|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. októbra 2010
Obchvat Trstenej na R3 má byť koncom mesiaca
Motoristi by mali začať jazdiť cez 7,2-kilometrový obchvat Trstenej na rýchlostnej ceste R3 koncom októbra. Zatiaľ sa budú musieť uspokojiť s tým, že Národná diaľničná ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA BRATISLAVA 20. októbra (WEBNOVINY) - Motoristi by mali začať jazdiť cez 7,2-kilometrový obchvat Trstenej na rýchlostnej ceste R3 koncom októbra. Zatiaľ sa budú musieť uspokojiť s tým, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. odovzdá úsek do užívania len v polovičnom profile s dvomi pruhmi. Pôvodná zmluvná cena stavby vo výške 39,12 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty by mala byť navýšená zhruba o 14 %, hoci limit pre následné zvýšenie ceny diaľnic a rýchlociest je 10 %.
Medzi dôvodmi zvýšenia zmluvnej ceny stavby obchvatu Trstenej sú podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka doplnenie protihlukovej steny, zmena všeobecne záväzných právnych predpisov, ako aj úprava podložia, prevedenia ostrých prepojov preložiek plynovodov. Patrí k nim aj zmena typu mostnej konštrukcie na jednom stavebnom objekte, aby bola trasa R3 riešená aj pre zohľadnenie budúceho profilu rýchlocesty. Stavbu realizuje Združenie Trstená R3 vedené spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina.
Do konca tohto roku by mal byť odovzdaný do užívania aj obchvat Hornej Štubne v dĺžke 4,3 kilometra takisto na R3 a v polovičnom profile. "Určenie spojazdnenia je len technickou záležitosťou, budeme o tom včas informovať," dodal Jánošík. Pôvodná zmluvná cena tejto stavby v objeme 19,44 mil. eur by sa mala zvýšiť zhruba o 10 %. Dôvodmi navýšenia ceny sú podľa neho zmena zakladania objektov z dôvodu skutočnej geológie a tiež zmena legislatívy. Dodávateľom tejto stavby je Združenie Horná Štubňa R3 v zložení Skanska SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Obchvat Hornej Štubne so začiatkom prác v koncom roka 2008 mal byť pôvodne ukončený v novembri budúceho roku.
SITA
Medzi dôvodmi zvýšenia zmluvnej ceny stavby obchvatu Trstenej sú podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka doplnenie protihlukovej steny, zmena všeobecne záväzných právnych predpisov, ako aj úprava podložia, prevedenia ostrých prepojov preložiek plynovodov. Patrí k nim aj zmena typu mostnej konštrukcie na jednom stavebnom objekte, aby bola trasa R3 riešená aj pre zohľadnenie budúceho profilu rýchlocesty. Stavbu realizuje Združenie Trstená R3 vedené spoločnosťou Váhostav - SK, a.s. Žilina.
Do konca tohto roku by mal byť odovzdaný do užívania aj obchvat Hornej Štubne v dĺžke 4,3 kilometra takisto na R3 a v polovičnom profile. "Určenie spojazdnenia je len technickou záležitosťou, budeme o tom včas informovať," dodal Jánošík. Pôvodná zmluvná cena tejto stavby v objeme 19,44 mil. eur by sa mala zvýšiť zhruba o 10 %. Dôvodmi navýšenia ceny sú podľa neho zmena zakladania objektov z dôvodu skutočnej geológie a tiež zmena legislatívy. Dodávateľom tejto stavby je Združenie Horná Štubňa R3 v zložení Skanska SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Obchvat Hornej Štubne so začiatkom prác v koncom roka 2008 mal byť pôvodne ukončený v novembri budúceho roku.
SITA