![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Streda 12.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Gregor
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Obchodné reťazce vítajú pomoc vlády pre mliečne farmy
Rozhodnutie vlády SR finančne podporiť prvovýrobcov mlieka sumou 33 miliónov eur na základe vybraných ukazovateľov hodnotí Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) pozitívne. ...
Zdieľať

Obchodné reťazce združené v SAMO investujú do podpory predaja slovenských produktov, vrátane mliečnych, značné finančné prostriedky. Sú však limitované záujmom spotrebiteľov, z ktorých iba menšia časť ich kupuje cieľavedome, pričom u väčšej časti stále rozhoduje pomer cena-kvalita. Navyše, slovenskí zákazníci patria dlhodobo medzi najslabších spotrebiteľov mliečnych výrobkov v EÚ. Kým priemerná spotreba mlieka na Slovensku na osobu je iba 165,3 kilogramu za rok, teda asi 0,4 litra mlieka denne, v západoeurópskych krajinách je to priemerne 300 kg, v Nórsku 332 kg, vo Fínsku dokonca 384 kg na osobu/rok.
Členovia SAMO preto veria, že finančná podpora mliečnych fariem bude viesť aj k zvyšovaniu miery inovácií a ich cenovej i kvalitatívnej konkurencieschopnosti, aby oslovili slovenských zákazníkov a pomohli tak obchodu podporovať predaj slovenských mliečnych výrobkov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR