|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. apríla 2013
Obrazom: Na Baťovom kanáli ´odomkli vodu´
Plavebnú sezónu na Baťovom kanáli otvorili v sobotu v prístave v Skalici. Počas víkendov budú výletné lode plávať k technickej pamiatke Výklopník v Sudoměřicích v Českej republike, ...
Zdieľať
SKALICA 27. apríla (WEBNOVINY) - Plavebnú sezónu na Baťovom kanáli otvorili v sobotu v prístave v Skalici.
Počas víkendov budú výletné lode plávať k technickej pamiatke Výklopník v Sudoměřicích v Českej republike, kde si budú môcť pasažieri pozrieť unikátne zariadenie na vyklápanie uhlia z vagónov na lode.
K dispozícii budú aj lode a lodičky pre individuálne plavby. Do flotily pred sezónou pribudla kajutová loď pre rodiny s deťmi Paráda a párty loď Eliška.
Vodu na začiatku sezóny "odomkli“ primátor Skalice Stanislav Chovanec a prevádzkovateľ prístavu Marián Tongeľ.
Počas dnešného dňa sú okrem plavieb k Výklopníku pre návštevníkov pripravené v prístave vystúpenia hudobných a tanečných skupín, pre deti súťaže a hry. Prístav v Skalici otvorili v roku 2007, postavili ho za približne 400-tisíc eur. Radnica od prístavu očakávala rozvoj vodnej turistiky a zatraktívnenie cestovného ruchu, tento zámer sa podarilo splniť.
Obrazom: Baťov kanál
Baťov kanál
Baťov kanál vznikol v 30. rokoch 20. storočia ako projekt využívaný na zavlažovanie územia a prepravu uhlia. Na tieto účely sa využíval až do roku 1960. V 90. rokoch sa začal využívať na turistické účely.
Táto unikátna vodná cesta dostala oficiálne meno Baťov kanál 1. mája 2002 za účasti Tomáša Baťu ml. a obnovil sa tak ľudový názov „Baťák“.
Plavebná trasa Baťovho kanála začína slovenským prístavom v Skalici a končí sa v Českej republike prístavom v Otrokoviciach.
V súčasnosti má Baťov kanál približne 60 km, na celom toku je niekoľko prístavov a prístavísk, ktoré slúžia ako zázemie pre turistov.
Baťov kanál vedie čiastočne po umelo vybudovaných kanálových častiach a čiastočne po rieke Morave. Plavebná hĺbka kanála je v priemere 1,5 m, šírka 12 metrov.
Počas víkendov budú výletné lode plávať k technickej pamiatke Výklopník v Sudoměřicích v Českej republike, kde si budú môcť pasažieri pozrieť unikátne zariadenie na vyklápanie uhlia z vagónov na lode.
K dispozícii budú aj lode a lodičky pre individuálne plavby. Do flotily pred sezónou pribudla kajutová loď pre rodiny s deťmi Paráda a párty loď Eliška.
Vodu na začiatku sezóny "odomkli“ primátor Skalice Stanislav Chovanec a prevádzkovateľ prístavu Marián Tongeľ.
Počas dnešného dňa sú okrem plavieb k Výklopníku pre návštevníkov pripravené v prístave vystúpenia hudobných a tanečných skupín, pre deti súťaže a hry. Prístav v Skalici otvorili v roku 2007, postavili ho za približne 400-tisíc eur. Radnica od prístavu očakávala rozvoj vodnej turistiky a zatraktívnenie cestovného ruchu, tento zámer sa podarilo splniť.
Obrazom: Baťov kanál
Baťov kanál
Baťov kanál vznikol v 30. rokoch 20. storočia ako projekt využívaný na zavlažovanie územia a prepravu uhlia. Na tieto účely sa využíval až do roku 1960. V 90. rokoch sa začal využívať na turistické účely.
Táto unikátna vodná cesta dostala oficiálne meno Baťov kanál 1. mája 2002 za účasti Tomáša Baťu ml. a obnovil sa tak ľudový názov „Baťák“.
Plavebná trasa Baťovho kanála začína slovenským prístavom v Skalici a končí sa v Českej republike prístavom v Otrokoviciach.
V súčasnosti má Baťov kanál približne 60 km, na celom toku je niekoľko prístavov a prístavísk, ktoré slúžia ako zázemie pre turistov.
Baťov kanál vedie čiastočne po umelo vybudovaných kanálových častiach a čiastočne po rieke Morave. Plavebná hĺbka kanála je v priemere 1,5 m, šírka 12 metrov.