|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. septembra 2011
Obnova trate Pod. Biskupice - D. Streda bude stáť 11 mil. €
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začnú komplexnú rekonštrukciu 35-kilometrovej trate v úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda. Práce v celkovej hodnote 10,85 mil. eur bez dane z pridanej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. septembra (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začnú komplexnú rekonštrukciu 35-kilometrovej trate v úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda. Práce v celkovej hodnote 10,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty sú naplánované na 78 dní a štátny správca železničnej infraštruktúry ich bude financovať z vlastných zdrojov. Rozsiahla rekonštrukcia trate sa zameria na tri oblasti a zabezpečia ju na základe výberového konania spoločnosti Železničné stavebníctvo Bratislava, a.s. za 4,444 mil. eur, TSS Grade, a.s. Trnava za 3,522 mil. eur a Betamont, s.r.o. Zvolen za 2,885 mil. eur.
Nepretržitá výluka na rekonštruovanej trati začne 19. septembra od 8:00 a potrvá do 5. decembra do 18:00. Osobné vlaky budú v tomto období nahradené autobusmi, ktoré zabezpečila Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. Obe železničné firmy prosia cestujúcu verejnosť, ako aj užívateľov cestných komunikácií o pochopenie a trpezlivosť. "Výsledkom rekonštrukcie bude zásadné zlepšenie kvality, rýchlosti a komfortu cestovania pre verejnosť, ako aj významné rozšírenie priepustnosti trate pre nákladnú dopravu," tvrdia ŽSR. Práce budú trvať nepretržite, aj počas víkendov.
ŽSR sa rozhodli pristúpiť k rozsiahlej rekonštrukcii z dôvodu, že význam tejto trate v posledných rokoch značne rastie - tak v osobnej, ako aj v nákladnej železničnej doprave. "Uvedený úsek sa stal jedným z najfrekventovanejších a najvyťaženejších v rámci celého Slovenska. Je to spôsobené zvýšeným záujmom o každodenné cestovanie z okolitých oblastí do Bratislavy a späť, keďže sa tu v posledných rokoch zvýšil počet obyvateľov," informovala v utorok agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Zároveň sa na tejto trati realizuje intenzívna nákladná doprava do kontajnerového prekladiska v Dunajskej Strede a je tu predpoklad ešte väčšieho využitia pre nákladnú dopravu. Uvedená trať sa tak stáva pre celý región strategickou spojnicou a má ambíciu byť alternatívou k v posledných rokoch problematickej cestnej doprave v danom úseku.
Rekonštrukcia sa nerobí kvôli RegioJetu
"Od budúceho roku by navyše v zmysle platnej zmluvy s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky mal začať v úseku Bratislava - Dunajská Streda poskytovať svoje služby nový osobný prepravca - spoločnosť RegioJet. Modernizácia sa však určite nerealizuje len preto, aby RegioJet mohol prevádzkovať svoje vlaky," dodala Pavliková. Aj keby sa výluka nerealizovala, podľa vyjadrenia zástupcov RegioJet, by ich spoločnosť bola schopná prevádzkovať svoje vlaky podľa uzatvorenej zmluvy.
Železničné stavebníctvo Bratislava vykoná rekonštrukciu nástupíšť a osvetlenia, úpravy rozvodov nízkeho napätia a spevnených plôch, ako aj prístreškov pre cestujúcich a parkovacích plôch. Práce uskutoční na železničných staniciach a zastávkach Kvetoslavov, Nové Košariská, Lehnice, Miloslavov, Malá Paka, Dunajská Streda, Michal na Ostrove, Orechová Potôň, veľké Blahovo a Veľká Paka. TSS Grade zabezpečí rekonštrukciu železničného spodku a zvršku v železničných staniciach, zastávkach a v medzistaničných úsekoch. Betamont v železničných staniciach vykoná úpravy staničného zabezpečovacieho zariadenia, v stanici Kvetoslavov aj stavebné úpravy výpravnej budovy a elektroinštalácie. V jednotlivých zastávkach firma upraví informačné zariadenia a v úsekoch medzi stanicami vymení priecestné zabezpečovacie a informačné zariadenia.
