|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. decembra 2014
Obchodníci v Česku menia cenovky, povianočné zľavy štartujú už teraz
V Česku pribúda obchodníkov, ktorí s vianočnými výpredajmi nečakajú, až sa po sviatkoch znovu otvoria obchody. Začiatok zliav sa stále častejšie posúva k dátumu okolo 22. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Praha 24. decembra (TASR) - V Česku pribúda obchodníkov, ktorí s vianočnými výpredajmi nečakajú, až sa po sviatkoch znovu otvoria obchody. Začiatok zliav sa stále častejšie posúva k dátumu okolo 22. decembra. Už teraz je možné naraziť na 80-% zľavy. Informoval o tom server iDNES.cz.Na rozdiel od predchádzajúcich rokov pribúda predajcov, ktorí začínajú s "povianočnými" zľavami už pred Vianocami. "Trendom posledných rokov je posunúť výpredaje už tesne pred Štedrý deň a využiť tak nákupnú horúčku," vysvetlila riaditeľka zľavového portálu Slevomat.cz Marie Chytilová.
Podľa Slevomatu menia ceny smerom nadol pred Štedrým dňom stále častejšie aj veľké značky, pri ktorých to v minulosti nebolo zvykom. Tento rok sa k nim pridal napríklad predajca obuvi Baťa alebo britský reťazec Marks & Spencer. Ceny znížil aj reťazec Tchibo, známy najmä predajom kávy, ale aj spotrebného tovaru. Už tradične išiel s cenami nadol odevný reťazec H&M, ktorý naštartoval obmenu cenoviek už pred dvoma týždňami.
Skôr než minulý rok odštartovali výpredaje aj internetoví predajcovia, pre ktorých najdôležitejšie obdobie roka už vo veľkej miere skončilo. "V minulých rokoch sme výpredaj štartovali vždy ako prví, a tak to chceme aj tento rok, preto sme sa rozhodli vyskúšať štart už v nedeľu 21. decembra," povedal generálny riaditeľ Mall.cz Marek Liška. Predajca ponúka tovar lacnejšie až o 80 %.
Podľa Chytilovej nie sú totálne výpredaje v povianočnom období pre ľudí už také atraktívne ako predtým. Nezriedka sa v ponuke objavuje móda z končiacich kolekcií v málo obvyklých veľkostiach alebo elektronika, ktorú čoskoro nahradia nové modely.
V posledných dňoch roka však ľudia utrácajú najmä peniaze, ktoré dostali na Vianoce a mienia si dopriať to, čo sami chcú alebo skutočne potrebujú. Rastie preto dopyt po luxusnejšom tovare, ako sú šperky či drahšie značky oblečenia. Samostatnou kapitolou sú potom služby a tovar súvisiaci s novoročnými predsavzatiami, ako sú jazykové kurzy, poukážky do posilňovne alebo prípravky na chudnutie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR