|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. decembra 2014
Obchvat Bratislavy je výhodné stavať formou PPP, súhlas musí dať vláda
Obchvat Bratislavy by bolo výhodné stavať formou PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva). Taký výsledok priniesla podľa ministra dopravy Jána ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 18. decembra (TASR) – Obchvat Bratislavy by bolo výhodné stavať formou PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva). Taký výsledok priniesla podľa ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) štúdia realizovateľnosti, ktorá projekt posudzovala. Definitívnu zelenú celej stavbe však musí dať ešte vláda."Predpokladáme, že na vládu by mohol ísť projekt do konca januára," odhadol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave minister Počiatek. Stavebné náklady naň by sa pritom mali pohybovať na úrovni 1,3 miliardy eur a odhadovaná ročná splátka by mala byť vo výške zhruba 150 miliónov eur.
Minister však odhaduje, že súťažou by sa ročná splátka mohla ešte znížiť. V minulosti sa totiž vyjadril, že štát môže ročne splácať PPP projekty v maximálnej výške 260 miliónov eur. Už v súčasnosti sa platí za prvý PPP projekt, ktorým sa postavila časť rýchlocesty R1, 125 miliónov eur. Spolu so 150-miliónovou splátkou za obchvat Bratislavy by to bolo až 275 miliónov eur. "Podľa všetkých našich prepočtov po roku 2023 bude taká kapacita štátneho rozpočtu, aby dlhodobo vedel financovať takéto projekty," opísal minister.
Štát má pritom podľa neho v súčasnosti k dispozícii územné rozhodnutia pre všetky úseky tohto projektu. Postupne tak bude pokračovať so získavaním stavebných povolení či výkupom pozemkov. V najbližšom čase štát predbežne oznámi tiež súťaž na koncesionára, ktorý by diaľnicu vybudoval a prevádzkoval.
So začatím výstavby obchvatu hlavného mesta počíta ministerstvo dopravy na prelome rokov 2015 a 2016. Dokončený by mal byť po štyroch rokoch výstavby. Túto časť obchvatu by mala tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Konkrétne to budú úseky D4 Jarovce – Ivanka Sever a Ivanka Sever – Rača spolu s úsekmi R7 Prievoz – Ketelec, Ketelec – Dunajská Lužná a Dunajská Lužná – Holice.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR