|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. apríla 2013
Obchvat Galanty by mal byť kompletne hotový o dva roky
Južný obchvat Galanty na ceste I/75 bude kompletne hotový o dva roky. Tranzitná, predovšetkým nákladná doprava, bude od mája 2015 už samotnú Galantu obchádzať. Výstavba tretej, ...
Zdieľať
GALANTA 30. apríla (WEBNOVINY) - Južný obchvat Galanty na ceste I/75 bude kompletne hotový o dva roky.
Tranzitná, predovšetkým nákladná doprava, bude od mája 2015 už samotnú Galantu obchádzať. Výstavba tretej, záverečnej etapy obchvatu, sa začala v utorok poklepaním po základnom kameni.
Celkové náklady na tretiu etapu dosiahnu podľa riaditeľa Slovenskej správy ciest Romana Žemberu približne 28 miliónov eur, z toho stavebná časť bude stáť 23 miliónov eur a majetkové vysporiadanie 4,5 milióna eur.
Na približne päťkilometrovom úseku si musia stavbári poradiť s dvoma mostmi, dvoma okružnými križovatkami a množstvom prekládok inžinierskych sietí. Zhotoviteľom tretej etapy je spoločnosť Strabag.
Obrazom: Otvorenie stavby obchvatu Galanty
Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček označil obchvat Galanty za dobrý príklad financovania pomocou fondov Európskej únie, z ktorých je pri dopravných projektoch preplácaných až 85 percent oprávnených nákladov. Všetky tri etapy sú súčasťou projektov operačného programu Doprava 2007-2013.
Primátor Ladislav Maťašovský potvrdil, že už prvé dve etapy obchvatu Galante pomohli, áut v centre je menej. Galanťania si však podľa neho vydýchnu až o dva roky, keď bude obchvat mesta kompletne hotový a tranzitná doprava nebude mať dôvod cez mesto prechádzať. Súčasťou projektu je aj mimoúrovňové napojenie priemyselného parku Samsung na novovybudovanú cestu.
Centrom Galanty prechádza denne približne 16-tisíc vozidiel. Výstavba južného obchvatu, ktorý je súčasťou cesty I/75, by mala prispieť k významnému zníženiu tohto počtu. Napojenie na priemyselnú zónu by mohlo byť zaujímavé aj pre prípadných ďalších investorov.
Tranzitná, predovšetkým nákladná doprava, bude od mája 2015 už samotnú Galantu obchádzať. Výstavba tretej, záverečnej etapy obchvatu, sa začala v utorok poklepaním po základnom kameni.
Celkové náklady na tretiu etapu dosiahnu podľa riaditeľa Slovenskej správy ciest Romana Žemberu približne 28 miliónov eur, z toho stavebná časť bude stáť 23 miliónov eur a majetkové vysporiadanie 4,5 milióna eur.
Na približne päťkilometrovom úseku si musia stavbári poradiť s dvoma mostmi, dvoma okružnými križovatkami a množstvom prekládok inžinierskych sietí. Zhotoviteľom tretej etapy je spoločnosť Strabag.
Obrazom: Otvorenie stavby obchvatu Galanty
Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček označil obchvat Galanty za dobrý príklad financovania pomocou fondov Európskej únie, z ktorých je pri dopravných projektoch preplácaných až 85 percent oprávnených nákladov. Všetky tri etapy sú súčasťou projektov operačného programu Doprava 2007-2013.
Primátor Ladislav Maťašovský potvrdil, že už prvé dve etapy obchvatu Galante pomohli, áut v centre je menej. Galanťania si však podľa neho vydýchnu až o dva roky, keď bude obchvat mesta kompletne hotový a tranzitná doprava nebude mať dôvod cez mesto prechádzať. Súčasťou projektu je aj mimoúrovňové napojenie priemyselného parku Samsung na novovybudovanú cestu.
Centrom Galanty prechádza denne približne 16-tisíc vozidiel. Výstavba južného obchvatu, ktorý je súčasťou cesty I/75, by mala prispieť k významnému zníženiu tohto počtu. Napojenie na priemyselnú zónu by mohlo byť zaujímavé aj pre prípadných ďalších investorov.