|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. mája 2011
Obchodný reťazec Tesco chudobnejšie regióny nechráni
Zákazníci obchodného reťazca Tesco nakúpia tovar vo všetkých regiónoch za rovnaké ceny. Rozdiely sa môžu prejavovať len na chlebe a pečive, ktoré zabezpečujú lokálni dodávatelia. ...
Zdieľať
Foto: BRATISLAVA 15. mája (WEBNOVINY) – Zákazníci obchodného reťazca Tesco nakúpia tovar vo všetkých regiónoch za rovnaké ceny. Rozdiely sa môžu prejavovať len na chlebe a pečive, ktoré zabezpečujú lokálni dodávatelia. „Cenovú integritu po celom Slovensku máme rovnakú. Sú tam len veľmi malé výnimky, čo sa týka otvorenia nového obchodu v nejakom regióne, vtedy sú tam špeciálne ceny. Alebo aj v prípade, že ten konkrétny obchod sa rozhodol tovar zľavniť, lebo ho má veľa, môže sa tak rozhodnúť,“ vysvetlil vedúci komunikácie Tesco Michal Dyttert. "Pri chlebe a pečive sa to zaručiť nedá, máme desiatky lokálnych dodávateľov," dodal.
Čo znamenajú obmedzenia uvedené na zadnej strane letákov, ktoré z uvedených zliav vynímajú niektoré predajne? Podľa slov vedúceho komunikácie nejde o uprednostňovanie alebo naopak znevýhodňovanie niektorej predajne či oblasti alebo dokonca regiónu. „Niekedy sa stane, že sa zákazníci stretnú v reklamnej komunikácii s tým, že promujeme nejaký tovar a je tam napísaná výnimka, že v niektorom obchode ho nenájdete. To súvisí s tým, že ten konkrétny tovar sa na tých konkrétnych prevádzkach nenachádza,“ objasnil ďalej vedúci komunikácie. „Napríklad na prevádzkach, ktoré majú tisíc metrov štvorcových a menšie sa nenachádza taký istý sortiment, aký je na prevádzkach desaťtisíc metrov štvorcových. Vtedy musíme zákazníka upozorniť, aby tam ten tovar nehľadal a nebol potom sklamaný,“ dodal.
Rozdiel medzi zľavou a akciou
Zákazníci si často mýlia pojmy zľava a akcia. „Je v tom veľký rozdiel,“ povedal Dyttert. „Tovar v akcii je tovar, ktorý chce obchod podporiť v predaji, a teda lepšou cenou ako sa predáva bežne sa ten tovar snaží ponúknuť spotrebiteľovi. Tovar v zľave je tovar, ktorý sa predáva za nižšiu sumu z nejakého dôvodu. Buď preto, že sa ten tovar nepredáva, má problém s kvalitou alebo preto, že sa blíži koniec jeho záruky,“ vysvetlil.
Čo znamenajú obmedzenia uvedené na zadnej strane letákov, ktoré z uvedených zliav vynímajú niektoré predajne? Podľa slov vedúceho komunikácie nejde o uprednostňovanie alebo naopak znevýhodňovanie niektorej predajne či oblasti alebo dokonca regiónu. „Niekedy sa stane, že sa zákazníci stretnú v reklamnej komunikácii s tým, že promujeme nejaký tovar a je tam napísaná výnimka, že v niektorom obchode ho nenájdete. To súvisí s tým, že ten konkrétny tovar sa na tých konkrétnych prevádzkach nenachádza,“ objasnil ďalej vedúci komunikácie. „Napríklad na prevádzkach, ktoré majú tisíc metrov štvorcových a menšie sa nenachádza taký istý sortiment, aký je na prevádzkach desaťtisíc metrov štvorcových. Vtedy musíme zákazníka upozorniť, aby tam ten tovar nehľadal a nebol potom sklamaný,“ dodal.
Rozdiel medzi zľavou a akciou
Zákazníci si často mýlia pojmy zľava a akcia. „Je v tom veľký rozdiel,“ povedal Dyttert. „Tovar v akcii je tovar, ktorý chce obchod podporiť v predaji, a teda lepšou cenou ako sa predáva bežne sa ten tovar snaží ponúknuť spotrebiteľovi. Tovar v zľave je tovar, ktorý sa predáva za nižšiu sumu z nejakého dôvodu. Buď preto, že sa ten tovar nepredáva, má problém s kvalitou alebo preto, že sa blíži koniec jeho záruky,“ vysvetlil.