|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. októbra 2013
Obľúbenosť bezkontaktných platobných kariet rastie
Takmer tri štvrtiny majiteľov alebo potenciálnych užívateľov platobných kariet by chceli platiť bezkontaktne v supermarketoch a obchodoch s potravinami. Na druhom mieste sa ...
Zdieľať
Bratislava 24. októbra - Takmer tri štvrtiny majiteľov alebo potenciálnych užívateľov platobných kariet by chceli platiť bezkontaktne v supermarketoch a obchodoch s potravinami. Na druhom mieste sa v rebríčku popularity miest s možnosťou bezkontaktného platenia umiestnili reštaurácie a mestská hromadná doprava, rýchle platenie by tu zhodne uvítalo 55 % ľudí. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti MasterCard.
Prieskum MasterIndex ukázal, že ľudia majú záujem o bezkontaktné platenie na mnohých miestach. Rýchle a pohodlné platenie v pohostinstvách, kaviarňach, baroch alebo v reštauráciách rýchleho občerstvenia je obľúbené najmä u ľudí s mesačnou mzdou vyššou ako 1000 eur. Z tejto skupiny by to privítalo dokonca 82,4 % ľudí. Takmer polovica ľudí by chcela mať možnosť rýchleho vybavenia vďaka bezkontaktnému plateniu na benzínových pumpách, z ľudí so strednými príjmami sú to dve tretiny (66 %). Približne každý tretí užívateľ alebo potenciálny užívateľ bezkontaktnej platobnej karty na Slovensku by chcel platiť jednoduchšie aj za lístky do divadla alebo do kina. Pre takúto možnosť sa kladne vyjadrilo aj 57 % mladých ľudí do 29 rokov.
"Keď sme na Slovensku ako prví pred piatimi rokmi zavádzali bezkontaktné platenie, čakali sme úspech, ale netušili sme, akú obrovskú popularitu si získa. Je to dôkaz, že Slováci si veľmi rýchlo zvykajú na nové technológie a radi ich používajú," hovorí Miroslav Lukeš, generálny riaditeľ spoločnosti MasterCard pre Slovensko a ČR. "Obľúbenosť bezkontaktných a multifunkčných kariet potvrdzuje aj výborne fungujúci systém Bratislavskej mestskej karty. Sme pripravení podporiť podobné projekty aj v ďalších slovenských mestách," dodáva. Bratislavská mestská karta rieši Bratislavčanom nielen starosti s platením v obchodoch a s úhradou cestovného v MHD, ale funguje aj ako preukaz do knižnice. Jej majitelia tiež získavajú zľavy na vstupné do múzeí, galérií, zoologickej záhrady a u mnohých komerčných partnerov.
Podľa výsledkov prieskumu majú Slováci záujem o zabudovanie bezkontaktnej technológie do mobilných telefónov a takmer 60 % ľudí to považuje za najvýhodnejšie riešenie.
Súvisiace články:
WIRED ako prvý testuje ‘nakupovanie priamo v obsahu’ cez MasterCard ShopThis! (10. 10. 2013)
Slováci sú s MasterCard priekopníkmi bezkontaktných platieb (4. 9. 2013)
Mobilné platenie MasterCard Mobile na českom trhu spustené (28. 1. 2013)
MasterCard vyhlasuje súťaž o najlepšiu aplikáciu mobilného nakupovania (4. 12. 2012)
Svet bez hotovosti pomáha budovať svet bez hladu (13. 9. 2012)
Spoločnosť MasterCard spúšťa na Slovensku ojedinelú kampaň na podporu online nákupov (1. 11. 2011)
Podľa štúdie spoločnosti MasterCard bude finále Ligy majstrov UEFA historicky najbohatšie (27. 5. 2011)
MasterCard: 97 % Slovákov považuje debetnú kartu za svoju hlavnú platobnú kartu (21. 10. 2010)
MasterCard predstavuje „kartu novej generácie“ so zabudovaným displejom (8. 6. 2010)
Súťažte v multikinách Palace Cinemas s platobnými kartami MasterCard a Maestro (17. 3. 2010)