tohto roka.
Bentianna chce od investorov celkovo vyzbierať 150-tisíc eur. Financie chce úspešný výrobca použiť na zvýšenie celosvetového povedomia o značke a expanziu na nové zahraničné trhy. „Čisto prírodný aperitív Bentianna má obrovský potenciál na to, aby sa stal obľúbenou globálnou značkou. Hoci existujeme iba tri roky, okrem domáceho slovenského trhu aperitív vyvážame aj do Česka, Rakúska, UK, Nemecka a Číny. Postupne chceme vstúpiť aj na trhy ako Japonsko či Taliansko,“ povedal Joseph Benian, CEO spoločnosti Taste Evolution, ktorá uviedla Bentiannu na trh.
Výrobca Bentianny doteraz nemal s crowdinvestingom skúsenosti a nevedel, čo má očakávať: „Počuli sme však o rôznych úspešne financovaných projektoch vo svete, kde crowdinvesting funguje už desať rokov. Veríme, že náš produkt Bentianna sa ľuďom páči a má čo ponúknuť. Aj preto sme sa rozhodli vyskúšať tento typ financovania. Sme milo prekvapení, že sa ľudia na Slovensku o crowdinvesting zaujímajú. Dúfame, že sa nám podarí vyzbierať cieľovú sumu, aby Bentiannu mohli spoznať aj v ďalších krajinách,“ uviedol Joseph Benian a dodal: „Crowdinvesting odporúčam pre menšie firmy, ktoré nemajú dostatok vlastných finančných prostriedkov. Ak má podnikateľ dobrý nápad a ľudia ho podporia, výhody tým získajú obidve strany.“
Domáci investori môžu okrem slovenských projektov podporiť aj projekty v ďalších krajinách Európy, kde CONDA pôsobí, napríklad v Rakúsku či Slovinsku. Spoločnosť plánuje na Slovensku podporiť a spolupracovať s vyše desiatkou projektov ročne z celého spektra biznisu – od gastronómie cez strojárske firmy až po IT technológie a služby.
O crowdinvestingu:
• Crowdinvesting je vo svete nový spôsob podieľania sa ľudí priamo na úspechoch inovatívnych firiem. Každý môže investovať peniaze do konkrétnych firiem a vyjadriť im tak podporu v tom, čo robia, bez toho, aby bol milionárom.
• Crowdinvesting je tzv. mezzanínový model financovania (podružná alebo nezabezpečená pôžička), kde sa riziko rozkladá medzi firmu a investorov.
• Crowdinvesting môžu využiť nielen existujúce spoločnosti, ale aj start-upy.
• Nový model financovania je zaujímavý najmä pre firmy, ktoré potrebujú finančnú injekciu na expanziu, rozšírenie výroby alebo nové aktivity v sumách od 50-tisíc eur, ideálne 100- až 200-tisíc eur.
• Výhodou crowdinvestingového financovania pre firmy sú napríklad nižšie vstupné náklady na získanie pôžičky.
• Firma raz ročne platí iba úroky a istinu spláca až na konci platnosti zmluvy. Zároveň sa spoločnosť stáva po získaní kapitálu z crowdinvestingu dostupnejšou aj pre ďalší kapitál – súkromný či bankový.
• Výhodou pre investorov je oveľa vyššie zhodnotenie ich kapitálu než pri väčšine bankových aj nebankových produktoch na trhu. Počas trvania pôžičky sa investorom totiž vyplácajú úroky štandardne vo výške 4,5 % ročne, zároveň môžu získať bonus zo zhodnotenia firmy na konci kontraktu. Investori nadobúdajú virtuálny podiel vo firme.
• Ak projekt nedosiahne minimálnu hranicu investovania, peniaze sa investorom v plnej výške vrátia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR