|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. mája 2013
Očarenie z elektromobilov sa vytráca, Coda je v bankrote
Americká spoločnosť Coda Holding, ktorá sa špecializuje na výrobu elektromobilov, požiadala o ochranu pred veriteľmi. Podarilo sa jej totiž predať zatiaľ iba stovku jej elektromobilov. Informujú o tom The New York Times. Od ...
Zdieľať
Americká spoločnosť Coda Holding, ktorá sa špecializuje na výrobu elektromobilov, požiadala o ochranu pred veriteľmi. Podarilo sa jej totiž predať zatiaľ iba stovku jej elektromobilov. Informujú o tom The New York Times.
Od ochrany federálneho konkurzného súdu si Coda sľubuje, že sa jej podarí uniknúť z automobilového priemyslu a zameria sa len na skladovanie energie, ktoré je kapitálovo oveľa menej náročné.
Skupina veriteľov vedená investičnou skupinou Fortress ale vyhlásila, že chce od dlžníka získať cez konkurzy späť aspoň 25 miliónov dolárov.
Coda predstavila pred rokom päťmiestne osobné auto na elektrický pohon, ktoré na jedno nabitie prejde 200 kilometrov. Odborníci ale kritizovali najmä jeho cenu, ktorá prekročila hranicu 37-tisíc USD (približne 28-tisíc eur).
Verejnosť navyše neprijala dizajn automobilu, ktorý mnohí neváhali označiť priam za ošklivý. Firme neprospela ani negatívna reklama po sťahovaní vozidiel do servisu v dôsledku chybne fungujúcich airbagov.
Coda bola ešte pred troma rokmi považovaná za veľmi nádejnú firmu. Na svoj projekt elektromobilu získala od viacerých investorov 300-miliónový kapitál. Medzi štedrých sponzorov patril napríklad aj bývalý americký minister financií Hanry Paulson.
A keď sa americké očarenie z čistých automobilov vytratilo, stratila pôdu pod nohami aj Coda. Ešte vlani sa snažila získať z federálnych zdrojov pôžičku 334 miliónov dolárov, neskôr však nereálnu žiadosť stiahla.
Aspoň 150 miliónov sa snažila vytĺcť zo súkromných investorov, podarilo sa jej ale vyzbierať iba 22 miliónov, ktoré na prežitie nestačili.
Z bývalej veľkej trojice sa tak na trhu drží už len Tesla. Tá predala tisíce elektromobilov, ďalší výrobca Fisker uvažuje o bankrote. Návrh na jeho konkurz totiž podal jeho dodávateľ lítiovo-iónových batérií A123 Systems. Z veľkých automobiliek sa v tejto oblasti výrazne angažujú najmä General Motors a Nissan.
Od ochrany federálneho konkurzného súdu si Coda sľubuje, že sa jej podarí uniknúť z automobilového priemyslu a zameria sa len na skladovanie energie, ktoré je kapitálovo oveľa menej náročné.
Skupina veriteľov vedená investičnou skupinou Fortress ale vyhlásila, že chce od dlžníka získať cez konkurzy späť aspoň 25 miliónov dolárov.
Coda predstavila pred rokom päťmiestne osobné auto na elektrický pohon, ktoré na jedno nabitie prejde 200 kilometrov. Odborníci ale kritizovali najmä jeho cenu, ktorá prekročila hranicu 37-tisíc USD (približne 28-tisíc eur).
Verejnosť navyše neprijala dizajn automobilu, ktorý mnohí neváhali označiť priam za ošklivý. Firme neprospela ani negatívna reklama po sťahovaní vozidiel do servisu v dôsledku chybne fungujúcich airbagov.
Coda bola ešte pred troma rokmi považovaná za veľmi nádejnú firmu. Na svoj projekt elektromobilu získala od viacerých investorov 300-miliónový kapitál. Medzi štedrých sponzorov patril napríklad aj bývalý americký minister financií Hanry Paulson.
A keď sa americké očarenie z čistých automobilov vytratilo, stratila pôdu pod nohami aj Coda. Ešte vlani sa snažila získať z federálnych zdrojov pôžičku 334 miliónov dolárov, neskôr však nereálnu žiadosť stiahla.
Aspoň 150 miliónov sa snažila vytĺcť zo súkromných investorov, podarilo sa jej ale vyzbierať iba 22 miliónov, ktoré na prežitie nestačili.
Z bývalej veľkej trojice sa tak na trhu drží už len Tesla. Tá predala tisíce elektromobilov, ďalší výrobca Fisker uvažuje o bankrote. Návrh na jeho konkurz totiž podal jeho dodávateľ lítiovo-iónových batérií A123 Systems. Z veľkých automobiliek sa v tejto oblasti výrazne angažujú najmä General Motors a Nissan.