|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. januára 2019
Obrat internetových obchodov vlani vzrástol takmer o štrvrtinu
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 9. januára (TASR) - Popularita nákupov prostredníctvom internetu na Slovensku neustále narastá. V roku 2018 sa zvýšil online predaj medziročne o 23 %. Slováci utratili za nákupy v internetových obchodoch rekordných 1,13 miliardy eur. Vzrástol aj počet e-shopov."Tradične najsilnejším obdobím bola vianočná sezóna, ktorá tvorí takmer tretinu obratu," uviedol v správe pre médiá šéf internetového nákupného poradenského portálu Heureka Tomáš Braverman. Zároveň uviedol, že Slováci nenakupujú v internetových obchodoch už iba elektroniku či bielu techniku, ale najnovšie aj produkty bežnej spotreby.
Ľudia mohli vlani nakupovať už v 11.585 internetových obchodoch. Hoci e-shopy ponúkajú doručenie tovaru až k zákazníkovi, rastie záujem o výdajné miesta, kde si môžu kupujúci svoj tovar vyzdvihnúť. Ich počet sa zvýšil na 2390. Stúpa aj množstvo zákazníkov nakupujúcich cez mobilné zariadenia. V súčasnosti nakupuje cez mobilný telefón už každý druhý Slovák.
Najväčší podiel na online trhu si stále drží elektronika, ktorá spolu s bielou technikou tvorí viac ako polovicu obratu všetkých nákupov. Internetové obchody, ktoré ponúkajú tovar pre dom a záhrady, skončili na druhom mieste s trhovým podielom 14 %. Tretím najčastejšie nakupovaným tovarom bolo oblečenie a módne doplnky s podielom osem percent.
Najrýchlejšie rastúcou kategóriou pri internetových nákupoch bol Dom a záhrada s medziročným rastom obratu o 44 %, nasledovaná kategóriou Jedlo a nápoje s rastom o 42%.
"Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciách. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy," dodal Braverman.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR