![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
05. novembra 2009
Obyvatelia ČR podajú týždenne 36.000 elektronických podaní
Obyvatelia susednej Českej republiky majú k dispozícii nástroj, ktorý im elektronickým spôsobom umožňuje požiadať o informácie, ktoré sú v správe štátu. Za necelé tri roky fungovania exportoval ...
Zdieľať

Komunikovať s českými orgánmi verejnej moci môžu obyvatelia prakticky v ktorejkoľvek obci. V súčasnosti existuje v Českej republike 4.251 kontaktných miest na mestských a obecných úradoch (pokrytie predstavuje 64,1 %) a v pobočkách Českej pošty (22,4 %). Do systému majú tiež prístup notárske kancelárie, Hospodárska komora a v budúcnosti sa pripoja i advokátske kancelárie. Do konca roka by malo v krajine existovať približne 5.400 kontaktných bodov pre verejnosť.
Českí občania sa na Czech POINT najčastejšie obracajú so žiadosťou o výpis z Registra trestov (52 % žiadostí) a o výpis z Katastra nehnuteľností. O spoľahlivosti systému hovorí fakt, že počas 29 mesiacov prevádzky došlo len k jednému výpadku, ktorý trval 25 minút. Plánovane bol Czech POINT odstavený iba jedenkrát; počas softvérovej migrácie, ktorá trvala 8 hodín.
Czech POINT počas svojej prevádzky zatiaľ priniesol zisk vo forme ušetrených nákladov vo výške 18 mil. eur. Súčasná hodnota projektu sa odhaduje na 35 mil. eur; pre porovnanie, realizačné náklady predstavovali sumu 6,6 mil. eur.
Na elektronickej komunikácii získavajú nielen občania, ale i samospráva, resp. kontaktné miesta. Obyvatelia môžu využívať Czech POINT bez poplatkov. Prevádzkovateľ (Ministerstvo vnútra ČR) platí kontaktným bodom poplatky za vykonanie elektronického administratívneho úkonu. Z nich sa financuje údržba systému a jeho ďalšie rozširovanie. Vláda v Českej republike tiež v minulosti ponúkla samospráve finančnú podporu pre nákup hardvéru.
Czech POINT nie je v súčasnosti prístupný len pre obyvateľov troch obcí v Českej republike; ide však o oblasti, kde neexistuje infraštruktúra. Obyvatelia Slovenska si môžu systém pozrieť alebo využiť jeho služby na Veľvyslanectve ČR v Bratislave.
Elektronický terminál Czech POINT je jedným z prvkov eGON-u (eGovernment Concept in Czech Republic). Do pilotnej prevádzky sa spustil 28.3.2007 v obvode Praha 13. Dodávateľom riešenia je spoločnosť Novell. Z technologického hľadiska Czech POINT funguje na jadre SUSE Linux Enterprise Server, formuláre využívajú 602 XML formuláre a databázové riešenie je postavené na MySQL a Oracle Standard Edition. Monitoring a audit zastrešuje Novell Sentiment.
<< predchádzajúci článok
Video: Massive Attack v Bratislave masívnym útokom predstavili nové skladby aj hity
Video: Massive Attack v Bratislave masívnym útokom predstavili nové skladby aj hity