|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. februára 2013
Obnova bratislavského Starého mosta sa začne v lete
Dlho očakávaná rekonštrukcia bratislavského Starého mosta a budovanie prvej časti električkovej trate do Petržalky sa začne začiatkom leta. Ako informoval hlavný dopravný inžinier ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. februára (WEBNOVINY) – Dlho očakávaná rekonštrukcia bratislavského Starého mosta a budovanie prvej časti električkovej trate do Petržalky sa začne začiatkom leta.
Ako informoval hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser, so stavebnými prácami chce mesto začať v júni alebo júli tohto roka.
Vedenie mesta v pondelok večer v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca v Bratislave informovalo verejnosť o stave projektu budovania prvej etapy nosného dopravného systému MHD, ktorého súčasťou je aj rekonštrukcia Starého mosta.
„Chceli sme ľuďom ukázať, kam sme sa dostali, čo bolo výsledkom práce mesta za rok 2012,“ povedal bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Ako dodal, pri projekte budovania električkovej trate do Petržalky sa s verejnosťou stretávajú po štvrtýkrát.
„Sú tam ešte otvorené miesta, napríklad Štúrova ulica, prípadne nejaké riešenia na strane Petržalky, ale už veľké zmeny v projekte nie sú,“ dodal primátor.
Mnohým sa vizuál nepáči
Časti verejnosti sa však vizuál nového Starého mosta nepáči. „Je to ohavné dielo,“ povedal jeden z Petržalčanov v diskusii. Podľa Ftáčnika však o takejto konštrukcii mosta rozhodli ešte minulý rok zástupcovia verejnosti, teda bratislavskí mestskí poslanci.
Tvrdí tiež, že na iné riešenie už nemali čas. „Nie je to ideálne riešenie, ja ho neobhajujem. Bol by som oveľa radšej, keby sme boli v roku 2007, mali celé programové obdobie a mohli to riešiť inak,“ vysvetlil Ftáčnik. Nový Starý most a prvá časť koľajovej trate Šafárikovo námestie - Bosákova musí byť hotová do konca roka 2015.
To je podmienka, aby mesto mohlo čerpať na projekt nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava. Mesto plánuje projekt ukončiť v polovici roka 2015. Ak by vznikli problémy, budú mať polročnú rezervu.
Hlavné mesto má už na projekt rekonštrukcie Starého mosta a vybudovanie prvej časti električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu všetky platné stavebné povolenia.
Zhotoviteľ musí mať skúsenosti
Koncom januára vyhlásili medzinárodnú verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby, ktorej víťaz by mal byť známy v apríli. Jednou z podmienok tendra je, že budúci zhotoviteľ stavby musí mať za posledné tri roky skúsenosti s výstavbou mosta ponad tečúci tok.
Keďže za posledné tri roky na Slovensku takýto projekt nebol, mesto v súťaži očakáva medzinárodné konzorcium zložené z domácich a zahraničných firiem. Zákazka je na vyše 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov eur.
Záujemcovia sa môžu prihlásiť do 20. marca, komisia otvorí obálky 21. marca. Súťažné podklady si prevzalo 40 záujemcov. O víťazovi rozhodne cena. Mesto ešte vyhlási tender na externý stavebný dozor, túto podmienku dostalo od ministerstva dopravy.
V prvej etape vybudovania električkovej trate do Petržalky vymenia starú konštrukciu mosta ponad Dunaj za novú. Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty sa odstránia a nahradia sa jednou.
Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách mosta. V projekte sa počíta aj so zrušením konečnej zastávky autobusov na Šafárikovom námestí, tá sa presunie na Bosákovu. Tam sa budú zároveň otáčať električky. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmedia a rozšírenie estakády
Mesto sa na financovaní projektu bude podieľať piatimi percentami, zaplatí 4,2 milióna eur, štát prispeje 10 percentami.
Ako informoval hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser, so stavebnými prácami chce mesto začať v júni alebo júli tohto roka.
Vedenie mesta v pondelok večer v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca v Bratislave informovalo verejnosť o stave projektu budovania prvej etapy nosného dopravného systému MHD, ktorého súčasťou je aj rekonštrukcia Starého mosta.
„Chceli sme ľuďom ukázať, kam sme sa dostali, čo bolo výsledkom práce mesta za rok 2012,“ povedal bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Ako dodal, pri projekte budovania električkovej trate do Petržalky sa s verejnosťou stretávajú po štvrtýkrát.
„Sú tam ešte otvorené miesta, napríklad Štúrova ulica, prípadne nejaké riešenia na strane Petržalky, ale už veľké zmeny v projekte nie sú,“ dodal primátor.
Mnohým sa vizuál nepáči
Časti verejnosti sa však vizuál nového Starého mosta nepáči. „Je to ohavné dielo,“ povedal jeden z Petržalčanov v diskusii. Podľa Ftáčnika však o takejto konštrukcii mosta rozhodli ešte minulý rok zástupcovia verejnosti, teda bratislavskí mestskí poslanci.
Tvrdí tiež, že na iné riešenie už nemali čas. „Nie je to ideálne riešenie, ja ho neobhajujem. Bol by som oveľa radšej, keby sme boli v roku 2007, mali celé programové obdobie a mohli to riešiť inak,“ vysvetlil Ftáčnik. Nový Starý most a prvá časť koľajovej trate Šafárikovo námestie - Bosákova musí byť hotová do konca roka 2015.
To je podmienka, aby mesto mohlo čerpať na projekt nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava. Mesto plánuje projekt ukončiť v polovici roka 2015. Ak by vznikli problémy, budú mať polročnú rezervu.
Hlavné mesto má už na projekt rekonštrukcie Starého mosta a vybudovanie prvej časti električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu všetky platné stavebné povolenia.
Zhotoviteľ musí mať skúsenosti
Koncom januára vyhlásili medzinárodnú verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby, ktorej víťaz by mal byť známy v apríli. Jednou z podmienok tendra je, že budúci zhotoviteľ stavby musí mať za posledné tri roky skúsenosti s výstavbou mosta ponad tečúci tok.
Keďže za posledné tri roky na Slovensku takýto projekt nebol, mesto v súťaži očakáva medzinárodné konzorcium zložené z domácich a zahraničných firiem. Zákazka je na vyše 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov eur.
Záujemcovia sa môžu prihlásiť do 20. marca, komisia otvorí obálky 21. marca. Súťažné podklady si prevzalo 40 záujemcov. O víťazovi rozhodne cena. Mesto ešte vyhlási tender na externý stavebný dozor, túto podmienku dostalo od ministerstva dopravy.
V prvej etape vybudovania električkovej trate do Petržalky vymenia starú konštrukciu mosta ponad Dunaj za novú. Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty sa odstránia a nahradia sa jednou.
Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách mosta. V projekte sa počíta aj so zrušením konečnej zastávky autobusov na Šafárikovom námestí, tá sa presunie na Bosákovu. Tam sa budú zároveň otáčať električky. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmedia a rozšírenie estakády
Mesto sa na financovaní projektu bude podieľať piatimi percentami, zaplatí 4,2 milióna eur, štát prispeje 10 percentami.