Cieľom ŽSR je rovnako v najbližších rokoch modernizovať a rekonštruovať aj ďalšie regionálne trate, ktorých význam sa mení a zásadným spôsobom sa na nich zvyšuje objem prepravovaného tovaru a osôb. "Môžem vyjadriť radosť nad tým, že v prípade tohto spojenia, aj vďaka už mimoriadne frekventovanej nákladnej doprave na uvedenej trase, máme nový problém. A to, ako zabezpečiť, aby sa všetky vlaky na danú trasu zmestili, aby plne vyhovovali všetkým technickým parametrom. Prial by som si, aby sme aj na ďalších našich tratiach riešili v budúcnosti podobné, v úvodzovkách problémy", uviedol generálny riaditeľ ŽSR Vladimír Ľupták.
Signalizačné zariadenia na železničných priecestiach budú vypnuté
Rekonštrukcia trate Podunajské Biskupice - Dunajská Streda si vyžiada aj dočasné zmeny ohľadne prechádzania cez železničné priecestia. ŽSR žiadajú všetkých účastníkov cestnej premávky o zvýšenú pozornosť pri prechádzaní cez železničné priecestia počas výlukových prác. Železničné priecestia na tejto trati, ktoré sú vybavené svetelnou signalizáciou, alebo svetelnou signalizáciou a závorami, budú počas výluky úplne vypnuté z činnosti. Tam, kde sa nachádzajú závory, tieto budú vyviazané do polohy zvislo. Keďže na trati bude úplne zastavená osobná aj nákladná doprava, prejazd cez železničné priecestia bude pre účastníkov cestnej premávky bezpečný.
Tri železničné priecestia sa budú počas výluky rekonštruovať. Na železničnom priecestí v stanici Orechová Potôň bude vymenené zabezpečovacie zariadenie. Na priecestí v úseku Orechová Potôň - Dunajská Streda a v úseku Kvetoslavov - Lehnice ŽSR zvýšia stupeň zabezpečenia z nezabezpečeného priecestia, označeného len výstražným krížom na priecestie zabezpečené svetelnou signalizáciou.
Železničná spoločnosť Slovensko nahradí počas trvania výluky osobnú železničnú dopravu autobusovou. Autobusy budú jazdiť podľa osobitného cestovného poriadku a oproti vlakom sa ich budú dotýkať určité obmedzenia. Všetky spoje budú začínať a končiť na stanici Bratislava - Nové Mesto, s výnimkou prvého ranného spoja z Dunajskej Stredy a posledného z Bratislavy, ktoré budú vedené do a z bratislavskej Hlavnej stanice. V Rovinke a Nových Košariskách nebudú náhradné autobusy zastavovať, v Podunajských Biskupiciach nebude možné nastupovať smerom do Bratislavy, pre cestujúcich k EC vlakom budú jazdiť v sobotu priame autobusy zo staníc Bratislava - Nové Mesto, Podunajské Biskupice a Dunajská Streda. V autobusoch nebude možná preprava bicyklov, detské kočíky a nadrozmerná batožina bude prepravovaná podľa kapacitných možností autobusu.
Nepretržitá výluka na rekonštruovanej trati začne 19. septembra od 8:00 a potrvá do 5. decembra do 18:00. Osobné vlaky budú v tomto období nahradené autobusmi, ktoré zabezpečila Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. Obe železničné firmy prosia cestujúcu verejnosť, ako aj užívateľov cestných komunikácií o pochopenie a trpezlivosť. "Výsledkom rekonštrukcie bude zásadné zlepšenie kvality, rýchlosti a komfortu cestovania pre verejnosť, ako aj významné rozšírenie priepustnosti trate pre nákladnú dopravu," tvrdia ŽSR. Práce budú trvať nepretržite, aj počas víkendov.
ŽSR sa rozhodli pristúpiť k rozsiahlej rekonštrukcii z dôvodu, že význam tejto trate v posledných rokoch značne rastie - tak v osobnej, ako aj v nákladnej železničnej doprave. "Uvedený úsek sa stal jedným z najfrekventovanejších a najvyťaženejších v rámci celého Slovenska. Je to spôsobené zvýšeným záujmom o každodenné cestovanie z okolitých oblastí do Bratislavy a späť, keďže sa tu v posledných rokoch zvýšil počet obyvateľov," informovala v utorok agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Zároveň sa na tejto trati realizuje intenzívna nákladná doprava do kontajnerového prekladiska v Dunajskej Strede a je tu predpoklad ešte väčšieho využitia pre nákladnú dopravu. Uvedená trať sa tak stáva pre celý región strategickou spojnicou a má ambíciu byť alternatívou k v posledných rokoch problematickej cestnej doprave v danom úseku.
Rekonštrukcia sa nerobí kvôli RegioJetu
"Od budúceho roku by navyše v zmysle platnej zmluvy s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky mal začať v úseku Bratislava - Dunajská Streda poskytovať svoje služby nový osobný prepravca - spoločnosť RegioJet. Modernizácia sa však určite nerealizuje len preto, aby RegioJet mohol prevádzkovať svoje vlaky," dodala Pavliková. Aj keby sa výluka nerealizovala, podľa vyjadrenia zástupcov RegioJet, by ich spoločnosť bola schopná prevádzkovať svoje vlaky podľa uzatvorenej zmluvy.
Železničné stavebníctvo Bratislava vykoná rekonštrukciu nástupíšť a osvetlenia, úpravy rozvodov nízkeho napätia a spevnených plôch, ako aj prístreškov pre cestujúcich a parkovacích plôch. Práce uskutoční na železničných staniciach a zastávkach Kvetoslavov, Nové Košariská, Lehnice, Miloslavov, Malá Paka, Dunajská Streda, Michal na Ostrove, Orechová Potôň, veľké Blahovo a Veľká Paka. TSS Grade zabezpečí rekonštrukciu železničného spodku a zvršku v železničných staniciach, zastávkach a v medzistaničných úsekoch. Betamont v železničných staniciach vykoná úpravy staničného zabezpečovacieho zariadenia, v stanici Kvetoslavov aj stavebné úpravy výpravnej budovy a elektroinštalácie. V jednotlivých zastávkach firma upraví informačné zariadenia a v úsekoch medzi stanicami vymení priecestné zabezpečovacie a informačné zariadenia.
Cieľom ŽSR je rovnako v najbližších rokoch modernizovať a rekonštruovať aj ďalšie regionálne trate, ktorých význam sa mení a zásadným spôsobom sa na nich zvyšuje objem prepravovaného tovaru a osôb. "Môžem vyjadriť radosť nad tým, že v prípade tohto spojenia, aj vďaka už mimoriadne frekventovanej nákladnej doprave na uvedenej trase, máme nový problém. A to, ako zabezpečiť, aby sa všetky vlaky na danú trasu zmestili, aby plne vyhovovali všetkým technickým parametrom. Prial by som si, aby sme aj na ďalších našich tratiach riešili v budúcnosti podobné, v úvodzovkách problémy", uviedol generálny riaditeľ ŽSR Vladimír Ľupták.
Signalizačné zariadenia na železničných priecestiach budú vypnuté
Rekonštrukcia trate Podunajské Biskupice - Dunajská Streda si vyžiada aj dočasné zmeny ohľadne prechádzania cez železničné priecestia. ŽSR žiadajú všetkých účastníkov cestnej premávky o zvýšenú pozornosť pri prechádzaní cez železničné priecestia počas výlukových prác. Železničné priecestia na tejto trati, ktoré sú vybavené svetelnou signalizáciou, alebo svetelnou signalizáciou a závorami, budú počas výluky úplne vypnuté z činnosti. Tam, kde sa nachádzajú závory, tieto budú vyviazané do polohy zvislo. Keďže na trati bude úplne zastavená osobná aj nákladná doprava, prejazd cez železničné priecestia bude pre účastníkov cestnej premávky bezpečný.
Tri železničné priecestia sa budú počas výluky rekonštruovať. Na železničnom priecestí v stanici Orechová Potôň bude vymenené zabezpečovacie zariadenie. Na priecestí v úseku Orechová Potôň - Dunajská Streda a v úseku Kvetoslavov - Lehnice ŽSR zvýšia stupeň zabezpečenia z nezabezpečeného priecestia, označeného len výstražným krížom na priecestie zabezpečené svetelnou signalizáciou.
Železničná spoločnosť Slovensko nahradí počas trvania výluky osobnú železničnú dopravu autobusovou. Autobusy budú jazdiť podľa osobitného cestovného poriadku a oproti vlakom sa ich budú dotýkať určité obmedzenia. Všetky spoje budú začínať a končiť na stanici Bratislava - Nové Mesto, s výnimkou prvého ranného spoja z Dunajskej Stredy a posledného z Bratislavy, ktoré budú vedené do a z bratislavskej Hlavnej stanice. V Rovinke a Nových Košariskách nebudú náhradné autobusy zastavovať, v Podunajských Biskupiciach nebude možné nastupovať smerom do Bratislavy, pre cestujúcich k EC vlakom budú jazdiť v sobotu priame autobusy zo staníc Bratislava - Nové Mesto, Podunajské Biskupice a Dunajská Streda. V autobusoch nebude možná preprava bicyklov, detské kočíky a nadrozmerná batožina bude prepravovaná podľa kapacitných možností autobusu.