![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
27. decembra 2015
Obchodné reťazce zvyknú zamieňať nevhodné darčeky alebo vracať peniaze
Na snímke deti rozbaľujú vianočné darčeky v Trebišove 24. decembra 2015.
Zdieľať

"Pri predaji v kamenných obchodoch, najmä v obchodných reťazcoch, však podľa našich skúsenosti vychádzajú spotrebiteľom v ústrety. Počas niekoľkých dní po kúpe tovar, ktorý nebol používaný alebo nepodliehal reklamácii, prevezmú späť a vrátia peniaze, prípadne ho vymenia za iný. Takáto prax je vecou obchodnej politiky. Spotrebitelia sa do takých obchodov radi vrátia," skonštatovala Krkošová.
Iné je to, ak by sa na výrobku v záručnej lehote vyskytla chyba. Spotrebiteľ v takom prípade má právo na reklamáciu. Tovar treba reklamovať vždy tam, kde bol zakúpený, vrátane nákupu v zahraničí. Ak túto možnosť spotrebiteľ nemá, napríklad zakúpený bol v inom členskom štáte Európskej únie, môže sa obrátiť so žiadosťou o pomoc na Európske spotrebiteľské centrum. Ak bol zakúpený na vianočných trhoch, môže si informáciu o predávajúcom vyžiadať na obecnom alebo mestskom úrade tam, kde sa trhy konali. Informácie o predávajúcich sú aj na doklade o kúpe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR