|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. augusta 2012
Obyčajní ľudia chcú zabrániť zneužívaniu audiotextu
BRATISLAVA 31. augusta (WEBNOVINY) – Zabrániť zneužívaniu audiotextových služieb navrhujú v novele zákona o elektronických komunikáciách poslanci za OĽaNO Jozef Viskupič, Igor Matovič, Erika Jurinová a Martin Fecko. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 31. augusta (WEBNOVINY) – Zabrániť zneužívaniu audiotextových služieb navrhujú v novele zákona o elektronických komunikáciách poslanci za OĽaNO Jozef Viskupič, Igor Matovič, Erika Jurinová a Martin Fecko.
„Predtým, ako dôjde k spojeniu a tarifikácii audiotextovej služby, musí zaznieť informácia o tom, že hovor je spoplatnený spolu s výškou tarifikácie,“ vysvetlil podstatu návrhu Viskupič.
Poskytovanie audiotextovej služby spočíva vo využívaní audiotextového čísla, ktoré je osobitne pridelené podniku poskytujúcemu takúto službu spolu so zvýšenou tarifikáciou za minútu hovoru, ktorá sa pohybuje na úrovni od 40 centov do troch eur za minútu. Rozsah využitia audiotextových čísiel je podľa zákonodarcov OĽaNO široký vzhľadom na to, že umožňujú automatizovanú jednostrannú komunikáciu s koncovým užívateľom.
Audiotext poskytuje širokú škálu služieb
Audiotextové čísla si našli uplatnenie v širokej škále služieb - od poskytovania informácií pre užívateľov (dopravné a cestovné informácie, meteorologické informácie), cez zber informácií od užívateľa (pri výberových konaniach na pracovné pozície, pri prieskumoch trhu) až po rekreačno-komerčné využitie v súťažiach alebo službách s erotickým obsahom.
„Napriek tomu, že zákon o elektronických komunikáciách výslovne nespomína žiadnu z osobitných kategórií služieb, práve audiotextové služby sú zo strany širokej verejnosti vnímané najcitlivejšie a často kriticky, najmä z dôvodu, že okamžite pred spojením volania - až na výnimky - nie je koncový užívateľ upozornený na platnú cenu vo vzťahu k audiotextovému číslu, ktorá je vyššia než bežná cena, čo súvisí s ochranou hospodárskych záujmov občana – spotrebiteľa,“ argumentujú poslanci za OĽaNO.
Osobitne treba pristupovať k duševne chorým
Považujú za dôležité, aby pri poskytovaní verejnej služby v oblasti elektronických komunikácií vrátane audiotextovej služby nedochádzalo ku klamaniu spotrebiteľa napríklad tým, že mu nie sú zo strany podnikateľa poskytnuté jasné, presné a úplné informácie o nákupných podmienkach takejto verejnej služby.
„Osobitne pritom treba pristupovať k spotrebiteľom, ktorí sú zraniteľní z dôvodu ich duševnej poruchy alebo telesnej vady, veku alebo dôverčivosti (pri audiotextovej službe ide najmä o posledné dve kategórie), a to tak, aby poskytnutie informácií o cene verejnej služby nemohlo byť považované za nekalú obchodnú praktiku v zmysle § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa,“ uvádzajú poslanci za OĽaNO.
Ak by parlament novelu schválil, nové pravidlá by začali platiť od 1. januára budúceho roku.
„Predtým, ako dôjde k spojeniu a tarifikácii audiotextovej služby, musí zaznieť informácia o tom, že hovor je spoplatnený spolu s výškou tarifikácie,“ vysvetlil podstatu návrhu Viskupič.
Poskytovanie audiotextovej služby spočíva vo využívaní audiotextového čísla, ktoré je osobitne pridelené podniku poskytujúcemu takúto službu spolu so zvýšenou tarifikáciou za minútu hovoru, ktorá sa pohybuje na úrovni od 40 centov do troch eur za minútu. Rozsah využitia audiotextových čísiel je podľa zákonodarcov OĽaNO široký vzhľadom na to, že umožňujú automatizovanú jednostrannú komunikáciu s koncovým užívateľom.
Audiotext poskytuje širokú škálu služieb
Audiotextové čísla si našli uplatnenie v širokej škále služieb - od poskytovania informácií pre užívateľov (dopravné a cestovné informácie, meteorologické informácie), cez zber informácií od užívateľa (pri výberových konaniach na pracovné pozície, pri prieskumoch trhu) až po rekreačno-komerčné využitie v súťažiach alebo službách s erotickým obsahom.
„Napriek tomu, že zákon o elektronických komunikáciách výslovne nespomína žiadnu z osobitných kategórií služieb, práve audiotextové služby sú zo strany širokej verejnosti vnímané najcitlivejšie a často kriticky, najmä z dôvodu, že okamžite pred spojením volania - až na výnimky - nie je koncový užívateľ upozornený na platnú cenu vo vzťahu k audiotextovému číslu, ktorá je vyššia než bežná cena, čo súvisí s ochranou hospodárskych záujmov občana – spotrebiteľa,“ argumentujú poslanci za OĽaNO.
Osobitne treba pristupovať k duševne chorým
Považujú za dôležité, aby pri poskytovaní verejnej služby v oblasti elektronických komunikácií vrátane audiotextovej služby nedochádzalo ku klamaniu spotrebiteľa napríklad tým, že mu nie sú zo strany podnikateľa poskytnuté jasné, presné a úplné informácie o nákupných podmienkach takejto verejnej služby.
„Osobitne pritom treba pristupovať k spotrebiteľom, ktorí sú zraniteľní z dôvodu ich duševnej poruchy alebo telesnej vady, veku alebo dôverčivosti (pri audiotextovej službe ide najmä o posledné dve kategórie), a to tak, aby poskytnutie informácií o cene verejnej služby nemohlo byť považované za nekalú obchodnú praktiku v zmysle § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa,“ uvádzajú poslanci za OĽaNO.
Ak by parlament novelu schválil, nové pravidlá by začali platiť od 1. januára budúceho roku.