|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. decembra 2010
Obchvat Svidníka na R4 otvorili s meškaním jeden a pol roka
Motoristi môžu využívať obchvat Svidníka na rýchlostnej ceste R4 zatiaľ v polovičnom profile. Stalo sa tak po jeden a pol ročnom meškaní s odovzdaním stavby do užívania. Preložku cesty ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 20. decembra (WEBNOVINY) - Motoristi môžu využívať obchvat Svidníka na rýchlostnej ceste R4 zatiaľ v polovičnom profile. Stalo sa tak po jeden a pol ročnom meškaní s odovzdaním stavby do užívania. Preložku cesty v dĺžke 4,6 kilometra, ktorá bude súčasťou rýchlostnej komunikácie od hranice s Poľskom cez Prešov a Košice po hranicu s Maďarskom, otvorila v pondelok Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS). Stavebné náklady obchvatu by sa po jeho oprave v dôsledku zosuvu vozovky mali oproti pôvodnej zmluvnej cene 22,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty zvýšiť asi o 15 až 20 %. Obchvat postavilo Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú aj spoločnosti Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava.
Stavebné práce na obchvate Svidníka začali koncom roka 2007 a mali byť ukončené v máji minulého roka. Kvôli poškodeniu vozovky na troch miestach po prepadnutí násypu nemohla byť cesta sprevádzkovaná a bola nevyhnutná jej oprava. Spôsobili to nielen náročné geologické podmienky, ale taktiež rýchle tempo výstavby cesty. Plánovaný čas výstavby obchvatu sa z pôvodných 48 mesiacov skrátil najskôr na 36 mesiacov a neskôr až na 18 mesiacov.
Podľa projektanta stavby, spoločnosti Dopravoprojekt, a.s., obchvat Svidníka odľahčí dopravu v meste presmerovaním tranzitnej prepravy mimo zastaveného územia. "Stavba ako celok bude dokončená, keď v druhej fáze bude dobudovaná druhá polovica profilu štvorprúdovej rýchlostnej cesty, a to po naplnení kapacity v súčasnosti budovanej polovice profilu," informoval v pondelok agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravoprojektu Gabriel Koczkáš. Ako dodal, súčasťou stavby členenej na 58 stavebných objektov sú križovatky Svidník juh a Svidník sever, ako aj osem mostov, dočasný most cez potok Ladomírka, osem cestných objektov, päť poľných a lesných ciest, štyri oporné a zárubné múry.
NDS plánovala do konca tohto roka ukončiť aj druhú etapu výstavby úseku rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 8,4 kilometra a plnom štvorpruhovom profile. Cestu, ktorá mala byť podľa zmluvy s dodávateľom hotová pôvodne do 23. novembra, plánovali diaľničiari odovzdať do užívania v druhej polovici decembra. Motoristi si na využívanie tohto úseku budú musieť napokon počkať až do konca januára 2011. Dôvodom ďalšieho odloženia otvorenia cesty sú pokračujúce problémy so zosuvmi pôdy v dôsledku extrémnych zrážok a následnej zvýšenej hladiny rieky Hron. Pôvodná zmluvná cena tejto stavby 103,59 mil. eur bez dane by sa mala kvôli prácam navyše zvýšiť asi o 5 %. Dodávateľom stavby je Združenie Žarnovica II, vedené spoločnosťou Doprastav, a.s. Ďalšími členmi združenia sú firmy Strabag, s.r.o. Bratislava, Stavby silnic a železnic, a.s. Zlín a Inžinierske stavby, a.s. Košice.
Stavebné práce na obchvate Svidníka začali koncom roka 2007 a mali byť ukončené v máji minulého roka. Kvôli poškodeniu vozovky na troch miestach po prepadnutí násypu nemohla byť cesta sprevádzkovaná a bola nevyhnutná jej oprava. Spôsobili to nielen náročné geologické podmienky, ale taktiež rýchle tempo výstavby cesty. Plánovaný čas výstavby obchvatu sa z pôvodných 48 mesiacov skrátil najskôr na 36 mesiacov a neskôr až na 18 mesiacov.
Podľa projektanta stavby, spoločnosti Dopravoprojekt, a.s., obchvat Svidníka odľahčí dopravu v meste presmerovaním tranzitnej prepravy mimo zastaveného územia. "Stavba ako celok bude dokončená, keď v druhej fáze bude dobudovaná druhá polovica profilu štvorprúdovej rýchlostnej cesty, a to po naplnení kapacity v súčasnosti budovanej polovice profilu," informoval v pondelok agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravoprojektu Gabriel Koczkáš. Ako dodal, súčasťou stavby členenej na 58 stavebných objektov sú križovatky Svidník juh a Svidník sever, ako aj osem mostov, dočasný most cez potok Ladomírka, osem cestných objektov, päť poľných a lesných ciest, štyri oporné a zárubné múry.
NDS plánovala do konca tohto roka ukončiť aj druhú etapu výstavby úseku rýchlostnej cesty R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 8,4 kilometra a plnom štvorpruhovom profile. Cestu, ktorá mala byť podľa zmluvy s dodávateľom hotová pôvodne do 23. novembra, plánovali diaľničiari odovzdať do užívania v druhej polovici decembra. Motoristi si na využívanie tohto úseku budú musieť napokon počkať až do konca januára 2011. Dôvodom ďalšieho odloženia otvorenia cesty sú pokračujúce problémy so zosuvmi pôdy v dôsledku extrémnych zrážok a následnej zvýšenej hladiny rieky Hron. Pôvodná zmluvná cena tejto stavby 103,59 mil. eur bez dane by sa mala kvôli prácam navyše zvýšiť asi o 5 %. Dodávateľom stavby je Združenie Žarnovica II, vedené spoločnosťou Doprastav, a.s. Ďalšími členmi združenia sú firmy Strabag, s.r.o. Bratislava, Stavby silnic a železnic, a.s. Zlín a Inžinierske stavby, a.s. Košice.