|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 26.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Štefan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. októbra 2007
Obmedzenie projektov PPP ich podľa Mojša môže spochybniť
Ak by sa mali projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlocesty R1 realizovať v obmedzenej podobe, je otázne, či bude vôbec potrebná ich realizácia. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. októbra (WEBNOVINY) - Ak by sa mali projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlocesty R1 realizovať v obmedzenej podobe, je otázne, či bude vôbec potrebná ich realizácia. Uviedol to v stredu štátny tajomník ministerstva dopravy Milan Mojš v súvislosti so stanoviskom ministerstva financií, ktoré odporúča vláde skresať rozsah diaľničných projektov PPP o tretinu zo 151 na 95 kilometrov. Prijaté uznesenie vlády a príprava zákonov na urýchlenie výstavby diaľnic by podľa Mojša potom nezodpovedali výsledku. Nevyjadril sa však, či by sa v takom prípade plánované projekty PPP zrušili.
Mojš potvrdil, že ministerstvo dopravy naďalej trvá na uskutočnení pôvodného návrhu realizácie diaľničných projektov PPP. "Je uznesenie vlády o urýchlení výstavby diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Chceme toto uznesenie vlády splniť," zdôvodnil Mojš. Pripustil aj možnosť neskoršieho začiatku stavby úsekov D1 a R1 zo súkromných zdrojov budúcich koncesionárov, približne na jar budúceho roku, zatiaľ je však predčasné o tom hovoriť. "Ťažko predbiehať, aký bude ďalší postup," dodal štátny tajomník rezortu dopravy. Ako ďalej uviedol, odborníci pokračujú v rokovaní o tejto problematike. Ministerstvo dopravy pritom pripravuje protiargumenty k analýze ministerstva financií. Chce presvedčiť rezort financií, že riziká nie sú až také veľké, ako uvádza v stanovisku. Na otázku, kto urobí konečné rozhodnutie, odvetil, že to sa dá ťažko povedať. Ministerstvo dopravy podľa Mojša nechce postaviť diaľničné prepojenie Bratislavy s Košicami za každú cenu, ale bez toho sa nepodarí znižovať medziregionálne rozdiely.
"Poradca je na to, aby radil, a my sme na to, aby sme sa rozhodli," reagoval na skutočnosť, že poradenská firma Mott MacDonald odporúčala realizovať druhú, lacnejšiu alternatívu projektov PPP so šiestimi balíkmi úsekov a termínom dokončenia v roku 2013. Výdavky štátneho rozpočtu by mohli byť v tomto prípade nižšie o niekoľko miliárd korún vrátane dane z pridanej hodnoty. Vládou schválený návrh však pozostáva z troch balíkov úsekov s dokončením čiastočne v roku 2010 a čiastočne v roku 2012.
Vzhľadom na to, že premiér Robert Fico ochorel, jeho avizované stretnutie s ministrami financií a dopravy o problematike projektov PPP sa pravdepodobne neuskutoční, uviedol Mojš. Projekty PPP podľa Mojša nezaťažia štátny rozpočet okamžite - začiatok splátok by mal byť posunutý o šesť rokov a rozložený na ďalších 25 rokov. Ako ďalej informoval, prípadný kompromis s ministerstvom financií v otázke rozsahu realizácie projektov PPP závisí od ďalších rokovaní.
SITA
Súvisiace články:
Vážny bude o PPP projektoch rokovať ešte s ministrom financií (24. 10. 2007)
MDPT zverejnilo dve predbežné oznámenia na projekty PPP (8. 10. 2007)
O projekty PPP na diaľnici je podľa Fica obrovský záujem (4. 10. 2007)
MDPT začína obstarávanie na stavbu úsekov D1 a R1 cez PPP (27. 9. 2007)
Riziká projektov PPP ešte posudzuje ministerstvo financií (12. 9. 2007)
Rezort dopravy zatiaľ nevylúčil stavbu diaľnic v systéme PPP (17. 10. 2006)
Dopravným PPP projektom hovorí Vážny skôr nie, ako áno (7. 8. 2006)
Projekty s účasťou súkromníkov (24. 11. 2005)