|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. marca 2010
Obnovia pátranie po troskách airbusu
Tagy: Airbus Air France
Na budúci týždeň sa začne nová, 30-dňová pátracia operácia po troskách havarovaného lietadla Airbus spoločnosti Air France, ktoré sa v júni minulého roku zrútilo do ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
RECIFE 26. marca (WEBNOVINY) - Na budúci týždeň sa začne nová, 30-dňová pátracia operácia po troskách havarovaného lietadla Airbus spoločnosti Air France, ktoré sa v júni minulého roku zrútilo do Atlantického oceánu. Vo štvrtok v Brazílii o tom informoval Jean-Paul Troadec, šéf francúzskej agentúry pre vyšetrovanie leteckých nehôd (BEA). Troadec podľa vlastných slov dúfa, že tretia operácia, ktorej hlavným cieľom je nájsť čierne skrinky, bude úspešná a pomôže určiť, čo spôsobilo nehodu. Ako povedal, pátracie lode budú hľadať v oveľa menšej oblasti, ktorú vymedzili experti po určení presnejšej trajektórie letu. Pátracie tímy budú prehľadávať oblasť, ktorá je desaťkrát menšia než pri predchádzajúcich pokusoch. "Myslím, že máme dobré šance nájsť trosky," vyhlásil.
Pátracia operácia, ktorá zahŕňa americké a nórske lode, bude stáť 10 miliónov dolárov. Sústrediť sa bude na oblasť o rozlohe vyše 2000 štvorcových kilometrov, pričom v niektorých miestach hĺbka dosahuje až 4 kilometre. Financie poskytnú spoločne Air France a Airbus. Pri pátraní pomôžu experti z Británie, Nemecka, Ruska a Brazílie, ako aj súkromné organizácie.
Doteraz sa nepodarilo nájsť ani jednu z čiernych skriniek, čo znemožňuje ukončiť vyšetrovanie nešťastia. Z tisíc kusov trosiek, ktoré z mora už vytiahli, sa nepodarilo určiť príčinu nešťastia. Čierne skrinky vysielajú signál len asi mesiac, pátrací tím však použije ponorky a lode vybavené sonarmi, ktoré by mohli trosky lietadla zachytiť. Podľa vyšetrovateľov čierne skrinky sú schopné prežiť pod vodou aj taký dlhý čas a zaznamenané údaje budú čitateľné aj napriek niekoľkomesačnému pôsobeniu mora.
Stroj typu Airbus A330 s 216 pasažiermi a 12 členmi posádky na palube zmizol v noci z 31. mája na 1. júna nad Atlantickým oceánom približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Predpokladá sa, že lietadlo sa zrútilo do mora po tom, ako počas preletu cez oblasť silných búrok zlyhali zariadenia na meranie okamžitej rýchlosti. Pri nehode letu AF 447 z Ria de Janeiro do Paríža zahynuli občania 33 krajín vrátane 72 Francúzov, 59 Brazílčanov, 26 Nemcov a troch Slovákov.
Vyšetrovanie nešťastia sa zameralo najmä na možnosť zlyhania tzv. Pitotových trubiek, ktoré slúžia na meranie rýchlosti. Na ich poškodenie upozornili pred haváriou automatické správy odvysielané lietadlom. Vyšetrovatelia z agentúry BEA vo svojej správe konštatovali, že príčinu nešťastia síce vyšetrovanie zatiaľ neodhalilo, no " použité Pitotove trubice sú poruchové". Nehodu podľa vyšetrovateľov však s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobila séria okolností.
SITA/AP
RECIFE 26. marca (WEBNOVINY) - Na budúci týždeň sa začne nová, 30-dňová pátracia operácia po troskách havarovaného lietadla Airbus spoločnosti Air France, ktoré sa v júni minulého roku zrútilo do Atlantického oceánu. Vo štvrtok v Brazílii o tom informoval Jean-Paul Troadec, šéf francúzskej agentúry pre vyšetrovanie leteckých nehôd (BEA). Troadec podľa vlastných slov dúfa, že tretia operácia, ktorej hlavným cieľom je nájsť čierne skrinky, bude úspešná a pomôže určiť, čo spôsobilo nehodu. Ako povedal, pátracie lode budú hľadať v oveľa menšej oblasti, ktorú vymedzili experti po určení presnejšej trajektórie letu. Pátracie tímy budú prehľadávať oblasť, ktorá je desaťkrát menšia než pri predchádzajúcich pokusoch. "Myslím, že máme dobré šance nájsť trosky," vyhlásil.
Pátracia operácia, ktorá zahŕňa americké a nórske lode, bude stáť 10 miliónov dolárov. Sústrediť sa bude na oblasť o rozlohe vyše 2000 štvorcových kilometrov, pričom v niektorých miestach hĺbka dosahuje až 4 kilometre. Financie poskytnú spoločne Air France a Airbus. Pri pátraní pomôžu experti z Británie, Nemecka, Ruska a Brazílie, ako aj súkromné organizácie.
Doteraz sa nepodarilo nájsť ani jednu z čiernych skriniek, čo znemožňuje ukončiť vyšetrovanie nešťastia. Z tisíc kusov trosiek, ktoré z mora už vytiahli, sa nepodarilo určiť príčinu nešťastia. Čierne skrinky vysielajú signál len asi mesiac, pátrací tím však použije ponorky a lode vybavené sonarmi, ktoré by mohli trosky lietadla zachytiť. Podľa vyšetrovateľov čierne skrinky sú schopné prežiť pod vodou aj taký dlhý čas a zaznamenané údaje budú čitateľné aj napriek niekoľkomesačnému pôsobeniu mora.
Stroj typu Airbus A330 s 216 pasažiermi a 12 členmi posádky na palube zmizol v noci z 31. mája na 1. júna nad Atlantickým oceánom približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Predpokladá sa, že lietadlo sa zrútilo do mora po tom, ako počas preletu cez oblasť silných búrok zlyhali zariadenia na meranie okamžitej rýchlosti. Pri nehode letu AF 447 z Ria de Janeiro do Paríža zahynuli občania 33 krajín vrátane 72 Francúzov, 59 Brazílčanov, 26 Nemcov a troch Slovákov.
Vyšetrovanie nešťastia sa zameralo najmä na možnosť zlyhania tzv. Pitotových trubiek, ktoré slúžia na meranie rýchlosti. Na ich poškodenie upozornili pred haváriou automatické správy odvysielané lietadlom. Vyšetrovatelia z agentúry BEA vo svojej správe konštatovali, že príčinu nešťastia síce vyšetrovanie zatiaľ neodhalilo, no " použité Pitotove trubice sú poruchové". Nehodu podľa vyšetrovateľov však s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobila séria okolností.
SITA/AP
Tagy: Airbus Air France