|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. novembra 2009
Obyvatelia ČR podajú týždenne 36.000 elektronických podaní
Obyvatelia susednej Českej republiky majú k dispozícii nástroj, ktorý im elektronickým spôsobom umožňuje požiadať o informácie, ktoré sú v správe štátu. Za necelé tri roky fungovania exportoval ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. novembra (WN/PR) - Obyvatelia susednej Českej republiky majú k dispozícii nástroj, ktorý im elektronickým spôsobom umožňuje požiadať o informácie, ktoré sú v správe štátu. Za necelé tri roky fungovania exportoval Český podací informačný národný terminál (Czech POINT) takmer 2,3 mil. dokumentov. Znamená to, že obyvatelia sa za jeden týždeň obrátia na verejnú správu elektronickým spôsobom priemerne 36 tis. krát. Tento projekt predstavil počas druhého dňa medzinárodného kongresu ITAPA (Informačné technológie a verejná správa) Martin Řehořek z Novell Professional Services.
Komunikovať s českými orgánmi verejnej moci môžu obyvatelia prakticky v ktorejkoľvek obci. V súčasnosti existuje v Českej republike 4.251 kontaktných miest na mestských a obecných úradoch (pokrytie predstavuje 64,1 %) a v pobočkách Českej pošty (22,4 %). Do systému majú tiež prístup notárske kancelárie, Hospodárska komora a v budúcnosti sa pripoja i advokátske kancelárie. Do konca roka by malo v krajine existovať približne 5.400 kontaktných bodov pre verejnosť.
Českí občania sa na Czech POINT najčastejšie obracajú so žiadosťou o výpis z Registra trestov (52 % žiadostí) a o výpis z Katastra nehnuteľností. O spoľahlivosti systému hovorí fakt, že počas 29 mesiacov prevádzky došlo len k jednému výpadku, ktorý trval 25 minút. Plánovane bol Czech POINT odstavený iba jedenkrát; počas softvérovej migrácie, ktorá trvala 8 hodín.
Czech POINT počas svojej prevádzky zatiaľ priniesol zisk vo forme ušetrených nákladov vo výške 18 mil. eur. Súčasná hodnota projektu sa odhaduje na 35 mil. eur; pre porovnanie, realizačné náklady predstavovali sumu 6,6 mil. eur.
Na elektronickej komunikácii získavajú nielen občania, ale i samospráva, resp. kontaktné miesta. Obyvatelia môžu využívať Czech POINT bez poplatkov. Prevádzkovateľ (Ministerstvo vnútra ČR) platí kontaktným bodom poplatky za vykonanie elektronického administratívneho úkonu. Z nich sa financuje údržba systému a jeho ďalšie rozširovanie. Vláda v Českej republike tiež v minulosti ponúkla samospráve finančnú podporu pre nákup hardvéru.
Czech POINT nie je v súčasnosti prístupný len pre obyvateľov troch obcí v Českej republike; ide však o oblasti, kde neexistuje infraštruktúra. Obyvatelia Slovenska si môžu systém pozrieť alebo využiť jeho služby na Veľvyslanectve ČR v Bratislave.
Elektronický terminál Czech POINT je jedným z prvkov eGON-u (eGovernment Concept in Czech Republic). Do pilotnej prevádzky sa spustil 28.3.2007 v obvode Praha 13. Dodávateľom riešenia je spoločnosť Novell. Z technologického hľadiska Czech POINT funguje na jadre SUSE Linux Enterprise Server, formuláre využívajú 602 XML formuláre a databázové riešenie je postavené na MySQL a Oracle Standard Edition. Monitoring a audit zastrešuje Novell Sentiment.
Komunikovať s českými orgánmi verejnej moci môžu obyvatelia prakticky v ktorejkoľvek obci. V súčasnosti existuje v Českej republike 4.251 kontaktných miest na mestských a obecných úradoch (pokrytie predstavuje 64,1 %) a v pobočkách Českej pošty (22,4 %). Do systému majú tiež prístup notárske kancelárie, Hospodárska komora a v budúcnosti sa pripoja i advokátske kancelárie. Do konca roka by malo v krajine existovať približne 5.400 kontaktných bodov pre verejnosť.
Českí občania sa na Czech POINT najčastejšie obracajú so žiadosťou o výpis z Registra trestov (52 % žiadostí) a o výpis z Katastra nehnuteľností. O spoľahlivosti systému hovorí fakt, že počas 29 mesiacov prevádzky došlo len k jednému výpadku, ktorý trval 25 minút. Plánovane bol Czech POINT odstavený iba jedenkrát; počas softvérovej migrácie, ktorá trvala 8 hodín.
Czech POINT počas svojej prevádzky zatiaľ priniesol zisk vo forme ušetrených nákladov vo výške 18 mil. eur. Súčasná hodnota projektu sa odhaduje na 35 mil. eur; pre porovnanie, realizačné náklady predstavovali sumu 6,6 mil. eur.
Na elektronickej komunikácii získavajú nielen občania, ale i samospráva, resp. kontaktné miesta. Obyvatelia môžu využívať Czech POINT bez poplatkov. Prevádzkovateľ (Ministerstvo vnútra ČR) platí kontaktným bodom poplatky za vykonanie elektronického administratívneho úkonu. Z nich sa financuje údržba systému a jeho ďalšie rozširovanie. Vláda v Českej republike tiež v minulosti ponúkla samospráve finančnú podporu pre nákup hardvéru.
Czech POINT nie je v súčasnosti prístupný len pre obyvateľov troch obcí v Českej republike; ide však o oblasti, kde neexistuje infraštruktúra. Obyvatelia Slovenska si môžu systém pozrieť alebo využiť jeho služby na Veľvyslanectve ČR v Bratislave.
Elektronický terminál Czech POINT je jedným z prvkov eGON-u (eGovernment Concept in Czech Republic). Do pilotnej prevádzky sa spustil 28.3.2007 v obvode Praha 13. Dodávateľom riešenia je spoločnosť Novell. Z technologického hľadiska Czech POINT funguje na jadre SUSE Linux Enterprise Server, formuláre využívajú 602 XML formuláre a databázové riešenie je postavené na MySQL a Oracle Standard Edition. Monitoring a audit zastrešuje Novell Sentiment.
<< predchádzajúci článok
Video: Massive Attack v Bratislave masívnym útokom predstavili nové skladby aj hity
Video: Massive Attack v Bratislave masívnym útokom predstavili nové skladby aj hity